Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
2
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
(tw ja sv) koin tänään seksuaalista ahdistelua
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Taivaansini" data-source="post: 82216" data-attributes="member: 167"><p>Ihan kamalaa ja voin kuvitella kuinka ahdistava kokemus oli! En nyt sanois et onneksi ei sattunut mitään pahempaa, koska ihan sama vaikkei se tyyppi tullut koskettamaan sua niin toi on silti tosi inhottava ja ahdistava kokemus, eikä siinä ihan hirveesti lohduta se, että "ois voinut käydä pahemminkin". Tiiän et ihmiset tarkottaa hyvää, mutta jotenkin se vaan tuntuu musta vähän tilanteen vähättelyltä, kun sanotaan, että onneks ei käynyt pahemmin, koska pahasti kävi kuitenkin.</p><p></p><p>Kellään ei pitäis olla oikeutta kommentoida sua ja toi kuulostaa ihan hirveeltä, kuinka se katto sua ja seuras vielä kaupasta pois. Ite oon onneks saanut elää elämäni ilman häirintää, tai ahdistelua, mutta valitettavasti en voi todellakaan sanoa kuuluvani tässä enemmistöön. </p><p></p><p>Itse olen kyllä ollut todella ahdistunut niissä tilanteissa, kun oon ollut yksin ja joku ulkomaalainen mies on tullut puhumaan jotain (yleensä kerkännyt rahaa) englanniksi ja oon sen seurauksena alkanut vähän vierastaa ulkomaalaistaustaisia miehiä, mutta se ei oo kyl mitään tohon verrattuna, enkä ees osaa selittää, miksi se on ahdistanut niin paljon. Ja silloinkin apu olis ollut kiva, etenkin kun joskus ehkä 10-vuotiaana seisoin yhessä tapahtumassa vessajonossa ja mun takana oli monta aikuista naista ja joku mies päätti tulla kyselemään multa jotain englanniks(ja miks just multa??) enkä tietenkään sen ikäsenä osannut englantia senkään vertaa, mitä osaan nykyään. Mutta toihan ei ollut mitään tommoseen ahdisteluun verrattuna ja tossa tilanteessa avusta ois oikeesti ollut vaan niin kiitollinen. Voin kuvitella, kuinka hirveältä on tuntunut olla yksin tuossa tilanteessa.</p><p></p><p>Jotenkin se on vaan niin, että ihmiset ei aina auta ja mitä enemmän paikalla on ihmisiä niin sitä epätodennäköisempää on saada apua, sitä kutsutaan sivustakatsojaefektiksi. Ja vaikkei siellä ollutkaan niin paljoa ihmisiä niin toi saattoi silti vaikuttaa ja ylipäätään ihmiset on saattaneet ajatella ettei kuulu niillä, eivät osaa auttaa yms. Valitettavasti...</p><p></p><p>Ja toikin on ihan kamalaa, miten aina naisia syyllistetään heidän pukeutumisensa perusteella vaikka eihän se pukeutumisesta riipu. Ja sit jos pukeutuu paljastavasti niin pukeudutaan vaan miesten takia, mutta kummassakohan tapauksessa pukeudutaan enemmän miesten vuoksi: silloin kun laittaa kesällä shortsit ja topin, koska on kuuma ja näyttää niissä hyvältä vai kun pukee ison hupparin ja verkkarit ettei vain kukaan mies kiinnittäisi huomiota ja tulisi ahdistelemaan.</p><p></p><p>Joka tapauksessa toi kuulostaa äärimmäisen ahdistavalta. Varmaan kannattaa enemmänkin kirjoittaa näitä ajatuksia ylös ja etsiä netistä jotain vertaistukea, täällä Varasijassa kun ei kuitenkaan niin paljon ihmisiä ole. Lisäksi oon ite kattonut Yle Areenasta semmosta sarjaa, kuin Yksittäistapaus ja siinä käsitellään tällaisia juttuja.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Taivaansini, post: 82216, member: 167"] Ihan kamalaa ja voin kuvitella kuinka ahdistava kokemus oli! En nyt sanois et onneksi ei sattunut mitään pahempaa, koska ihan sama vaikkei se tyyppi tullut koskettamaan sua niin toi on silti tosi inhottava ja ahdistava kokemus, eikä siinä ihan hirveesti lohduta se, että "ois voinut käydä pahemminkin". Tiiän et ihmiset tarkottaa hyvää, mutta jotenkin se vaan tuntuu musta vähän tilanteen vähättelyltä, kun sanotaan, että onneks ei käynyt pahemmin, koska pahasti kävi kuitenkin. Kellään ei pitäis olla oikeutta kommentoida sua ja toi kuulostaa ihan hirveeltä, kuinka se katto sua ja seuras vielä kaupasta pois. Ite oon onneks saanut elää elämäni ilman häirintää, tai ahdistelua, mutta valitettavasti en voi todellakaan sanoa kuuluvani tässä enemmistöön. Itse olen kyllä ollut todella ahdistunut niissä tilanteissa, kun oon ollut yksin ja joku ulkomaalainen mies on tullut puhumaan jotain (yleensä kerkännyt rahaa) englanniksi ja oon sen seurauksena alkanut vähän vierastaa ulkomaalaistaustaisia miehiä, mutta se ei oo kyl mitään tohon verrattuna, enkä ees osaa selittää, miksi se on ahdistanut niin paljon. Ja silloinkin apu olis ollut kiva, etenkin kun joskus ehkä 10-vuotiaana seisoin yhessä tapahtumassa vessajonossa ja mun takana oli monta aikuista naista ja joku mies päätti tulla kyselemään multa jotain englanniks(ja miks just multa??) enkä tietenkään sen ikäsenä osannut englantia senkään vertaa, mitä osaan nykyään. Mutta toihan ei ollut mitään tommoseen ahdisteluun verrattuna ja tossa tilanteessa avusta ois oikeesti ollut vaan niin kiitollinen. Voin kuvitella, kuinka hirveältä on tuntunut olla yksin tuossa tilanteessa. Jotenkin se on vaan niin, että ihmiset ei aina auta ja mitä enemmän paikalla on ihmisiä niin sitä epätodennäköisempää on saada apua, sitä kutsutaan sivustakatsojaefektiksi. Ja vaikkei siellä ollutkaan niin paljoa ihmisiä niin toi saattoi silti vaikuttaa ja ylipäätään ihmiset on saattaneet ajatella ettei kuulu niillä, eivät osaa auttaa yms. Valitettavasti... Ja toikin on ihan kamalaa, miten aina naisia syyllistetään heidän pukeutumisensa perusteella vaikka eihän se pukeutumisesta riipu. Ja sit jos pukeutuu paljastavasti niin pukeudutaan vaan miesten takia, mutta kummassakohan tapauksessa pukeudutaan enemmän miesten vuoksi: silloin kun laittaa kesällä shortsit ja topin, koska on kuuma ja näyttää niissä hyvältä vai kun pukee ison hupparin ja verkkarit ettei vain kukaan mies kiinnittäisi huomiota ja tulisi ahdistelemaan. Joka tapauksessa toi kuulostaa äärimmäisen ahdistavalta. Varmaan kannattaa enemmänkin kirjoittaa näitä ajatuksia ylös ja etsiä netistä jotain vertaistukea, täällä Varasijassa kun ei kuitenkaan niin paljon ihmisiä ole. Lisäksi oon ite kattonut Yle Areenasta semmosta sarjaa, kuin Yksittäistapaus ja siinä käsitellään tällaisia juttuja. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
(tw ja sv) koin tänään seksuaalista ahdistelua
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja