Mielenterveys TW!! Viiltelimpä taas ihan vaan "huvin vuoksi"

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Mä oon aina vihannu sitä et sanotaan et joku viiltelee vaan huomion takii. Koska niinku.. jos joudut hakee huomiota viiltelemällä niin sillon sulla ei todellakaan oo kaikki hyvin. Ja harva viiltelijä haluu/uskaltaa näyttää niitä kenellekään. Ja ne jotka uskaltaa nii hienoa. Ehkä ne saa nopeemmin apua sitten.

Mä muistan et mietin joskus ku alotin viiltelemään et en ansaitse apua koska en oo satuttani itteeni tarpeeks. Nyt ku mun molemmat kädet on täynnä arpia (siis ihan ranteista olkapäihin asti "väärältä puolelta" koska halusin olla varma etten viillä valtimoon ku en tosiaan viillelly koska oisin muka halunnu kuolla) nii oon alkanu miettiä et mitä vittua. Et jo siin vaihees ku ees miettii et haluu satuttaa itteensä nii tarttee ja ansaitsee apua. Vähän oikeesti vituttaa et mun piti "pilata" mun kädet et koin et ansaitsen apuu ku olisin ansainnu sitä muutenki. Ja niin ansaitset säki!


Ja mitä tähän tulee niin pakko sanoo et en mäkään tykkää viiltelystyä monesta syystä. En tykkää siitä et se sattuu. Ja en tykkää miten kauan niil haavoil kestää parantuu. Tai siitä et miten sotkusta se on (ja miten tarvii pelätä et meneeks lakanat vereen ja sit jos menee nii hirvee jynssäys). Ja et miten kipeetä niien haavojen hoitaminenki tekee. Tai sitä et pitää piilotella niit sit muilta vaik ne tietäski et viilelet (ku ei haluu tuoreita haavoi ainakaa esitellä). Tai miten ei voi oikee mennä uimaan tai saunoo sinä aikana ku on haavoja.. Mut pidän siitä et saan "rankastua" itteeni "tarpeeks hyvin" ja ku nään ku se veri valuu.

Jos joku viiltelijä väittää ettei muka tykkää viiltelystä niin se valehtelee. Koska jostainhan niien on siinä tykättävä et ne tekee sitä. Edes siitä et saa "rankastua" itteensä. Tai sit siit adrenaliiniryöpystä. Olkoonki et ei tykkäis siit kivusta.
Noh niin lol kun mö tykkään siitä kokoasiasta. Tykkää siitä kivusta(ei se edes satu), tykkään kattoo sitä verta, tykkään et niitä saa vähän hoitaa ja tulee tekemistä kun niitä laastaroi.
Ja noh niin mut apu tuntuu tosi ylireagoinnille ku mä olen ihan okei mun olo ei ole huono mulla ei ole tarpeeksi syitä eikä oikeutta viillellä muutenkaan
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
tein samaa about saman ikäisenä kuin nyt olet. en tiedä miksi. olin kuullut että paras kaveri oli yrittänyt im ja viillellyt, niin halusin itsekin tehdä sen ja nähdä miltä tuntuu. ei ollut edes masennusta tai mitään sellaista pahaa oloa jolla olisin sen selittää. Halusin vain nähdä ja kokea ja ehkä saada jotain huomiota, en tiedä yhäkään. No joka tapauksessa vanhemmat sai tietää lopulta ja siinä vaiheessa ei enää ollutkaan leikin asia, kun ei ollut antaa mitään selitystä niille, ja äiti ahdistui että hän on huono vanhempi, ja pikkuveljenikin itki että onko se hänen syynsä ja miksi ihmeessä tein niin ja luuli että haluan kuolla.

