Keho Tää on outoo mut onko kellekään tullut anemian oireita rautalisän syömisestä?

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mulla on todettu verikokeilla anemia ja aloitin eilen rautakuurin. Nyt mulla alkoi rautakuurin aloituksen jälkeen pahemmat oireet, jotka on ihan kuin anemian oireet:
Päänsärky, väsymys, aivosumu, hengästyminen, hiusten lähtö, kynsien haurastuminen.
Aiemmin anemian aikaan mulla ei ollut tollaisia oireita ees, ei oireita ees juurikaan, muuta kuin väsymys, paitsi yhden kerran oikein pahat viime joulukuussa. Oonkohan saanut liikaa rautaa ja keho koittanut korjata sitä estämällä liiallisen raudan imeytymisen ja täten rauta ei ole imeytynyt….
En ehkä tästä lähtien ota joka päivä rautalisää, varmaan joka toinen päivä ois parempi…
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,584
Reaktioarvo
6,487
Joo ei todellakaan kannata syödä rautalisää joka päivä, ellei sulle oo annettu ohjeita tehä niin
Ja alussa se on tietääkseni normaalia et saattaa tulla jotaki ylimääräsiä oireita mut en tiiä sit siitä et kui nopeasti ne tulee.
Kannattaa myös lisätä rautapitosten ruokien syöntiä (salaatit ja maksalaatikko on ainaki se mitä ite syön) pitkällä aikavälillä sekin auttaa! Itekki aina välillä syön rautaa, mulla se ns. "kuuri" (oli siis enemmän vaan suositus syödä rautalisää) on lopetettu jo puoli vuotta sitten mut mun siskolla on anemia nii sille ostetaan rautalisiä ja äiti sano et munki kannattaa aina välillä vähintäänki menkkojen aikaan ottaa.
 
Ylös Pohja