Ammatti Taidan hakea lääkikseen

Ammatti

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Olen yläasteelta asti miettinyt, että haluaisin olla lääkäri. Alun perin mietin eläinlääkäriä, mutta nykyään ihan "ihmislääkäri" kiinnostaa enemmän. Olen tällä hetkellä sairaalassa töissä röntgenhoitajana ja viihdyn täällä, mutta tuntuu että minulla olisi paljon enemmän annettavaa lääkärin roolissa. En halua katsoa vierestä ja avustaa, kun toinen tekee toimenpiteitä. Minä haluan olla itse puikoissa.

En ole koskaan uskaltanut lääkikseen hakea, koska olen pelännyt, etten pääse sisään ja joudun pitämään välivuoden (minun ylisuorittaja-aivoissani tämä tarkoittaa totaalista epäonnistumista ihmisenä ja maailman tuhoutumista). Nyt olen kuitenkin jo opiskellut yhden tutkinnon ja olen vakituisesti töissä; jos haen ja en pääse sisään, ei ole välivuoden riskiä vaan jatkan nykyisessä ammatissani. Lukioaikaiseen itseeni verrattuna osaan nykyään opiskella niin paljon paremmalla tekniikalla, että uskon minulla olevan suht hyvätkin mahdollisuudet päästä sisään. Tänä keväänä en ole vielä toiveikas, koska en todellakaan kerkeä kertaamaan kaikkia tarvittavia materiaaleja, mutta ensi keväänä sitten. Ja jos ei silloin onnistu, niin sitä seuraavana. Ja niin edelleen.

Ei ole mitään järkeä luovuttaa, ennen kuin edes yrittää. Olen käyttänyt jo tarpeeksi aikaa haaveiluun, nyt on aika yrittää tosissaan.
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Sulla on selkeesti tosi hyvä tilanne ja hyvät mahikset päästä lääkikseen! Lisäksi sä selkeesti tiedät suunnilleen sen, mitä työ pitää sisällään. Toivottavasti pääset, oisit varmastikin mahtava lääkäri! :3
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Sulla on selkeesti tosi hyvä tilanne ja hyvät mahikset päästä lääkikseen! Lisäksi sä selkeesti tiedät suunnilleen sen, mitä työ pitää sisällään. Toivottavasti pääset, oisit varmastikin mahtava lääkäri! :3
Kiitos kannustuksesta!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Päätin laittaa heti tuumasta toimeen ja alkaa kertaamaan lukion matematiikkaa, jotta saisin taas virkistettyä aivojani vähän. Fysiikan ja kemian tehtäviä varten tarvitsee kuitenkin paljon laskurutiinia.

Ihan mukavasti unohtuneet nämä laskukaavat, vaikka olinkin pitkässä matematiikassa kympin oppilas lukioaikoinani. Mutta ai että, on tämä laskeminen mukavaa. Kutsukaa minua sairaaksi, mutta oikeasti nautin matematiikan kylmästä ja kaavamaisesta loogisuudesta (tätä autismi oikeasti on).
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Kutsukaa minua sairaaksi, mutta oikeasti nautin matematiikan kylmästä ja kaavamaisesta loogisuudesta
Joo mullakin on kaveri jotka saa hirveet kiksit fysiikan tehtävistä ja sit se aina koulussa kertoo moten kivaa se on:D

No joo mut hei kuulostaa hyvältä tää suunnitelma, saa laittaa tilannepäivityksiä!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Joo mullakin on kaveri jotka saa hirveet kiksit fysiikan tehtävistä ja sit se aina koulussa kertoo moten kivaa se on:D

No joo mut hei kuulostaa hyvältä tää suunnitelma, saa laittaa tilannepäivityksiä!
Fysiikasta kiksien saaminen on kyllä jo aika sairasta! Omat kiksini keskittyvät nimenomaan matematiikkaan, osittain kemiaan. Luulen, että fysiikastakin tykkäisin, jos sitä oltaisiin opetettu kunnolla lukiossa eikä vaan tyrkätty tehtäviä nenän eteen ja käsketty tekemään.

Päivittelen tänne miten homma etenee!
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Oi kuulostaa hienolta😍😍

Lääkärin amnatti olis kyllä niin unelma (joo joku on ehkä huomannu että mulla vaihtelee nää unelma-ammatit,,)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Fysiikasta kiksien saaminen on kyllä jo aika sairasta! Omat kiksini keskittyvät nimenomaan matematiikkaan, osittain kemiaan. Luulen, että fysiikastakin tykkäisin, jos sitä oltaisiin opetettu kunnolla lukiossa eikä vaan tyrkätty tehtäviä nenän eteen ja käsketty tekemään.

Päivittelen tänne miten homma etenee!
Hän on kyllä ihan hauskaa kuunneltavaa, vahvoja mielipiteitä ja vielä juoksee huvikseen!

Innolla odotamme miten käy:D
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Mikään ei saa minua itkemään yhtä helposti kuin fysiikan opiskelu. Matematiikka, kemia ja biologia menee vaikka silmät kiinni, fysiikassa sitten en meinaa selvitä edes yksinkertaisista asioista. Tein jonkun lähtötasotestin ja sain siitä tuurilla 13/29 pistettä. Aloin itkemään kolmannen tehtävän kohdalla, koska tuli niin tyhmä olo ja turhautti.

Anteeksi kielenkäyttöni, mutta vittu kun vituttaa. Jos lääkiksen pääsykokeessa ei tarvitsisi osata fysiikkaa, en stressaisi yhtään.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Höhhels fysiikka on kyllä kamalaa. Eikö sun kuitenkin röntgenhoitajana(?) sitä oo tarvinnu jonkun verran käydä?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Miten on mennyt opiskelu?
Ihan ok, aika lailla suunnitelmien mukaan. Matematiikkaa olen kerrannut sen verran, että laskurutiini on suht hyvin hallussa. En tosiaan tänä keväänä vielä ole pääsemässä sisään, koska muita aineita en ole kerennyt kuin vähän kertailemaan. Käyn silti katsastamassa sen pääsykokeen, jotta näen millaisia kysymykset ovat ja miten se digitaalinen koe ylipäänsä toimii.

Teen töiden ohella yhtä tiedejulkaisua tällä hetkellä ja se syö aika paljon aikaa; saan sen tosin kohta pois käsistäni niin jää enemmän aikaa lääkikseen lukemiselle.
 
Ylös Pohja