et ehkä tiedä mitä haet sillä tai miksi teet sitä, ehkä tuntuu että ei ole oikeasti niin paha olo. mutta jossain vaiheessa katsot taaksepäin ja näet miten paha olla sulla oli, oli sitten viiltelyn takia tai sen syy. pliis hae apua ja etsi netistä tietoa tavoista joilla päästä eroon siitä. tiedän että se on kiehtovaa nähdä oman tekonsa seuraukset, mutta kadut varmasti jos jää arpia, jossain vaiheessa teet sitä kuitenkin paikkoihin josta muut näkevät. parempi oikeasti hakea apua ennen kuin riistäytyy käsistä

en osaa kirjottaa ajatuksiani sanoiksi, yritän vaan tarjota ~jotain vertaistukea
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
tein samaa about saman ikäisenä kuin nyt olet. en tiedä miksi. olin kuullut että paras kaveri oli yrittänyt im ja viillellyt, niin halusin itsekin tehdä sen ja nähdä miltä tuntuu. ei ollut edes masennusta tai mitään sellaista pahaa oloa jolla olisin sen selittää. Halusin vain nähdä ja kokea ja ehkä saada jotain huomiota, en tiedä yhäkään. No joka tapauksessa vanhemmat sai tietää lopulta ja siinä vaiheessa ei enää ollutkaan leikin asia, kun ei ollut antaa mitään selitystä niille, ja äiti ahdistui että hän on huono vanhempi, ja pikkuveljenikin itki että onko se hänen syynsä ja miksi ihmeessä tein niin ja luuli että haluan kuolla.

et ehkä tiedä mitä haet sillä tai miksi teet sitä, ehkä tuntuu että ei ole oikeasti niin paha olo. mutta jossain vaiheessa katsot taaksepäin ja näet miten paha olla sulla oli, oli sitten viiltelyn takia tai sen syy. pliis hae apua ja etsi netistä tietoa tavoista joilla päästä eroon siitä. tiedän että se on kiehtovaa nähdä oman tekonsa seuraukset, mutta kadut varmasti jos jää arpia, jossain vaiheessa teet sitä kuitenkin paikkoihin josta muut näkevät. parempi oikeasti hakea apua ennen kuin riistäytyy käsistä

en osaa kirjottaa ajatuksiani sanoiksi, yritän vaan tarjota ~jotain vertaistukea
Ähh joo tottahan tuo on...mä en vaan tiedä mä en tiedä en tiedä enää mistään mitään.
Apua muuten hakisin mutta vanhemmat kuulisi. Ja kun mä en oikein halua "parantua" mä en jaksa ei ole mitään motivaatiota mihinkään elämäntapamuutoksiin enkä oikein tiedä edes haluanko eroon viiltelystä, en kai
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Ähh joo tottahan tuo on...mä en vaan tiedä mä en tiedä en tiedä enää mistään mitään.
Apua muuten hakisin mutta vanhemmat kuulisi. Ja kun mä en oikein halua "parantua" mä en jaksa ei ole mitään motivaatiota mihinkään elämäntapamuutoksiin enkä oikein tiedä edes haluanko eroon viiltelystä, en kai
Ja mulla on tästä huono omatunto...
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
Ähh joo tottahan tuo on...mä en vaan tiedä mä en tiedä en tiedä enää mistään mitään.
Apua muuten hakisin mutta vanhemmat kuulisi. Ja kun mä en oikein halua "parantua" mä en jaksa ei ole mitään motivaatiota mihinkään elämäntapamuutoksiin enkä oikein tiedä edes haluanko eroon viiltelystä, en kai
ei niiden tarvitse kuulla, voit hakea apua esim masennukseen ja myöhemmin kertoa. muistaakseni mun sairaanhoitaja kysyi multa ennen kun soitti äidille kun kerroin viiltelystä. mutta joka tapauksessa se joskus tulee ilmi
ja kyllä sä haluat jos et nyt niin tulevaisuudessa kadut kyllä varmasti
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
ei niiden tarvitse kuulla, voit hakea apua esim masennukseen ja myöhemmin kertoa. muistaakseni mun sairaanhoitaja kysyi multa ennen kun soitti äidille kun kerroin viiltelystä. mutta joka tapauksessa se joskus tulee ilmi
ja kyllä sä haluat jos et nyt niin tulevaisuudessa kadut kyllä varmasti
Äh joo en tiedä ku äh joo mulla on huono omatunto mä mä tiiän että tää satuttaa muita ja äh ku rutto...
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Mä en vaan jaksa juttelin lieben kanssa tästä yli tunti sitten ja oon vieläki vaan siitö keskustelusta ihan uuvuksissa lol
 
Ylös Pohja