Tänään sit valitaan seuraavan vuoden kursseja D:

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Mulla on kyl suunnilleen valmis suunnitelma mut emt hermostuttaa xD Ku mulla oli ja ehkä on vieläkin muutama pulma jota en oo saanu ratkastua aivan täysin mut... Onhan tässä aikaa lol
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Sain valittuu kaikki :D
Toki mulla on vielä yks pulma ratkastavana yhden oppiaineen suhteen mut... Eiköhän sekin seleviä tässä :'D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Haluun opiskella saksaa mut koska meinaan kirjottaa psykologian ja pitkän ruotsin, osa kursseista menee päällekkäin. Toki pystyn luultavasti opiskelee itsenäisestikki ne pois jäävien kurssien asiat, mut oishan se helpompi jos vois ihan koulussa opiskella
Mietin et tentinkö mut en tiiä onko järkeä tenttiä kahta kurssia
Tai sit vaan jätän ne välistä ja meen niille kursseille mille pääsen :'D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Haluun opiskella saksaa mut koska meinaan kirjottaa psykologian ja pitkän ruotsin, osa kursseista menee päällekkäin. Toki pystyn luultavasti opiskelee itsenäisestikki ne pois jäävien kurssien asiat, mut oishan se helpompi jos vois ihan koulussa opiskella
Mietin et tentinkö mut en tiiä onko järkeä tenttiä kahta kurssia
Tai sit vaan jätän ne välistä ja meen niille kursseille mille pääsen :'D
Oletko taipuvainen pyromaniaan?
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Harmittaa, kun en osaa muita kuin käskeviä fraaseja ja huumorihuiskaus-tason juttuja saksaksi. Snif snif.
Kannst du Deutsch in Internet lernen? D:
Ja noh kyllä itelläki meinaa tulla mieleen vaan kaikki ilmaukset mitä on noita sotasarjakuvia lukiessa oppinu xD
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Kannst du Deutsch in Internet lernen? D:
Ja noh kyllä itelläki meinaa tulla mieleen vaan kaikki ilmaukset mitä on noita sotasarjakuvia lukiessa oppinu xD
Tietty, mutta mielestäni kieltä oppii parhaiten kun on vuorovaikutuksessa toisen puhujan kanssa. Pidän (suomen)ruotsiani yllä puhumalla sitä aina Helsingissä vanhoille mummuille.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Tietty, mutta mielestäni kieltä oppii parhaiten kun on vuorovaikutuksessa toisen puhujan kanssa. Pidän (suomen)ruotsiani yllä puhumalla sitä aina Helsingissä vanhoille mummuille.
No se on kyllä ihan totta :D Itekki opin parin vuoden sisään hurjasti englantia ku aloin puhhuu sitä muille ihmisille, kun sitä aikaisemmin en ollu osannu ollenkaan
Ruotsia taas ossaan ku oon kattonu ruotsinkielisiä sarjoja aika paljon :D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
No se on kyllä ihan totta :D Itekki opin parin vuoden sisään hurjasti englantia ku aloin puhhuu sitä muille ihmisille, kun sitä aikaisemmin en ollu osannu ollenkaan
Ruotsia taas ossaan ku oon kattonu ruotsinkielisiä sarjoja aika paljon :D
Itsellä olen huomannut aksentin, kun puhun erään juutalaisen miehen kanssa. Hänellä on sellainen välimerellinen tapa puhua englantia niin huomaan itsekin painottavani vokaaleja kuin joku mario, hänen vaimonsa kanssa jos puhun englantia (mitä tapahtuu harvoin) niin palaan "normaaliin englantiin" eli brittiläiseen tapaan puhua.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Itsellä olen huomannut aksentin, kun puhun erään juutalaisen miehen kanssa. Hänellä on sellainen välimerellinen tapa puhua englantia niin huomaan itsekin painottavani vokaaleja kuin joku mario, hänen vaimonsa kanssa jos puhun englantia (mitä tapahtuu harvoin) niin palaan "normaaliin englantiin" eli brittiläiseen tapaan puhua.
Toi on vissiin aika yleinen ilmiö, et sun puhetapa muuttuu sun ympärillä olevien ihmisten perusteella :D Jotenki liitty siihen et kui mukavaksi tunnet ittes niitten seurassa tai jotain vastaavaa.
Itellä tuppaa tulemaan jotku sanat australialaisittain kun katson välillä esim. videoita joissa on mukana australialaisia
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Toi on vissiin aika yleinen ilmiö, et sun puhetapa muuttuu sun ympärillä olevien ihmisten perusteella :D Jotenki liitty siihen et kui mukavaksi tunnet ittes niitten seurassa tai jotain vastaavaa.
Itellä tuppaa tulemaan jotku sanat australialaisittain kun katson välillä esim. videoita joissa on mukana australialaisia
Oi mate ya tuckin' witta guvnors tang? Y'nogood wit me surfin mates!
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
260
Reaktioarvo
169
Mones vuosi sulla alkaa? Mä aloitin itse saksan lukion toisena vuonna. Luin toisen ja abivuoden välisenä kesänä 4-6 kurssien sisällöt vaan itsenäisesti ja hyppäsin suoraan seiskaan mukaan. Alku oli vähän kankea, mutta parissa viikossa alkoi kiriä muita kiinni, eikä hyppy näkynyt yo-arvosanassa mitenkään. :)
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Mones vuosi sulla alkaa? Mä aloitin itse saksan lukion toisena vuonna. Luin toisen ja abivuoden välisenä kesänä 4-6 kurssien sisällöt vaan itsenäisesti ja hyppäsin suoraan seiskaan mukaan. Alku oli vähän kankea, mutta parissa viikossa alkoi kiriä muita kiinni, eikä hyppy näkynyt yo-arvosanassa mitenkään. :)
Toinen vuosi mulla alakaa :D
Ite en meinaa lyhyttä saksaa kirjottaa, tai ainakaan tällä hetkellä en usko että niin tekisin.
Mut sullahan meni sit hyvin :) Ite päätin et otan ne kurssit 5 ja 7 ja jätän pois/opiskelen ite 4 ja 6.
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
260
Reaktioarvo
169
Toinen vuosi mulla alakaa :D
Ite en meinaa lyhyttä saksaa kirjottaa, tai ainakaan tällä hetkellä en usko että niin tekisin.
Mut sullahan meni sit hyvin :) Ite päätin et otan ne kurssit 5 ja 7 ja jätän pois/opiskelen ite 4 ja 6.

