Suhteet Sukuraivoavautuminen

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Raivoulisen tänne kun ei oikeen muualla viitsi, keskustelupalsta on tunnetusti paras paikka jakaa henkilökohtaisia asioita. Saa ottaa viihteen kannalta tai vaikka esimerkkinä siitä millaista on keskustella ihmisen kanssa joka elää ihan omassa ylemmäisyysharhassa. Tai jättää omaan arvoonsa, kirjotan omaksi huviksi joka tapauksessa.

Pistin välit poikki isän äitiin joskus 10 vuotta sitten, muukaan perhe ei ole tekemisissä sen puolen suvun kanssa. Vastasin vahingossa tuolle eukolle puheluun kun en tunnistanu numeroa ja ihan kokeeksi suostuin juttelemaan. Akka kuulosti yllättävän normaalilta ja ois halunnu keskustella "tärkeistä terveysjutuista jotka koskee periytyvyyden vuoksi meitäkin". Vinkkivitonen jos tunnet tämmösiä ihmisiä, tuo on aina syötti. Yritti samaa viitisen vuotta sitten mutta nyt väitti että on dokumenttia asiasta. Varmaan tylsyyksissäni keksin että menköön, saa tulla meille näyttämään paperit ja tapaamaan puolison. VOI POJAT.

Kävi siis eilen ja oli yllättävän "normaali", viha mm. mun äitiä kohtaan tuli satunnaisina puuskina öyhötyksen sijaan. Tottakai sillä sävyllä että hän on oikeassa ja on niin harmi että äiti on meidät lapset manipuloinut ja kieltänyt näkemästä rakasta mummoa. En ottanu kantaa ja muutenki annoin koko vierailun mennä vähän sillä tyylillä että tuo ei tuosta muutu mutta pientä parannusta ehkä entiseen havaittavissa. En oo koskaan sanonu isommin mitään mihinkään ja lähinnä seurannu mielenkiinnosta miten tuo ihminen vajoaa ihan omiin psykooseihin. Hänen käsityksenä siis että hän on mun elämän tärkein ihminen ja ainoa joka ymmärtää jnejne. Myös suosimista ja Esikoislapsi on arvokkain -ajattelua havaittavissa, uskon että vaikuttaa myös se että oon periny eniten isää ja sisarukset on sit hänen silmissä jotain likaisia mun äidin pilaamia otuksia.

No ne paperit ei tietenkään tuonu mitään uutta ilmi, mystinen periytyvä sairaus on joku tuon ihan oma päätelmä siitä että isänsä ja meidän isä on sattunu kuolemaan nuorena ja hänellä itellä on "autoimmuunisairaus joka tuhoaa kehon", todellisuudessa kilpirauhasen vajaatoiminta. Kummankaan isä ei ole kuollu mihinkään samankaltaseen edes keskenään. Lääkäreiden "hoitovirhe" mun isän kuolemassa oli se että tän naisen mielestä lääkäreiden olis pitäny flunssaoireista päätellä että on jotain vakavampaa koska tämä "periytyvä vakava tauti"(??????? huutista).

Oli myös koko käynnin sitä mieltä että jää meille yöksi(asuu reilu tunnin ajomatkan päässä). Kerroin jo ennen tapaamista että ei onnistu. Kaupassa pohti mitä syödään aamulla, sanoin ettei jää yöksi. Kun kysyin tarviiko laittaa autoa roikkaan ennen lähtöä, sano että katotaan aamulla. Kerroin että ei ole jäämässä yöksi. Puolison tullessa kotiin kysy vielä tältäkin että saako jäädä yöksi, loppujen lopuksi uskoi kun sanoin että ei ihan oikeasti sovi. Mihinkään aiempaan kieltoon ei vastannu tai noteerannu mitenkään, oli ku ei ois kuullutkaan. Ajattelin että ehkä kuitenki jotain vanhuudenhöperyyttä vaikka onki ikäsekseen tosi terve eikä edes niin kovin vanha.

