Mielenterveys [TW] Ensimmäistä kertaa tuntuu että voisin oikeasti tehdä jotain itselleni

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Hep nyt tossa otsikossa oli tw ja toivon ettet lue jos yhtään tuntuu siltä ettet halua kuulla. Yritän aina olla avaamatta itsetuhoisia ajatuksia mitenkään erityisemmin julkisilla foorumeilla, koska tiedän itsekin, kuinka pahaa ahdistusta ne voi aiheuttaa. Kuitenkin tuntuu että pakko purkaa asiaa jotenkin. Laitan loput viestistä spoilereihin.

Noniin. Viimeiset pari päivää on ollut aika kauheita. Olen useamman kerran nähnyt itseni istumassa sillan kaiteella. Tällä kertaa se on erilaista kuin aiemmin, se tuntuu vakavalta, ei enää pelkältä harmittomalta ajatukselta. En edelleenkään halua varsinaisesti kuolla. Enkä haluaisi edes onnistua yrityksessä. Haluaisin vaan saada ihmiset tajuamaan, että en halua tätä eikä mulla oo kaikki hyvin. Se tuntuu ainoalta keinolta saada muut ymmärtämään. En jaksa. Joo apua tää kuulostaa huomion hakemiselta ja sitä se onkin mutta aika huono juttu jos joutuu hakemaan huomiota näin.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Ähh voi ei:/
Pystytkö puhumaan kenellekään? Sulla tais psykologi tietää näistä ajatuksista?
Ethän tee itelles mitään<3
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ähh voi ei:/
Pystytkö puhumaan kenellekään? Sulla tais psykologi tietää näistä ajatuksista?
Ethän tee itelles mitään<3
Juu on. Psykologi tietää, nyt on ollut reilun kuukauden tauko käynneistä. :/ Onneksi se seuraava on nyt tiistaina. En tosin rehellisesti tiedä, haluanko kertoa. Pitäisi ehkä yrittää.

Yritän olla tekemättä. <3 Tässä on myös ollut kaikenlaista, sain tietää että minut on valittu ulkomaille pelattavaan turnaukseen, enkä haluaisi lähteä. En henkisesti kestä sitä. Minulla ei kuitenkaan ole oikeastaan mahdollisuutta jättää välistä muuten kuin sairastumisen takia. Tämä keissi nämä ajatukset tällä tasolla kai laukaisi. Ainakin ne alkoivat välittömästi tuon tiedon jälkeen.

Kiitos kun jaksat mua, oot muuten todella ihana ihminen jos en sitä oo vielä sanonut.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Juu on. Psykologi tietää, nyt on ollut reilun kuukauden tauko käynneistä. :/ Onneksi se seuraava on nyt tiistaina. En tosin rehellisesti tiedä, haluanko kertoa. Pitäisi ehkä yrittää.

Yritän olla tekemättä. <3 Tässä on myös ollut kaikenlaista, sain tietää että minut on valittu ulkomaille pelattavaan turnaukseen, enkä haluaisi lähteä. En henkisesti kestä sitä. Minulla ei kuitenkaan ole oikeastaan mahdollisuutta jättää välistä muuten kuin sairastumisen takia. Tämä keissi nämä ajatukset tällä tasolla kai laukaisi. Ainakin ne alkoivat välittömästi tuon tiedon jälkeen.

Kiitos kun jaksat mua, oot muuten todella ihana ihminen jos en sitä oo vielä sanonut.
Ihana kuulla ja säkin olet aivan ihana ja taitava puhuja<3
Yritä kertoa psykologille, se vois osata auttaa:)
Sairastuminenhan tuokin on, vaikkei fyysinen olekkaan. Voisiko sillä päästä turnauksesta?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ihana kuulla ja säkin olet aivan ihana ja taitava puhuja<3
Yritä kertoa psykologille, se vois osata auttaa:)
Sairastuminenhan tuokin on, vaikkei fyysinen olekkaan. Voisiko sillä päästä turnauksesta?

