Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
(tw ja sv) koin tänään seksuaalista ahdistelua
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="qualitymonkey" data-source="post: 83087" data-attributes="member: 34"><p>Voin hyvin kuvitella miltä sust on tuntunu, tai oikeastaan TIEDÄN milt sust on tuntunut ku oon ollu turhan monta kertaa samanlaisessa tilanteessa. Järkyttävää on juurikin se kuinka KAUPASSA saattaa helposti tulla näitä. Tietty ihan kadullakin ja näin, mut rupesin just miettimään et tuntuu et ostoskeskukset on just aika pahoja paikkoja tollasten suhteen. Mullakin tuli joskus joku, olisko ollu joku ranskalainen tai ainakin sillä tais olla ranskalainen nimi, mies just kauppakeskuksessa juttelemaan kun istuin siinä penkeillä ja ootin vissiin jotain kaveria tms. Jotenki se on niin ahdistavaa kun sanoo että ei oo kiinnostunu jaa silti vaa jankataa ja jankataa. Varmaan astetta hirveämpi tilanne oli ehkä joskus 2016 tienoilla kun olin Kalliossa ja ihan siis kadulla tai semmosil portail ja joku mies tuli puhumaa mulle ja sit jossai vaihees se ahisti mut siihe nurkkaan. Pääsin siitä pois mut must oikeesti tuntu silt et aikooks toi raiskata mut tai jotain. Niiku ei normaali ihminen voi tehdä tollasta et työnnät toisen nurkkaan tolleen ja niiku jo ennen sitäkin olin ihan ahistunu. Pelkästään se juttelu aiheutti mus epämukavan olo. Ton jälkeen jouduin menee turvatalolle koska mun oli jotenki pakko päästä puhumaan tosta ja rauhottumaan, toki jos olisin menny himaan ni oisin voinu puhua äidinkin kanssa mut silti, jostain syystä menin sinne. Muistaakseni toi oli viel pride-viikolla ja en kyl tiiä yhtään mitä tein siel yksin vaa haahuilemas siin vaiheessa mut joo. Kamalinta oli ehkä just se et olin iha yksin eikä siin oikee ohikulkijoitakaa ollu sillä hetkellä. Sit ku pääsin pois siit ni lähin vaa juoksee mäkee alas sinne isolle tielle D: oikeesti pelkäsin henkeni puolesta siinä vaiheessa. Tosi kiva joutua tollasee tilanteesee ja sit meet nii sekasi ettet tiedä mitä tehdä ja minne mennä.. taisin olla joku 17v silloin ja must on niin sairast että jopa teini-ikäsille tää on niin perus. Et jopa lapset joutuu kestää tota</p><p></p><p>Ja siis kaikki tollaset tilanteet on hirveitä mutta vielä ehkä kaikista pelottavimpia on just sellaset missä se ihminen tolleen koskee suhun fyysisesti. Koska pelkäsin oikeesti mitä se tekee. Et jos mietin tota ja sitä ranskalaista äijää joka tuli puhumaan enkä meinannu päästä siitä eroon ni tietty se oli pahempi koska muutenki toisessa olin ihan yksin ja toisessa oli edes ihmisiä ympärillä.</p><p></p><p>Emmä tiiä vetää jotenki nii sanattomaks ja ahistaa tämmönen. Olis todella hyvä jos ympärillä olevat ihmiset puuttuis tilanteeseen mutta tiedän sen myös omakohtaisesti kuinka helvetin vaikeaa se on. Mut se kuitenkin osottais sen että muut ihmiset ei hyväksy sellasta. Se tuntuu siinä tilanteessa mahottomalta mutta olis se hyvä jos muut ihmiset oikeasti osottais että tollanen ei oo hyväksyttävää tässä yhteiskunnassa. En mä tiedä loppuisko se siltikään mutta ainakin tulis ahdistelun uhrille parempi olo. Kyllähän sitä itsekin on aina toivonut noissa tilanteissa että joku turvallinen ihminen olisi siinä silleen mun kanssa. Mm. Siitä oon aika ilonen että eräällä keikalla kun olin jonkun miesporukan seurassa ja sitten se yks äijä siinä meni ihan mahdottomaks ja alkoi lääppiä (seriously, se oli ihan helvetin outo tilanne ja about itkin siinä) mutta sitten sen saman porukan toinen mies sano sille et älä viitti ja muutenki oli siin sellanen tietynlainen turva, mikä vähän helpotti oloo. Vaikka kyllä herättää kysymyksen että miks se mies edes halus olla alunperinkään tollasen ihmisen kaveri. Tai mistä minä tiedän tiesikö se edes millanen se tyyppi oli.. mutta joo. Anyway