Mielenterveys tuntuu että oon ajautunut umpikujaan

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Mistä ei pääse, osaa tai halua pois. Tiedän mitä pitäisi tehdä mutta ajankohta on aina väärä, liikaa mitä pitäisi tehdä. En uskalla laittaa itseäni parin kuukauden vuodelepoon koska pelkään että asiat menee vielä enemmän vituilleen. Ja tottakai pelkään niitä oloja, oon aika kauhuissani. Myös rutiineista luopuminen pelottaa, pitäisi saada jotain tilalle. Jotain hyvää tietenkin. Muutakin kuin ruokaa ja alkoholia, oon jo alkoholisoitunut ihrakasa joka on lihonnut 25kg sen jälkeen kun aloitti kaman käytön.

Viimeiset kymmenen vuotta on mennyt kuin sumussa, oikeasti selvin päin en ole ollut varmasti päivääkään. Koulu jäi pois, eikä työkuntoakaan ole jäljellä. En pystynyt sitoutumaan edes terapiaan ja sain monoa. Naimisissa yli seittemän vuotta ja alkuhuuma on vaihtunut kaaauan sitten ja jäljellä on rakkauden lisäksi ihan liikaa ongelmia. Molemmilla ja sit puretaan niitä toiseen.

En tiiä mitä lässytän tässä enkä osaa oikein sanottaa mun ajatuksia. Miten ootte päässyt elämässä eteenpäin kun jumiutumista on kestänyt vuoskausia??
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Itellä autto paikkakunnan vaihto ja välien katkaiseminen entiseen elämään kunnes sain itseni kuntoon.
Oon muuttanut 7 vuoden aikana 7 kertaa eikä oikeen oo auttanut kun oon sosiaalisesti eristäytynyt. Hienoa että oot saanut elämääsi kasaan <3
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Oon muuttanut 7 vuoden aikana 7 kertaa eikä oikeen oo auttanut kun oon sosiaalisesti eristäytynyt. Hienoa että oot saanut elämääsi kasaan <3
Mulla se eristäytyminen nimenomaan mahdollisti sen että sain aikaa keskittyä itseeni. D: Mutta ymmärrän että tosi kyseenalainen keino ja osalla varmaan veisi vointia vain huonompaan.

En tiedä, voi olla että oon ihan hakoteillä, mutta ootko koskaan pohtinut ja saanut vastausta siihen että mikä sut ajaa käyttämään. Ajoi siis alunperin. Mitä oot täyttänyt sillä, minkä puutetta korvaat sillä aineella. Jos sen vastauksen kautta olisi helpompi lähteä rakentamaan tervettä tapaa täyttää tarpeensa.
 
Ylös Pohja