Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
3
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Vittu et vihaan lapsia...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Girlofpunk" data-source="post: 88289" data-attributes="member: 138"><p>Näin raskaana ollessaa oli aika rajua lukea näitä tekstejä. Kaikki saavat olla mitä mieltä haluavat. On mukavia lapsia ja on ärsyttäviä lapsia. On mukavia vanhempia ja sitten on kamalia vanhempia.</p><p>Itse olen aina ihan pienestä tytöstä lähtien tiennyt että omia lapsia haluan saada tulevaisuudessa. Ja luojalle kiitos näin on minulle siunattu mutta ketään ei todellakaan saa pakottaa hankkimaan lapsia tai olettaa että kaikki naiset tai jopa miehet haluavat lapsia.</p><p>Valitettavasti sitten on niitä jotka haluaisivat omia lapsia mutta eivät kykene siihen. Onneksi sitten on adoptio vaihtoehto tai sijaissynnyttäjä.</p><p></p><p>Itse olen aina ollut sitä mieltä lasten kasvatuksesta että leilliä heitä ei saa. Muuten kasvavat aika kieroon elämässään. Monia tapauksia olen tavannut elämäni aikana jotka vielä aikuisenakin saavat vanhemmiltaan 1000e rahaa kuukaudessa ja kaikki maksetaan heille koska näin heidät on opetettu sekä kasvatettu. Mutta en tietenkään tarkoita että kaikista lapsista sellaisia kasvaa vaikka lellittäisiin. </p><p></p><p>Yhteiskunta on mennyt vuosien saatossa liian helpoksi että tuntuu että nykyvanhemmat eivät kasvata lapsiaan niin kuin minut kasvatettiin. Ei ollut älypuhelimia yms missä vietettiin päivät pitkät. Oli kotiintuloajat sekä kotiaresti oli se juttu. Tuntuu että nykyään et saa vanhempana kasvattaa lastasi niin kuin sen pitäisi olla, koska saat syytteen vielä jostain. </p><p></p><p>Lasten hankinta ei ole mikään pikkujuttu tai että ihan läpällä ja kännissä voitaisiin lapsi tehdä. Niin ei minusta pitäisi olla että lapsen elämällä leikitään. Jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat/vanhemman mutta kaikki vanhemmat/vanhempi eivät ansaitse lapsia. </p><p></p><p>Olen aina ihaillut omia vanhempiani kuinka hyvin kasvattivat meidät. Osasivat pitää kuria, olivat kiinnostuneita missä lapsi oikein liikkuu ja kulkee, pitivät rajat sekä opettivat että raha ei kasva puussa. Oma perheeni ei ole ollut koskaan varakas joten meidät kaikki opetettiin että kun jotain haluat, teet sen asian eteen jotain. Et vain odota että äiti tai isä ostaa vain koska ovat sinun vanhempiasi. </p><p></p><p>Saman menetelmän aion omille lapsilleni kantaa. En halua lelliä, mutta en tietenkään lapsen elämisestä tee liian vaikeaa. </p><p>Rakastamme, huolehdimme ja välitämme. Se on yksi tärkeimmistä että lapsi voi olla avoin elämästään omille vanhemmilleen. </p><p>Tämä sama pätee omaan perheeseeni. Olemme aina olleet avoimia ja pystymme kertomaan kaiken vanhemmillemme. </p><p>Side pitää saada omaan lapseensa. Tuntuu että nykypäivän vanhemmilta se puuttuu. </p><p>Vietetään aikaa enemmän puhelimessa/puhelimella, tietokoneen ääressä jne. </p><p></p><p>Jotenkin nykylasten ja teinien käytös koostuu heidän vanhemmistaan miten on kasvatettu. En syytä kaikkia mutta vähän se siihen pohjautuu. </p><p>Kaikilla on omat persoonansa, siihen ei voi vaikuttaa ja ihminen muuttuu vuosien varrella sellaiseksi kuin haluaa. </p><p></p><p>Yksi asia vielä, abortti on minusta ok. Jos koet ettet halua lasta ja raskaaksi tulet, abortti on ok. En koe sitä vääräksi.