omakohtainen kokemus on että juurikin baarit ja keikat ja sitten just kauppakeskukset saattaa olla pahoja paikkoja ton asian suhteen, toki ihan näköjään kadulla keskellä kirkasta päivääkin, oikeastaan minne vaan menet niin helposti saattaa tulla ahdistelua vastaan. Täytyypä muuten ihan huomauttaa siitäkin että kaikki tai melkein kaikki omista kokemuksista on tapahtunut Helsingissä, en tiedä onko se sitten erityisen paha paikka tän suhteen. Niin, ja suuri osa ollu ulkomaalasii, lähes kaikki paitsi ihan muutama suomalainen. Et sanokaa mitä sanotte mut mun kokemuksen mukaan ulkomaalaset ahistelee enemmän ja se ei vittu tunnu kivalta että sit jotkut on silleen "yyyy eihän ku suomalaiset on pahempii". Toki jollain toisella voi olla eri kokemus, mutta mulla nyt sattuu olee näin. Ja kyllä uskon siihen että toi on saattanu jopa lisätä mun inhoa ulkomaalasia miehiä kohtaan.</p><p></p><p>Itse asiassa on aika helvetin jännä juttu että sitä ei aina ihan tajuakaan kuinka paljon tämmösiä tilanteita on tullu vastaan, ennen ku pysähtyy muistelemaaan ja on sillee "joo aivan aivan totta, mun haaroväliin on tarrattu, mun persettä ja tissejä on hiplattu, mua on suudeltu ihan yhtäkkiä silleen et oon vaa ollu et öööh mitä tapahtuu, mua ei oo jätetty rauhaan vaikka oon sanonu että en oo kiinnostunu, mut on työnnetty nurkkaan ja pidetty kiinni käsivarresta niin etten pääsis pois, jne" et joo.... Ja niiku kaikenlaista, mut silti must ainakin tuntuu et nää mun kokemukset on vielä sielt lievimmästä päästä et en sentään koe tota mitenkään joka päivä eikä mua oo esim raiskattu (vaikka se nurkkaa työntäminen kyllä tuntu jo melkeenpä raiskauksen yritykseltä ja saatto se jotain sellasta ollakin, emt mikse muuten ois tehny niin).</p><p></p><p>Mut kaiken kaikkiaan aika normaali juttu tää ahdistelu, vaikka järki sanoo että eihän ihmiset vittu voi käyttäytyä noin toist kohtaa. Helvetin sairasta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qualitymonkey, post: 83087, member: 34"] Voin hyvin kuvitella miltä sust on tuntunu, tai oikeastaan TIEDÄN milt sust on tuntunut ku oon ollu turhan monta kertaa samanlaisessa tilanteessa. Järkyttävää on juurikin se kuinka KAUPASSA saattaa helposti tulla näitä. Tietty ihan kadullakin ja näin, mut rupesin just miettimään et tuntuu et ostoskeskukset on just aika pahoja paikkoja tollasten suhteen. Mullakin tuli joskus joku, olisko ollu joku ranskalainen tai ainakin sillä tais olla ranskalainen nimi, mies just kauppakeskuksessa juttelemaan kun istuin siinä penkeillä ja ootin vissiin jotain kaveria tms. Jotenki se on niin ahdistavaa kun sanoo että ei oo kiinnostunu jaa silti vaa jankataa ja jankataa. Varmaan astetta hirveämpi tilanne oli ehkä joskus 2016 tienoilla kun olin Kalliossa ja ihan siis kadulla tai semmosil portail ja joku mies tuli puhumaa mulle ja sit jossai vaihees se ahisti mut siihe nurkkaan. Pääsin siitä pois mut must oikeesti tuntu silt et aikooks toi raiskata mut tai jotain. Niiku ei normaali ihminen voi tehdä tollasta et työnnät toisen nurkkaan tolleen ja niiku jo ennen sitäkin olin ihan ahistunu. Pelkästään se juttelu aiheutti mus epämukavan olo. Ton jälkeen jouduin menee turvatalolle koska mun oli jotenki pakko päästä puhumaan tosta ja rauhottumaan, toki jos olisin menny himaan ni oisin voinu puhua äidinkin kanssa mut silti, jostain syystä menin sinne. Muistaakseni toi oli viel pride-viikolla ja en kyl tiiä yhtään mitä tein siel yksin vaa haahuilemas siin vaiheessa mut joo. Kamalinta oli ehkä just se et olin iha yksin eikä siin oikee ohikulkijoitakaa ollu sillä hetkellä. Sit ku pääsin pois siit ni lähin vaa juoksee mäkee alas sinne isolle tielle D: oikeesti pelkäsin henkeni puolesta siinä vaiheessa. Tosi kiva joutua tollasee tilanteesee ja sit meet nii sekasi ettet