No juu, yritän. Eipä se asiaa voi pahentaakaan.
No siis, en tiedä. Urheilussa mielenterveydellisiä ongelmia ei huomioida, vaikka niitä ihan liikaa on. Helpompi on sanoa olevansa vaikka koronapositiivinen. Sitä katsotaan vähemmän nenänvartta pitkin. Hemmetin tabut. Vihaan sitä mutta silti en osaa tai uskalla rikkoa sitä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738

No juu, yritän. Eipä se asiaa voi pahentaakaan.
No siis, en tiedä. Urheilussa mielenterveydellisiä ongelmia ei huomioida, vaikka niitä ihan liikaa on. Helpompi on sanoa olevansa vaikka koronapositiivinen. Sitä katsotaan vähemmän nenänvartta pitkin. Hemmetin tabut. Vihaan sitä mutta silti en osaa tai uskalla rikkoa sitä.
Ähh voi ei:/
Voisitko pyytää että psykologi soittaisi joukkueenjohtajalle tms päättävälle?
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
oi kuulostaa rankalta D: tsemppiä sulle <3 en osaa auttaa vaikka itellä on vähän samantyylisiä ajatuksia DD: (ei kyllä nuin pahoja)

koita ihmeessä kertoa psykologille! ja älä missään nimessä lähe turnaikseen jos tuntuu pahalta, jos et uskalla muuta sanoa niin koronasta valehteluki on ihan hyvä idea.

<333
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
oi kuulostaa rankalta D: tsemppiä sulle <3 en osaa auttaa vaikka itellä on vähän samantyylisiä ajatuksia DD: (ei kyllä nuin pahoja)

koita ihmeessä kertoa psykologille! ja älä missään nimessä lähe turnaikseen jos tuntuu pahalta, jos et uskalla muuta sanoa niin koronasta valehteluki on ihan hyvä idea.

<333
Ei sun tarvitsekaan osata auttaa. En mä oikein usko että kukaan pystyy mua kovin paljoa auttamaan. Mun ihan omasta päästähän tää on kiinni lähinnä. Kiva kuitenkin että vastasit, oot ihana. <3 Toivottavasti sulla tulee parempi olo eikä ne ajatukset pahene, muistathan kans keskustella niistä jonkun kanssa. ♡
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Ääää en tiedä D:
Joo tuo on kans mun perus vastaus tämmösiin asioihin:/
Mut tsemppiä mulle voi aina tulla puhumaan tai ihan vaan valittamaan niin tärkeistä kuin turhistakin jutuista:)

Tiedätkö yhtään miksi haluaisit tehdä itsellesi jotain? Minkä ongelman se ratkaisisi?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Joo tuo on kans mun perus vastaus tämmösiin asioihin:/
Mut tsemppiä mulle voi aina tulla puhumaan tai ihan vaan valittamaan niin tärkeistä kuin turhistakin jutuista:)

Tiedätkö yhtään miksi haluaisit tehdä itsellesi jotain? Minkä ongelman se ratkaisisi?
Kiitos.
En tiedä yhtään. Musta tuntuu oikeastaan, että se vaan lisäisi ongelmia. Ei mitään hajua edes, mitä sillä haen jos en kerran kuolemaa. Tunnen vain olevani jollain tavalla umpikujassa enkä halua nähdä tulevaisuutta.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Kiitos.
En tiedä yhtään. Musta tuntuu oikeastaan, että se vaan lisäisi ongelmia. Ei mitään hajua edes, mitä sillä haen jos en kerran kuolemaa. Tunnen vain olevani jollain tavalla umpikujassa enkä halua nähdä tulevaisuutta.
Tuo umpikujassa tunne on ilmeisesti melko yleinen:/
Moni itsetuhoinen ei halua kuolla, eikä esim viiltelyn tai muun sellaisen tarkoitus useimmiten ole kuolla.
On kuitenkin aika huolestuttavaa jos kuoleman vaihtoehto pyörii mielessä ja siitä kannustaisin puhumaan niin ehkä unpikujastakin voisi päästä pois?

Muistathan että moni ihminen susta välittää ja kuoleminen ei ole ratkaisu sun ongelmiin, aina löytyy joku reitti <3
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Ei sun tarvitsekaan osata auttaa. En mä oikein usko että kukaan pystyy mua kovin paljoa auttamaan. Mun ihan omasta päästähän tää on kiinni lähinnä. Kiva kuitenkin että vastasit, oot ihana. <3 Toivottavasti sulla tulee parempi olo eikä ne ajatukset pahene, muistathan kans keskustella niistä jonkun kanssa. ♡
sieki oot ihana <3
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Tuo umpikujassa tunne on ilmeisesti melko yleinen:/
Moni itsetuhoinen ei halua kuolla, eikä esim viiltelyn tai muun sellaisen tarkoitus useimmiten ole kuolla.
On kuitenkin aika huolestuttavaa jos kuoleman vaihtoehto pyörii mielessä ja siitä kannustaisin puhumaan niin ehkä unpikujastakin voisi päästä pois?

Muistathan että moni ihminen susta välittää ja kuoleminen ei ole ratkaisu sun ongelmiin, aina löytyy joku reitti <3
Kiitos <3 Tunnut sanovan niin oikeita asioita.
 
Ylös Pohja