Näissä ei sinänsä ollu mitään uutta, tunnen ton kaavan mutta ajattelin että kunhan pitää öyhötyksen minimissä voin pitää edes asialliset välit. Siihen saakka että teki lähtöä, puoliso meni siirtämään omaa autoa edestä ja hetken päästä älysin että siellä juorutaan kun ei auto ollu edes käynnissä. Menin pihalle ja ehdin kuulla kun akka toteaa puolisolle että "tämähän jää meidän väliseksi vai mitä". Oli kuulemma ruvennu heti mustamaalaamaan mun äitiä puolisolle ja pyrkiny vääntäämään ajatusmaailmaa mieleiseksi, halunnu tietysti tästä uudesta ja puolueettomasta tuttavuudesta liittolaisen ettei äiti vaan ehdi "manipuloinnillaan" ensin. Puoliso on huono sanomaan vastaan mutta oli kuitenki osannu kertoa että pitäytyy neutraalina tässä hommassa, mulle toki totesi heti ku jäätiin kahdestaan että harvinaisen vastenmielinen tyyppi.

Tuossa kohtaa päätin että en halua mitään välejä pitää ku tyyppi elää edelleen siinä harhassa että hän on uhri eikä ymmärrä miksi häntä vihataan ja suljetaan ulos perheestä, kuitenki tilaisuuden tullen on sekunneissa juonimassa, haukkumassa muita ja kertomassa "miten asiat oikeasti on". Mun puoliso ei siis oo kuullu tästä henkilöstä mitään pahaa esimerkiksi mun äidiltä tai muulta perheeltä, ainoastaan multa eli tarvetta tälle "maineen puhdistamiselle" ei todellakaan ole. Mun äiti osaa olla vittumainen myös ja uskon että tässä tilanteessa ei ole viatonta uhria vaan molemmat vihaa toisiaan palavasti, mulle sen eron tekee se että isän äiti on ainoa joka puhuu pahaa kaikille jotka vaan kuuntelee eikä osaa pitää erimielisyyksiä heidän keskisenä. Ihan varmasti mun äiti on laukonu ihan yhtä hirveitä kommentteja mutta sentään se osottaa ne vihan kohteelle itselleen, ei yritä kääntää lapsia toista vastaan.

Eukko ajeli tyytyväisenä pois siinä käsityksessä että olipa kiva kun sai kertoa totuuden ja että minä sain vihdoin ymmärtää että hän on oikeassa ja koko muulla maailmalla on salaliitto, tänään aamulla soitti ja kun kysy mitä mieltä olin vierailusta sanoin suoraan etten ymmärrä miks pitää puolisoa kiusata heti ku en oo vahtimassa. Vasta siitä oikeastaan alko koko tilanne kun mulla ei itsekin vittumaisena ihmisenä riitä luonne mielistelyyn vaan sanoin mitä ajattelen ja VOI POJAT.

Ulisen lisää kun verenpaine vähän laskee.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
Asteikolla 1-10, kuinka hienoa olisi ollut jos tämä "autoimmuunisairaus" mummolla olisi ollut AIDS?
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Asteikolla 1-10, kuinka hienoa olisi ollut jos tämä "autoimmuunisairaus" mummolla olisi ollut AIDS?
Meinasin vastata kymppi mut sitten muistin että tämähän koskettaa koko sukua ja me kuollaan kaikki, sisko kuulemma ensimmäisenä koska se on saanu joskus allergisen reaktion jostain. Onneksi on suvussa tietäjiä niin ei tarvi lääkäreiden armoille jäädä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
Meinasin vastata kymppi mut sitten muistin että tämähän koskettaa koko sukua ja me kuollaan kaikki, sisko kuulemma ensimmäisenä koska se on saanu joskus allergisen reaktion jostain. Onneksi on suvussa tietäjiä niin ei tarvi lääkäreiden armoille jäädä.
Perinnöllinen AIDS se vasta olisikin jotain!
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Joo ei herranen aika. Sulla on selkeesti kiva mummo ja äidilläs kiva anoppi :)))
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Ulinaa osa kaksi