tiedä mitä tehdä ja minne mennä.. taisin olla joku 17v silloin ja must on niin sairast että jopa teini-ikäsille tää on niin perus. Et jopa lapset joutuu kestää tota Ja siis kaikki tollaset tilanteet on hirveitä mutta vielä ehkä kaikista pelottavimpia on just sellaset missä se ihminen tolleen koskee suhun fyysisesti. Koska pelkäsin oikeesti mitä se tekee. Et jos mietin tota ja sitä ranskalaista äijää joka tuli puhumaan enkä meinannu päästä siitä eroon ni tietty se oli pahempi koska muutenki toisessa olin ihan yksin ja toisessa oli edes ihmisiä ympärillä. Emmä tiiä vetää jotenki nii sanattomaks ja ahistaa tämmönen. Olis todella hyvä jos ympärillä olevat ihmiset puuttuis tilanteeseen mutta tiedän sen myös omakohtaisesti kuinka helvetin vaikeaa se on. Mut se kuitenkin osottais sen että muut ihmiset ei hyväksy sellasta. Se tuntuu siinä tilanteessa mahottomalta mutta olis se hyvä jos muut ihmiset oikeasti osottais että tollanen ei oo hyväksyttävää tässä yhteiskunnassa. En mä tiedä loppuisko se siltikään mutta ainakin tulis ahdistelun uhrille parempi olo. Kyllähän sitä itsekin on aina toivonut noissa tilanteissa että joku turvallinen ihminen olisi siinä silleen mun kanssa. Mm. Siitä oon aika ilonen että eräällä keikalla kun olin jonkun miesporukan seurassa ja sitten se yks äijä siinä meni ihan mahdottomaks ja alkoi lääppiä (seriously, se oli ihan helvetin outo tilanne ja about itkin siinä) mutta sitten sen saman porukan toinen mies sano sille et älä viitti ja muutenki oli siin sellanen tietynlainen turva, mikä vähän helpotti oloo. Vaikka kyllä herättää kysymyksen että miks se mies edes halus olla alunperinkään tollasen ihmisen kaveri. Tai mistä minä tiedän tiesikö se edes millanen se tyyppi oli.. mutta joo. Anyway omakohtainen kokemus on että juurikin baarit ja keikat ja sitten just kauppakeskukset saattaa olla pahoja paikkoja ton asian suhteen, toki ihan näköjään kadulla keskellä kirkasta päivääkin, oikeastaan minne vaan menet niin helposti saattaa tulla ahdistelua vastaan. Täytyypä muuten ihan huomauttaa siitäkin että kaikki tai melkein kaikki omista kokemuksista on tapahtunut Helsingissä, en tiedä onko se sitten erityisen paha paikka tän suhteen. Niin, ja suuri osa ollu ulkomaalasii, lähes kaikki paitsi ihan muutama suomalainen. Et sanokaa mitä sanotte mut mun kokemuksen mukaan ulkomaalaset ahistelee enemmän ja se ei vittu tunnu kivalta että sit jotkut on silleen "yyyy eihän ku suomalaiset on pahempii". Toki jollain toisella voi olla eri kokemus, mutta mulla nyt sattuu olee näin. Ja kyllä uskon siihen että toi on saattanu jopa lisätä mun inhoa ulkomaalasia miehiä kohtaan. Itse asiassa on aika helvetin jännä juttu että sitä ei aina ihan tajuakaan kuinka paljon tämmösiä tilanteita on tullu vastaan, ennen ku pysähtyy muistelemaaan ja on sillee "joo aivan aivan totta, mun haaroväliin on tarrattu, mun persettä ja tissejä on hiplattu, mua on suudeltu ihan yhtäkkiä silleen et oon vaa ollu et öööh mitä tapahtuu, mua ei oo jätetty rauhaan vaikka oon sanonu että en oo kiinnostunu, mut on työnnetty nurkkaan ja pidetty kiinni käsivarresta niin etten pääsis pois, jne" et joo.... Ja niiku kaikenlaista, mut silti must ainakin tuntuu et nää mun kokemukset on vielä sielt lievimmästä päästä et en sentään koe tota mitenkään joka päivä eikä mua oo esim raiskattu (vaikka se nurkkaa työntäminen kyllä tuntu jo melkeenpä raiskauksen yritykseltä ja saatto se jotain sellasta ollakin, emt mikse muuten ois tehny niin). Mut kaiken kaikkiaan aika normaali juttu tää ahdistelu, vaikka järki sanoo että eihän ihmiset vittu voi käyttäytyä noin toist kohtaa. Helvetin sairasta. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
(tw ja sv) koin tänään seksuaalista ahdistelua
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja