aitosuomalainen
Asiantuntija
- Reaktioarvo
- 588
Itsellä vaihtelee rajustikin...
Näinhän se on. Itsellä se vaihe saattaa myös jäädä päälle pitkäksi aikaa, joka taas ei varmaankaan ole normaalia :DSuurimman osan ajasta olen aika tyytyväinen, joskus tulee vaiheita että tuntuu että näytän hirveältä, mutta se on normaalia ja se tulisi normalisoida. Hyvin harva on aina ja poikkeuksetta sitä mieltä, että on täydellinen näin. Eikä tarvitsekaan. Riittää, että suurimman osan ajasta ei vihaa kehoaan.
Ei välttämättä normaalia, mutta aika inhimillistä. Aivot kun tuntuvat haluavan pysyä totutuissa malleissa eli kun kerran olet päätynyt siihen vaiheeseen, se tuppaa pitkittymään. Oikeastaan samalla tavalla toimii myös tuo kehoneutraalius tai jopa -positiivisuus. Kun on kerran oppinut, sitä päätyy lähes automaattisesti jatkamaan.Näinhän se on. Itsellä se vaihe saattaa myös jäädä päälle pitkäksi aikaa, joka taas ei varmaankaan ole normaalia :D
Olen alkanut lukemaan kehopositiivisia lauseita ja muita tällaisia esimerkiksi Pinterestistä ja ne ovatkin paljon auttaneet varsinkin kehoahdistukseen. Kyllä se tästä, kun harjoittelua tulee lisää.Ei välttämättä normaalia, mutta aika inhimillistä. Aivot kun tuntuvat haluavan pysyä totutuissa malleissa eli kun kerran olet päätynyt siihen vaiheeseen, se tuppaa pitkittymään. Oikeastaan samalla tavalla toimii myös tuo kehoneutraalius tai jopa -positiivisuus. Kun on kerran oppinut, sitä päätyy lähes automaattisesti jatkamaan.
Harmi, jos tuntuu pahalta. Itsellä kiloja on tullut taas vähän enemmänkin kuin tarpeellista. Johtuen varmaan tästä koronasta, jonka takia en ole päässyt varsinkaan talvella liikkumaan. Kesällä kyllä tykkään urheilla, mutta talvella ei oikein löydy tekemistä.Oon laihtunut neljä kiloa tänä vuonna. Ehkä en oo ollu kauheen tyytyväinen
Juuri näin minäkin aloin itseäni kehittää tässä asiassa. Jos haluat lisävinkkejä niin ainakin Instagramin puolella on hyviä tilejä mm. @sitasalminen, @tinnahenriikka, @feminist, @hi.ur.beautiful ja monet muut jakaa hyvää sisältöä aiheeseen liittyen.Olen alkanut lukemaan kehopositiivisia lauseita ja muita tällaisia esimerkiksi Pinterestistä ja ne ovatkin paljon auttaneet varsinkin kehoahdistukseen. Kyllä se tästä, kun harjoittelua tulee lisää.
Kiitos vinkeistä! Itse en enää hirveästi käytä instagramia, olen kokenut etten sitä sen kummemmin tarvitse, tulee itselle vain paha olo siellä. Voisihan sitä noiden tilien takia käydä silloin tällöin pyörähtämässä!Juuri näin minäkin aloin itseäni kehittää tässä asiassa. Jos haluat lisävinkkejä niin ainakin Instagramin puolella on hyviä tilejä mm. @sitasalminen, @tinnahenriikka, @feminist, @hi.ur.beautiful ja monet muut jakaa hyvää sisältöä aiheeseen liittyen.
Kaikilla meistä on aikoja jolloin oma keho tuntuu väärältä tai oudolta. Se on normaalia. Mutta jos se jatkuu liian pitkään ja alkaa vaikuttaa päivittäiseen elämään sekä esim. uusien ihmisten tapaamiseen, kannattaa kertoa siitä jollekin. Oletko kokeillut terapiaa? Tai oletko miettinyt mitkä asiat saa sulle hyvän olon sun kehosta? Se voi olla liikunta, musiikki tms. Voit tulla mulle laittaa viestii jos tuntuu pahalta. Yritän tehdä kaikkeni! Oot ihana! 💜💜💜💜💜On sellainen syvä inho sitä kohtaan. En edes välttämättä aina ajattele sitä ja olen muutenkin sitä mieltä, että tämä on oikeasti ihan hölmöä ja haluaisin vain unohtaa koko asian, mutta vähintään alitajuisesti häpeän suuntaani kohdentuvia katseita enkä koskaan ole rento muiden seurassa. Tähän varmasti liittyy muutakin, mutta tuo on yksi iso osasyy. Olen väsynyt siihen, mutta en pääse eroon.