Tosiaan mun suhtautuminen tuohon ihmiseen tuli sille itselleen yllätyksenä, en tajunnu kysyä mistä muusta se muka kuvitteli edellisen välirikon johtuneen jos ollaan muka niin läheisiä ja samanlaisia. Ajattelin ettei oo parempaakaan tekemistä niin latelin puhelimeen ne setit mitä en oo aiemmin viitsiny. Tästä johtopäätöksenä tyyppi halusi samantien paperinsa takaisin koska ne kuulemma horjutti mua liikaa. Puolentoista tunnin jälkeenki puhui vielä siitä kuinka mun mielipiteet johtuis niistä papereista eikä esim siitä että koko ihminen on mätivä säkki paskaa. Niissä papereissa ei tosiaan ollu sinänsä uutta tietoa, mun isän ruumiinavausraportin oon lukenu aiemminkin ja oikeustapaus oli käytännössä se että akka ulisee poikansa tappamisesta ja heti perässä todisteet siitä ettei mikään sen kuvitelmissa pidä paikkaansa. Sitten kun sanoo että mitään hoitovirhettä ei oo tapahtunu ja se lukee papereissakin niin "tottakai se lukee kun ei LÄÄKÄRIT myönnä!!". Haluaisin tavata lääkärin joka on valmis myöntämään että pikkuflunssaisen potilaan kotiin lähettämisessä olis jotain väärää.

Loput on satunnaisia juttuja jotka pisti vituttamaan, en muista mihin mikäkin liittyi kun koko puhelu oli sitä että toinen paasaa harhojaan ja kaikkeen mitä ite sanon vastataan joko sillä ettei se pidä paikkaansa tai sillä että mulla on joku mielenhäiriö päällä.

Meidän koira jäi tälle tyypille kun isä heitti henkensä, olisko se ollu sillä puolisen vuotta kun tuli viesti että koira piti lopettaa ja kuulemma oli vikaa joko keuhkoissa tai sydämessä, en muista kumpi. Nyt käydessä puheli siitä kuinka koira pyrki lenkillä vanhaan kotiin ja tää vei sen lääkäriin, lääkäri tarjoutui hoitamaan koiran uuteen kotiin mutta kuulemma oli parempi että koko eläin pistetään piikille ettei tarvi pompotella paikasta toiseen. Koira oli siis eläny koko ikänsä meillä eikä ollu mikään traumatisoitunu kodinvaihtaja. Puhui siihen sävyyn että oli tehnyt oikean ja jalon teon ja oli käytännössä kiitosta vailla tästä hienosta tempusta. Puhelimessa kun mainitsin että koiran kuolinsyy muuttu tän tyypin jutuissa ihan lennosta niin kuulemma näin ei ole tapahtunut (yllätys) eikä koskaan ole mistään sairaudesta puhunu.

Joskus kerto ylpeänä kuinka on saanu hankittua itelleen kissa-allergian sillä että vihasi kissoja niin paljon(????tää lääketieteen osaaminen on häikäisevää) nyt kun sai tietää että mulla on kissoja ei ollutkaan allergiaa ja kissatki on niin mukavia.

Joskus teki musta perättömän lasun, tähän kuulemma syynä että oli niin huolissaan ja valitteli ettei voi sille mitään että lastensuojelu ilmestyy ovelle (toiveena ilmeisesti että lastensuojelun yllätysvisiitti sai äidin kiinni jostain kauheasta rääkkäyksestä tai mitälie). Korjasin että meillä ei lasut käyny koskaan, saatiin viesti että tän niminen henkilö tehny ilmon ja kävin sit ite kertomassa että joo tyyppi on hullu eikä sen juttuja kannata kuunnella. Eivät olleet lasusta enää yhteydessä ja sielläkin todettiin kertoman perusteella koko tyyppi mielenvikaiseksi. Tämän(kin) jutun eukko ohitti ilman mitään kommenttia.