Uskon et toi on hyvä ratkaisu! Ite panostin enemmän kielioppiin, sanasto täydentyi sit aina seuraavalla kurssilla itsestään. :)
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Hyvä, että sait noi saksat mukaan, oon tosi onnellinen sun puolesta!

Tuntuu siltä, että lyhyet kielet laitetaan tahallaan huonoihin paikkoihin, sen verran paljon on huonoi kokemuksia aiheesta.. Ittellä oli bi01 ja sab35 päällekkäi, kumpiki oli pakko käydä kakkosvuoden ekas jaksos ja totta kai ne oli päällekkäi. Kävin sit molempii puoli-itsenäisesti ja oli aika helvetin rankkaa hommaa :D Tällä hetkellä käyn espanjan 5 itsenäisesti, ku nyt abivuonna espanjan kurssit meni taas pakollisten kurssien kaa päällekkäi
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Hyvä, että sait noi saksat mukaan, oon tosi onnellinen sun puolesta!

Tuntuu siltä, että lyhyet kielet laitetaan tahallaan huonoihin paikkoihin, sen verran paljon on huonoi kokemuksia aiheesta.. Ittellä oli bi01 ja sab35 päällekkäi, kumpiki oli pakko käydä kakkosvuoden ekas jaksos ja totta kai ne oli päällekkäi. Kävin sit molempii puoli-itsenäisesti ja oli aika helvetin rankkaa hommaa :D Tällä hetkellä käyn espanjan 5 itsenäisesti, ku nyt abivuonna espanjan kurssit meni taas pakollisten kurssien kaa päällekkäi
Joo toi on tosi ärsyttävää D:
Ite onneks sain ens vuojelle lähes kaikki pakolliset kurssit + suurimman osan niitten aineitten valinnaisista jotka aijon kirjottaa et kolmosvuojelle ei ainaskaan pittäis tulla sitä ongelmaa et menis päällekkäin... :'D Et saattaa olla et otan SAB34 ja SAB36 sinne vaikka se onki vähä hassua käydä tossa järjestyksessä lol
Tosi kiva ku meijän koulu oikeen mainostaa sitä et ku täällä voi opiskella nii montaa eri kieltä, saksan lisäksi just espanjaa, italiaa, japania, kiinaa, ranskaa ja jopa latinaa... Ja pitkänäkin kielenä on kans saksa espanja ja ranska ainaski mahollisia mut sit ne kummiski laitetaan aina ihan huonoille koodeille et pakko jättää jotaki pois :')
 
Ylös Pohja