Luulen, että pohjimmiltaan tämäkin ongelmani liittyy johonkin suurempaan. Pyrin auttamaan itseäni ja olen siinä jo useammalla alueella onnistunut, vaikka toki terapiasta saattaisi olla hyötyä. Olen kuitenkin vastahakoinen sitä kohtaan, mutta saa nähdä. Haluan lakata välittämästä kehostani, en niinkään miettiä asioita joista pidän, sillä silloin koen olevani yhä kehonkuvani määriteltävissä. Haluan tehdä siitä yhdentekevää, koska sitä se oikeasti olisikin, jos osaisin noudattaa sisäistä arvoasteikkoani.Kaikilla meistä on aikoja jolloin oma keho tuntuu väärältä tai oudolta. Se on normaalia. Mutta jos se jatkuu liian pitkään ja alkaa vaikuttaa päivittäiseen elämään sekä esim. uusien ihmisten tapaamiseen, kannattaa kertoa siitä jollekin. Oletko kokeillut terapiaa? Tai oletko miettinyt mitkä asiat saa sulle hyvän olon sun kehosta? Se voi olla liikunta, musiikki tms. Voit tulla mulle laittaa viestii jos tuntuu pahalta. Yritän tehdä kaikkeni! Oot ihana! 💜💜💜💜💜
Kuulostaa siltä, että olet miettinyt tätä jo pitkään. Terapiaan meneminen saattaa tietenkin aina vähän aluksi jännittää, varsinkin jos ei ole aikaisemmin siellä käynyt, mutta kannattaa muistaa, että ne tekee sitä työkseen eli auttaa muita ihmisiä. Hyvä, että olet etsinyt itsellesi keinoja. Uskon, että vielä onnistut! Tsemppiä!<3Luulen, että pohjimmiltaan tämäkin ongelmani liittyy johonkin suurempaan. Pyrin auttamaan itseäni ja olen siinä jo useammalla alueella onnistunut, vaikka toki terapiasta saattaisi olla hyötyä. Olen kuitenkin vastahakoinen sitä kohtaan, mutta saa nähdä. Haluan lakata välittämästä kehostani, en niinkään miettiä asioita joista pidän, sillä silloin koen olevani yhä kehonkuvani määriteltävissä. Haluan tehdä siitä yhdentekevää, koska sitä se oikeasti olisikin, jos osaisin noudattaa sisäistä arvoasteikkoani.
Hyvä, että ajattelet noin <3 Tärkeintä on se, että oma keho riittää itelle. Muille sen ei tarviikkaa olla riittävä, koska se on sun keho.Mulle riittää täysin, mut muille tuskin. Kosk ei mua ny oikeen kiinnosta se :'D
Oi että, kuulostaa mahtavalta! Jotenkin tuntuu et nykymaailmassa on vaikeaa olla vertailematta itseään muihin, joten saat todellakin olla ylpee siitä!Voisin sanoa olevani aika lailla sinut oman kehoni kanssa. Näin ei todellakaan ole aina ollut, enkä tiedä, mikä on johtanut kehosuhteeni tähän pisteeseen. Voi olla, että vertailen nykyään itseäni vähemmän muihin.
Ymmärrän. Itekin kärsin varsinkin yläasteaikoina lievästä syömishäiriöstä, joka johtui luultavimmin "epäterveellisestä" kaveriporukasta. Myös nykyinen koronatilanne vaikuttaa paljon ihmisiin tavalla tai toisella ja se on ihan ymmärrettävää, koska ei me olla oltu tällaisessa tilanteessa koskaan aikaisemmin. Kaikkien pitäis olla vaan armollisii itelle nyt varsinkin näinä vaikeina aikoina.Pidän normaalisti kehostani ja en ole koskaan erityisemmin haikaillut tietynlaisten kauneusihanteiden perään, mutta tällä hetkellä näytän lähinnä siltä kuin olisin kuolemassa nälkään, eli en kovinkaan hyvinvoivalta. Ja "hyvinvoivalla" en nyt viittaa fitness-tyyliseen kehoon, vaan sellaiseen kantajansa näköiseen, mutta terveeseen kehoon (siinä mielessä kuin se on mahdollista, voihan ihmisellä olla vaikka millaisia epämuodostelmia ja silti omasta näkökulmastaan olla terveen ja hyvinvoivan näköinen).
En yritä laihduttaa tarkoituksellisesti, mutta syöminen on aina ollut minulle enemmän tai vähemmän ongelmallista ja jos jokin muu elämässäni mättää, se näkyy varsinkin syömisessä.
En sano että nytkään inhoaisin kehoani, mutta voisin minä terveemmältäkin näyttää.
Se on tärkeintä että on armollinen itseään kohtaan. <3 Nykyinen maailmantilanne on nyt mitä on, joten se on tosi tärkeetä.tiedän että olen hyvä näin, mutta yleensä en ajattele niin. yritän kuitenkin olla armollinen itseäni kohtaan.
Kuulostaa mahtavalta, että oot oppinu vähitellen hyväksymään kehoasi <3 Se on joskus vaikeeta, mutta yrittäminen ja opettelu kannattaa! Ite oon aatellu varsinkin noita arpia ja ihottumia sun muita juttuja omassa kehossani, et ne on niitä asioita, jotka tekee musta mut enkä mä sit olis ilman niitä minä. Kuulostaa ehkä vähän oudolta, varsinkin jos ihottumat aiheuttaa kipua ja tuskaa mut se on yks askel ittensä hyväksymiseen <3Oon luojan kiitos jo päässyt pahimmasta kehovihastani irti ja vieläkin tuntuu hassulta todeta, että pidän sitä itse asiassa ihan kivana suurimman osan ajasta. Toki on joitain juttuja, joita edelleen haluaisin muuttaa ja ne aika ajoin vaivaa, mutta ei enää samalla tavalla kuin joskus ja oon myös oppinut hyväksymään esimerkiksi ihottumat ja arvet, vaikka niitä edelleen rumina pidänkin, mutta siinä ne nyt vaan on enkä voi niille kuitenkaan itse mitään, joten en enää esimerkiksi välttele lyhythihaisten paitojen käyttöä niiden takia