Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Terapia ei auta?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Tanssivapina" data-source="post: 19131" data-attributes="member: 154"><p>Tärkein asia terapiassa onnistumisen kannalta on suhde terapeutin ja asiakkaan kanssa. Jos luottamusta ei vielä puolenkaan vuoden jälkeen ole, niin vaihtaisin terapeuttia jos mahdollista. Tiedän että varsinkin tietyissä terapioissa se ei aina ole mahdollista ja on ns. Otettava mitä saa, mutta valitettavasti ilman luottamusta terapia menee hukkaan. Toki psykoterapia sinänsä on hyvin hidas ja pitkä prosessi, ja varsinkin nuorilla ihmisillä alkuun voi olla parempi joku kognitiivisen käyttäytymis terapia joka antaa ns. Työkalut selviytymiseen, ja vasta sitten he ehkä ovat valmiita tekemään sen pitkän työn psykoterapeutin kanssa. </p><p></p><p>Mä itse olen terapeutti harjoittelija ja mulla on kaksi omaa asiakasta. Toinen niistä on hyvin ratkaisukeskeinen ja haluaa oikeasti vaan työkalut selviytymiseen, eikä selkeästi ole valmis tutkimaan mistä ongelmat kumpuaa. Me tosin olemme vasta 3 viikkoa työskennelleet, että ei ehkä vielä luovuteta. Mutta mä odotan joka viikko kauhulla että hän ilmoittaa lopettavansa kun ei saa terapiasta mitä haluaa, ja ymmärrän sen täysin. Hänelle toisentyyppinen apu olisi parempi just nyt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tanssivapina, post: 19131, member: 154"] Tärkein asia terapiassa onnistumisen kannalta on suhde terapeutin ja asiakkaan kanssa. Jos luottamusta ei vielä puolenkaan vuoden jälkeen ole, niin vaihtaisin terapeuttia jos mahdollista. Tiedän että varsinkin tietyissä terapioissa se ei aina ole mahdollista ja on ns. Otettava mitä saa, mutta valitettavasti ilman luottamusta terapia menee hukkaan. Toki psykoterapia sinänsä on hyvin hidas ja pitkä prosessi, ja varsinkin nuorilla ihmisillä alkuun voi olla parempi joku kognitiivisen käyttäytymis terapia joka antaa ns. Työkalut selviytymiseen, ja vasta sitten he ehkä ovat valmiita tekemään sen pitkän työn psykoterapeutin kanssa. Mä itse olen terapeutti harjoittelija ja mulla on kaksi omaa asiakasta. Toinen niistä on hyvin ratkaisukeskeinen ja haluaa oikeasti vaan työkalut selviytymiseen, eikä selkeästi ole valmis tutkimaan mistä ongelmat kumpuaa. Me tosin olemme vasta 3 viikkoa työskennelleet, että ei ehkä vielä luovuteta. Mutta mä odotan joka viikko kauhulla että hän ilmoittaa lopettavansa kun ei saa terapiasta mitä haluaa, ja ymmärrän sen täysin. Hänelle toisentyyppinen apu olisi parempi just nyt. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Terapia ei auta?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja