Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
(tw ja sv) koin tänään seksuaalista ahdistelua
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Taivaansini" data-source="post: 82516" data-attributes="member: 167"><p>Joo, hyvällähän ne sen tarkottaa. D: No, joo niin kyl on. Toisaalta sit on aika vaikeeta ymmärtää välillä, miten niin monet on tommosta joutuneet kokemaan, koska ite en oo kokenut, enkä tiiä myöskään tutuistakaan, että juuri kukaan olis vaikka varmasti kyllä joku on. Ite alaikäsenä en baareissa ole ja kesällä en ihan hirveesti kulje yksin missään+tämmösellä pienemmällä paikkakunnalla ei ehkä niin helposti joudu häirinnän kohteeksi, tai ainakin olettaisin niin.</p><p></p><p>Oon myös kuullut, että monet saa tommosia viestejä snäpissä, mutta addaan vaan semmoset tyypit, jotka tunnen eli varmaan johtuu ihan tommosistakin asioista. D: (tämä siis ei ollut tarkoitettu mitenkään sellaiseksi ohjeeksi että "tehkää näin niin teitä ei ahdistella ja muuten ootte ansainneet sen" vaan tosiaan vaan pohdiskelin syitä vaikka varmasti myös tuuri ja sattuma on olleet mukana pelissä)</p><p></p><p>Ai, luulis et just tungoksessa tekis todennäkösemmin jotain tollasta, ku kukaan ei ehdi kiinnittää yksittäisiin ihmisiin niin paljoo huomioo. D: Itekki oon tosi kiltin ja viattoman näkönen. Uskon itekkin että tolla oli vaikutusta asiaan, että se päätti tehä noin sulle. Ja hyvä että puolustauduit! Oon ylpee susta, kun uskalsit!<3 Ja ihan ymmärrettävää ettei shokissa ehdi mitään hirveen nasevaa yms. keksiä, mutta oli jo tosi hienoa, kun puolustauduit. Ite varmaan oisin vaan paennut paikalta. D:</p><p></p><p>Joo, se oli ahdistavaa, mutta kuitenkin ihan pientä tommoseen verrattuna. Ja tosiaan ku olin pieni niin se siihen tullut mies ei kai kerjännyt rahaa, mutta se kyseli kovasti jotain. Sit lopulta(ku kukaan ei auttanut eikä tyyppi lopettanut) niin vastasin vaan jotain "Yes" ja sit se lopetti sen puhumisen, mut tais hämmentyy, ku menin vessaan, ku edellinen oli tullut sieltä, että tota... En sit yhtään tiiä, mitä menin sille vastaamaan. D: Ja ylipäätään englanti välillä ahdistaa mua, jos se ei oo jossain enkun tunnilla, elokuvissa, sarjoissa yms. Tai niinku joissain tilanteissa se ahdistaa, mutta joissain ei. Sitä on vähän hankala selittää. D:</p><p></p><p>Niimpä ja ite oisin uskonut et ainakin joku myyjä auttais, kun myyjienhän pitäis olla niitä, jotka auttaa asiakkaita ja vaikeissa tilanteissa he ovat vähän niinkuin semmosessa asemassa, että ite ainakin kokisin velvollisuukseni huolehtia muista. D:</p><p></p><p>No, niimpä! Ja jos miehen kokee seksuaalista ahdistelua kesäpäivänä niin ei varmasti kukaan ala syyllistämään että "mitäs sulla oli shortsit ja t-paita, oma vikas". Ja muutenkaan mikä yhteys muka vaatetuksella ja seksuaalisella ahdistelulla ja häirinnällä on? Tai ehkä se voi vaikuttaa vähäsen, en tiiä, mutta jos ahdistelija haluaa ahdistella niin ei häntä kiinnosta minkälaisissa vaatteissa uhri kulkee.(paitsi ehkä sitä voisi valita sen vähäpukeisemman, että voisi kätevästi vierittää vastuun uhrille ja esittää itse viatonta miestä, joka ei vain pystynyt hillitsemään itseään...) Olis hyvä jos tätä asiaa tutkittais kunnolla niin nähtäis, onko oikeasti sillä paljastavalla pukeutumisella jokin yhteys useampiin seksuaalisen häirinnän ja ahdistelun tapauksiin. Mutta vaikka oliskin niin ei todellakaan olis uhrin vika. Kyllähän sitä nyt ihminen saa omat vaatteensa valita...</p><p></p><p>Hienoa, että oot puhunut psykalle! Joo, Yksittäistapaus on tosi hyvä sarja ja oon jatsonut osan jaksoista useampaankin kertaan. :) Tsemppiä!