Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Sudet
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Myrskyvaroitus" data-source="post: 152125" data-attributes="member: 16"><p>Miten kaupunkiin muuttaminen on parempi vaihtoehto? Löytyy ihan tutkimustietoakin luonnon vaikutuksista terveyteen ja hyvinvointiin ja historiankirjoissakin (vaikka nykyiset asuinjärjestelmät ovatkin paremmalla tasolla) mainitaan kaupungistumisen huonot puolet. Itse asun tämmöisessä pienemmässä kylässä, joka aikoinaan oli oma kuntansa. Jos kaikki tuosta vain muuttaisivat kaupunkiin, mitä käy pienemmille kylille ja kaupungeille? Voin sanoa kokemuksesta että on erittäin raivostuttavaa kun palveluja siirretään ja viedään muualle koska on muka liian vähän väestöä ja koska ne siirretään paikkaan, missä sitä väestöä on enemmän, palveluiden laatukin huonontuu. </p><p></p><p>+ Ei ihmisetkään ole aina asuneet kaupungeissa. Kaupunkeihin muuttaminen vaan oli yksinkertaisesti houkuttelevampi vaihtoehto kuin jäädä työttömäksi vähäväestöiselle maaseudulle, kun työpaikkoja menetettiin ja ihmiset lähtivät muualle.</p><p></p><p>MUTTA toki olen sitä mieltä että asuinalueiden ja ihmisen elintilan laajentaminen voitaisiin toteuttaa eettisemminkin ilman, että siitä on merkittävää haittaa muille eliöille.</p><p></p><p>Et voi ymmärtää, koska et ilmeisesti asu alueilla, joissa susia ja muita petoja on enemmän. Tiedän monia muitakin jotka eivät sitä ymmärtäneet, ennen kuin esimerkiksi susi hyökkäsi oman koiran kimppuun ja söi sen. Tällaisia tapauksia löytyy monia. + Kaikki auto-onnettomuudet ja hyökkäykset ihmisten kimppuun.</p><p></p><p>Suden mahdollisen kannanhoidollisen metsästyksen tavoitteena on, että susi oppisi jälleen pelkäämään ihmistä. Muuten käy lopulta niin, että niitä susia tullee jo ihan sinne kaupunkien lähettyville. Mulla asuu sukulaisia alueilla, joilla esiintyy kohtalaisen paljon susia. Ne on tullut jo ihan pihoille asti ja ite en todellakaan halua päästää esim. mun pieniä sisaruksia yksin edes ulos kun menemme käymään kylässä yms. Sudet tulee lähelle ja mahdollisesti käyttäytyvät aggressiivisestikin, koska ne tietää että ihminen ei satuta niitä. Eikä ne tee eroa pienen lapsen tai aikusen välillä.</p><p>Susimäärän kasvaessa liikaa myös hirvikanta ja tod. näk. joidenkin muiden lajien kannat pienenevät liikaa. Myös porotalouden vahingot on merkittäviä. Kannanhoidollisen metsästyksen tavotteena on pitää se kanta aisoissa, ettei se kasva liian suureksi ja sillä pystytään myös tarkasti pitämään huolta myös siitä, että se pysyy elinvoimaisena.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myrskyvaroitus, post: 152125, member: 16"] Miten kaupunkiin muuttaminen on parempi vaihtoehto? Löytyy ihan tutkimustietoakin luonnon vaikutuksista terveyteen ja hyvinvointiin ja historiankirjoissakin (vaikka nykyiset asuinjärjestelmät ovatkin paremmalla tasolla) mainitaan kaupungistumisen huonot puolet. Itse asun tämmöisessä pienemmässä kylässä, joka aikoinaan oli oma kuntansa. Jos kaikki tuosta vain muuttaisivat kaupunkiin, mitä käy pienemmille kylille ja kaupungeille? Voin sanoa kokemuksesta että on erittäin raivostuttavaa kun palveluja siirretään ja viedään muualle koska on muka liian vähän väestöä ja koska ne siirretään paikkaan, missä sitä väestöä on enemmän, palveluiden laatukin huonontuu. + Ei ihmisetkään ole aina asuneet kaupungeissa. Kaupunkeihin muuttaminen vaan oli yksinkertaisesti houkuttelevampi vaihtoehto kuin jäädä työttömäksi vähäväestöiselle maaseudulle, kun työpaikkoja menetettiin ja ihmiset lähtivät muualle. MUTTA toki olen sitä mieltä että asuinalueiden ja ihmisen elintilan laajentaminen voitaisiin toteuttaa eettisemminkin ilman, että siitä on merkittävää haittaa muille eliöille. Et voi ymmärtää, koska et ilmeisesti asu alueilla, joissa susia ja muita petoja on enemmän. Tiedän monia muitakin jotka eivät sitä ymmärtäneet, ennen kuin esimerkiksi susi hyökkäsi oman koiran kimppuun ja söi sen. Tällaisia tapauksia löytyy monia. + Kaikki auto-onnettomuudet ja hyökkäykset ihmisten kimppuun. Suden mahdollisen kannanhoidollisen metsästyksen tavoitteena on, että susi oppisi jälleen pelkäämään ihmistä. Muuten käy lopulta niin, että niitä susia tullee jo ihan sinne kaupunkien lähettyville. Mulla asuu sukulaisia alueilla, joilla esiintyy kohtalaisen paljon susia. Ne on tullut jo ihan pihoille asti ja ite en todellakaan halua päästää esim. mun pieniä sisaruksia yksin edes ulos kun menemme käymään kylässä yms. Sudet tulee lähelle ja mahdollisesti käyttäytyvät aggressiivisestikin, koska ne tietää että ihminen ei satuta niitä. Eikä ne tee eroa pienen lapsen tai aikusen välillä. Susimäärän kasvaessa liikaa myös hirvikanta ja tod. näk. joidenkin muiden lajien kannat pienenevät liikaa. Myös porotalouden vahingot on merkittäviä. Kannanhoidollisen metsästyksen tavotteena on pitää se kanta aisoissa, ettei se kasva liian suureksi ja sillä pystytään myös tarkasti pitämään huolta myös siitä, että se pysyy elinvoimaisena. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Sudet
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja