Vaihtovuosi kokemuksia

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Moii!
Onko täällä joku ollut joskus vaihdossa?
Ite oon tosiaan kiinnostunut ja unelmana ollut ysiluokan (eli siis viimeisen vuoden) ajan :))
Haluaisin Hollantiin tai Itävaltaan.

Haluaisin mielellään kuulla kokemuksia eri järjestöistä. :D
Kuinka kauan olit?
Miten vaikutti takaisin tulo, oliko vielä kavereita, vanhojen tanssit (jos siis olit vähemmän kuin 10kk, eli siis pystyitkö tanssimaan oman ikäisten kanssa) paljonko kirjoitukset venyivät yms. yms.

Sekä tietysti saa kertoa vinkkejä ja jotain huomioon otettavaa, jos tulee mieleen :3

En osaa valita haluanko, sillä se olisi todellakin iso unelma, mutta pelottaa hieman, että miten tulevaisuus jälkeenpäin sitten D:

Kiitos kuitenkin jo valmiiksi, jos joku haluaa kokemuksiaan, ihan millaisia ja mistä tahansa maasta vain, jakaa :3
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
miulla ei oo omakohtasta kokemusta, mutta suosittelen kattomaan tubesta sellasen kanavan kun AURORA ANGELA. sieltä sain ite paljon tietoa kun katoin joskus, suosittelen kattomaan ainakin hänen q&a-videoita :) en ehkä vois kuvitella lähteväni vaihtoon kun stressaisin varmaan liikaa kaikesta ja uskon että se ottas enemmän kun antas, mutta silti se jotenkin houkuttelee D:
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
miulla ei oo omakohtasta kokemusta, mutta suosittelen kattomaan tubesta sellasen kanavan kun AURORA ANGELA. sieltä sain ite paljon tietoa kun katoin joskus, suosittelen kattomaan ainakin hänen q&a-videoita :) en ehkä vois kuvitella lähteväni vaihtoon kun stressaisin varmaan liikaa kaikesta ja uskon että se ottas enemmän kun antas, mutta silti se jotenkin houkuttelee D:
Kiitos, pitääpä käydä kattoos :))

Ja ymmärrän kyllä mitä tarkotat D: Itteä hieman (ookei, aika paljoki :D) pelottaa mut silti houkuttelee enkä kuitenkaa tiiä viäkää mitä tehä :D:
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Oon ollu Meksikossa vaihdossa YFU:n kautta lukion ekalla :)
Olin koko lukuvuoden ja no kaverit oli tietysti abeja siinä vaiheessa kun itse menin tokalle. En osallistunut vanhojen tansseihin, kävin penkkareissa omien kavereiden kanssa, vaikken abi ollutkaan. Ei silleen hirveesti vaivannut mua.

Kirjoitukset veny vaan puoli vuotta omanikäisistä, koska vaihdoin aikuislukioon ja sitten kirjoitin syksyllä kaikki aineet paitsi lyhyen espanjan, jonka olin kirjoittanu keväällä vaihtovuoden jälkeen.

Ja kyllä kannattaa mennä, siitä vaihdosta on vaan positiivisia juttuja tulevaisuutta varten ja se kielitaito on merkittävän arvokas, eikä sellaista kielitaitoa helposti muuten hankita kuin vaihdossa.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Oon ollu Meksikossa vaihdossa YFU:n kautta lukion ekalla :)
Olin koko lukuvuoden ja no kaverit oli tietysti abeja siinä vaiheessa kun itse menin tokalle. En osallistunut vanhojen tansseihin, kävin penkkareissa omien kavereiden kanssa, vaikken abi ollutkaan. Ei silleen hirveesti vaivannut mua.

Kirjoitukset veny vaan puoli vuotta omanikäisistä, koska vaihdoin aikuislukioon ja sitten kirjoitin syksyllä kaikki aineet paitsi lyhyen espanjan, jonka olin kirjoittanu keväällä vaihtovuoden jälkeen.

Ja kyllä kannattaa mennä, siitä vaihdosta on vaan positiivisia juttuja tulevaisuutta varten ja se kielitaito on merkittävän arvokas, eikä sellaista kielitaitoa helposti muuten hankita kuin vaihdossa.
Okei, kiitos vastauksesta!! :3

Aion ainakin opon kanssa keskustella ja kysellä häneltä että miten se lukiossani vaikuttaisi, riippuen vaihdon pituudesta. :)
 
Ylös Pohja