<3</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Taivaansini, post: 82516, member: 167"] Joo, hyvällähän ne sen tarkottaa. D: No, joo niin kyl on. Toisaalta sit on aika vaikeeta ymmärtää välillä, miten niin monet on tommosta joutuneet kokemaan, koska ite en oo kokenut, enkä tiiä myöskään tutuistakaan, että juuri kukaan olis vaikka varmasti kyllä joku on. Ite alaikäsenä en baareissa ole ja kesällä en ihan hirveesti kulje yksin missään+tämmösellä pienemmällä paikkakunnalla ei ehkä niin helposti joudu häirinnän kohteeksi, tai ainakin olettaisin niin. Oon myös kuullut, että monet saa tommosia viestejä snäpissä, mutta addaan vaan semmoset tyypit, jotka tunnen eli varmaan johtuu ihan tommosistakin asioista. D: (tämä siis ei ollut tarkoitettu mitenkään sellaiseksi ohjeeksi että "tehkää näin niin teitä ei ahdistella ja muuten ootte ansainneet sen" vaan tosiaan vaan pohdiskelin syitä vaikka varmasti myös tuuri ja sattuma on olleet mukana pelissä) Ai, luulis et just tungoksessa tekis todennäkösemmin jotain tollasta, ku kukaan ei ehdi kiinnittää yksittäisiin ihmisiin niin paljoo huomioo. D: Itekki oon tosi kiltin ja viattoman näkönen. Uskon itekkin että tolla oli vaikutusta asiaan, että se päätti tehä noin sulle. Ja hyvä että puolustauduit! Oon ylpee susta, kun uskalsit!<3 Ja ihan ymmärrettävää ettei shokissa ehdi mitään hirveen nasevaa yms. keksiä, mutta oli jo tosi hienoa, kun puolustauduit. Ite varmaan oisin vaan paennut paikalta. D: Joo, se oli ahdistavaa, mutta kuitenkin ihan pientä tommoseen verrattuna. Ja tosiaan ku olin pieni niin se siihen tullut mies ei kai kerjännyt rahaa, mutta se kyseli kovasti jotain. Sit lopulta(ku kukaan ei auttanut eikä tyyppi lopettanut) niin vastasin vaan jotain "Yes" ja sit se lopetti sen puhumisen, mut tais hämmentyy, ku menin vessaan, ku edellinen oli tullut sieltä, että tota... En sit yhtään tiiä, mitä menin sille vastaamaan. D: Ja ylipäätään englanti välillä ahdistaa mua, jos se ei oo jossain enkun tunnilla, elokuvissa, sarjoissa yms. Tai niinku joissain tilanteissa se ahdistaa, mutta joissain ei. Sitä on vähän hankala selittää. D: Niimpä ja ite oisin uskonut et ainakin joku myyjä auttais, kun myyjienhän pitäis olla niitä, jotka auttaa asiakkaita ja vaikeissa tilanteissa he ovat vähän niinkuin semmosessa asemassa, että ite ainakin kokisin velvollisuukseni huolehtia muista. D: No, niimpä! Ja jos miehen kokee seksuaalista ahdistelua kesäpäivänä niin ei varmasti kukaan ala syyllistämään että "mitäs sulla oli shortsit ja t-paita, oma vikas". Ja muutenkaan mikä yhteys muka vaatetuksella ja seksuaalisella ahdistelulla ja häirinnällä on? Tai ehkä se voi vaikuttaa vähäsen, en tiiä, mutta jos ahdistelija haluaa ahdistella niin ei häntä kiinnosta minkälaisissa vaatteissa uhri kulkee.(paitsi ehkä sitä voisi valita sen vähäpukeisemman, että voisi kätevästi vierittää vastuun uhrille ja esittää itse viatonta miestä, joka ei vain pystynyt hillitsemään itseään...) Olis hyvä jos tätä asiaa tutkittais kunnolla niin nähtäis, onko oikeasti sillä paljastavalla pukeutumisella jokin yhteys useampiin seksuaalisen häirinnän ja ahdistelun tapauksiin. Mutta vaikka oliskin niin ei todellakaan olis uhrin vika. Kyllähän sitä nyt ihminen saa omat vaatteensa valita... Hienoa, että oot puhunut psykalle! Joo, Yksittäistapaus on tosi hyvä sarja ja oon jatsonut osan jaksoista useampaankin kertaan. :) Tsemppiä!<3 [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
(tw ja sv) koin tänään seksuaalista ahdistelua
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja