Mielenterveys Tätä ei kannata avata jos ahdistut helposti iltaisin, mutta olisi kiinnostava uniin liittyvä kysymys:

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Näettekö unia sodasta? En tiedä onko täällä jo ollut tälläinen kesu.
Olen nähnyt painajaisia, jossa jokin uhkaa Suomea. Ne on niin epäselviä unia, etten saa selvää, että mikä uhkaa. Yleensä niissä unissa taivaalla lentelee jotain valojuttuja ja objekteja, jotka pelottaa. Suoraan ne ei ole rekisteröityneet mielessäni pommeiksi tai ohjuksiksi unien aikana. Tiedän siinä unessa, että ne tulee aiheuttamaan suurta tuhoa ja ja jopa maailmanlopun jos ne pääsee purkautumaan. Ja siinä televisiosta tulee uutisia, jossa vaarasta tiedotetaan. Nää unet toistuu ja ovat erittäin ahdistavia. Myisin vaikkapa vasemman munasarjani, että pääsisin eroon näistä unista.

On sitten myös sellaisia unia, joissa on selvää, että on sota käynnissä. Näkyy panssarivaunuja tiellä, muuta en muista.
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
harmillista, että tuommoisia joudut näkemään :( en ole koskaan nähnyt unta sodasta, mutta tiedän ihmisiä jotka näkee.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
Mää nään jatkuvasti unta kuolemasta ja sodasta ja tappamisesta
Kaikkein naurettavinta on et en koe niitä mitenkää pelottavina
Mut oon nähäny unta esim toisesta maailmansodasta, talvisodasta ja Suomen sisällissodasta ja sit jostaki ihan random sodasta jossain mielikuvitusmaailmassa noin muutaman mainitakseni
Toki on kaikkea muitaki inhottavia unia mutta no enpä taida niistä sen enempää kertua, mut olisin kyllä kiitollinen jos pääsisin eroon näistä unista :))
 

Aza

Harjoittelija
Liittynyt
4.3.2022
Viestejä
6
Reaktioarvo
6
Nyt Ukrainan sodan alkamisen jälkeen oon aina välillä nähnyt unia, missä kotiani/kotikaupunkiani pommitetaan. Luin myös pienempänä paljon vanhoja lastenkirjoja, joista osa sijoittui sota-aikaan, ja joskus näin kans niistä painajaisia. Mut ei noita unia onneksi kovin usein oo
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
En oo aikasemmin nähny vaikka oon monta vuotta lukenu kirjoja sodista ja keskitysleireistä yms mutta nyt ukrainan sodan alettua oon nähny monta kertaa sota unia jossa taloja ja kotia pommitetaan ja juostaan pommisuojiin yms
 

IhmeellinenIhminen

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
200
Reaktioarvo
141
Juu usein nään unia sotaan liittyen, ukrainan sodan eskaloitumisen jälkeen vielä enemmän mutta ei ne oo painajaisia osa niistä on itseasiassa ihan kivoja lol
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Valitettavasti kyllä. Ne on ihan järkyttäviä unia. Joskus mietin, miten mun pää pystyy kehittelemään niin kauheita juttuja silloin, ku mä oon unessa :(
 
Ylös Pohja