Sanoin kuinka typerää on ylistää itseään täydellisenä kasvattajana kun omista lapsista toinen on ruumis ja toinen narkkari, tähän totesi vaan ettei poikansa käytä enää huumeita. Mikä saavutus.

Kerroin ettei äiti oo kieltäny mun sisaruksia pitämästä yhteyttä, ne ei vaan halua. Tähän vastasi että mitenkäs sitten hän on mummo monille lapsille jotka eivät ole edes sukua(hoitaa paljon tuttujensa lapsia), sanoin että todennäköisesti hankkii näitä lapsia ympärille että olis joku jota muovata palvomaan itseään kun kaikki biologiset lapsenlapset on älynneet häipyä. Tähän vastauksena olin muistaakseni taas "järkyttyneessä tilassa".

Kun sanoin että oon tyytyväinen isän kuolemaan koska ei se tykänny elämästään olin kuulemma täynnä vihaa ja poika oli onnellinen. Kysyin miksi onnellinen ihminen itkee joka ilta mutta kuulemma hänen poika oli onnellinen kun sai niin hyvän lapsuuden. Esimerkkejä tän eukon Täydellisen Kasvatuksen Periaatteista™ mm. se että lapsi ei tee mitään mitä ei halua, lapsi ei tee kotitöitä, lapsi saa kaiken haluamansa.

Uliuliuli
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Kuulemma hakee paperit takasin tänään, varmasti tulee huutia kun pääsee hakemaan lähilokerosta eikä meiltä kotoa. Vastustin kuitenkin kiusausta viedä roinat kauimmaiseen Postiin mikä löytyy.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Onko tullut mitään uutta?
En oo jaksanu enää vastailla puheluihin kun ei mikään mene tuolle perille. Viestiä pukkaa, kuulemma ymmärtää mun "purkauksen" koska on lukenu jotain mielioppaita ja mulla on kuulemma järkkynyt mieli lapsuuden takia. Vuoroin tulee vihjaavia heittoja siitä että muut on perseestä ja hän oikeassa ja vuoroin jotain ilmeisesti muka tunteisiin vetoavaa lässytystä. Henkilökohtanen lemppari oli "Olet rakkain poikani X jälkeen", lähinnä siks että tällä ihmisellä on kaks poikaa. Ihmisten pistäminen arvojärjestykseen on jo muutenkin kyseenalaista mutta se että skippaa toisen omista lapsistaan näissä listoissa kokonaan on jo omaa luokkaansa.

Kuulemma lastensuojeluilmoituksen teki sillon joskus koska oli huolissaan etten saa oikeanlaista apua, ammattiapu ei siis kelvannut vaan oli sossuillekki selittäny että hänen pitäis päästä mua auttamaan. Henkilöllä ei siis oo mitään aiheeseen liittyvää osaamista, lukuunottamatta toki näitä selvänäkijän taitoja ja mitä kaikkia ylpeilynaiheita sillä nyt olikaan.

Ainiin ja postilokero oli kauhea kriisi, ei kuulemma osaa ajaa sinne ja mun pitää lähettää ne hänen kotipaikkakunnalle. En lähettäny, kerroin että jos on niin ylivertainen ku antaa ymmärtää niin osaa kyllä lukea karttaa. Oli se ne paperit sitten hakenu, vähän harmittaa etten uittanu kissankusessa ennen palautusta.
 
Viimeksi muokattu:

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Ja tarkennan että täytän siis 25 ja nuorimmainenkin sisarus on täysi-ikänen eli nykytilanteessa kukaan ei esimerkiksi ole "hirviöäidin" huollettavana, nää tuon eukon huolenaiheet on siis sitäkin turhempia kun kaikki kaltoinkohdellut lapsiraukat on tosiasiassa omillaan asuvia aikuisia.
 
Ylös Pohja