</p><p>Mutta sitten on näitä jotka ajattelevat aborttia ehkäisymenetelmäksi että joka kuukausi tai vuosi tehdään monia abortteja kuin kondomin heittäisi vain roskiin. Jos et lapsia ollenkaan halua, miksei mene sitten sterilisaatioon ettei lapsia saa ollenkaan. </p><p></p><p>Nämä ovat siis kaikki vain minun mielipiteitäni.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Girlofpunk, post: 88289, member: 138"] Näin raskaana ollessaa oli aika rajua lukea näitä tekstejä. Kaikki saavat olla mitä mieltä haluavat. On mukavia lapsia ja on ärsyttäviä lapsia. On mukavia vanhempia ja sitten on kamalia vanhempia. Itse olen aina ihan pienestä tytöstä lähtien tiennyt että omia lapsia haluan saada tulevaisuudessa. Ja luojalle kiitos näin on minulle siunattu mutta ketään ei todellakaan saa pakottaa hankkimaan lapsia tai olettaa että kaikki naiset tai jopa miehet haluavat lapsia. Valitettavasti sitten on niitä jotka haluaisivat omia lapsia mutta eivät kykene siihen. Onneksi sitten on adoptio vaihtoehto tai sijaissynnyttäjä. Itse olen aina ollut sitä mieltä lasten kasvatuksesta että leilliä heitä ei saa. Muuten kasvavat aika kieroon elämässään. Monia tapauksia olen tavannut elämäni aikana jotka vielä aikuisenakin saavat vanhemmiltaan 1000e rahaa kuukaudessa ja kaikki maksetaan heille koska näin heidät on opetettu sekä kasvatettu. Mutta en tietenkään tarkoita että kaikista lapsista sellaisia kasvaa vaikka lellittäisiin. Yhteiskunta on mennyt vuosien saatossa liian helpoksi että tuntuu että nykyvanhemmat eivät kasvata lapsiaan niin kuin minut kasvatettiin. Ei ollut älypuhelimia yms missä vietettiin päivät pitkät. Oli kotiintuloajat sekä kotiaresti oli se juttu. Tuntuu että nykyään et saa vanhempana kasvattaa lastasi niin kuin sen pitäisi olla, koska saat syytteen vielä jostain. Lasten hankinta ei ole mikään pikkujuttu tai että ihan läpällä ja kännissä voitaisiin lapsi tehdä. Niin ei minusta pitäisi olla että lapsen elämällä leikitään. Jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat/vanhemman mutta kaikki vanhemmat/vanhempi eivät ansaitse lapsia. Olen aina ihaillut omia vanhempiani kuinka hyvin kasvattivat meidät. Osasivat pitää kuria, olivat kiinnostuneita missä lapsi oikein liikkuu ja kulkee, pitivät rajat sekä opettivat että raha ei kasva puussa. Oma perheeni ei ole ollut koskaan varakas joten meidät kaikki opetettiin että kun jotain haluat, teet sen asian eteen jotain. Et vain odota että äiti tai isä ostaa vain koska ovat sinun vanhempiasi. Saman menetelmän aion omille lapsilleni kantaa. En halua lelliä, mutta en tietenkään lapsen elämisestä tee liian vaikeaa. Rakastamme, huolehdimme ja välitämme. Se on yksi tärkeimmistä että lapsi voi olla avoin elämästään omille vanhemmilleen. Tämä sama pätee omaan perheeseeni. Olemme aina olleet avoimia ja pystymme kertomaan kaiken vanhemmillemme. Side pitää saada omaan lapseensa. Tuntuu että nykypäivän vanhemmilta se puuttuu. Vietetään aikaa enemmän puhelimessa/puhelimella, tietokoneen ääressä jne. Jotenkin nykylasten ja teinien käytös koostuu heidän vanhemmistaan miten on kasvatettu. En syytä kaikkia mutta vähän se siihen pohjautuu. Kaikilla on omat persoonansa, siihen ei voi vaikuttaa ja ihminen muuttuu vuosien varrella sellaiseksi kuin haluaa. Yksi asia vielä, abortti on minusta ok. Jos koet ettet halua lasta ja raskaaksi tulet, abortti on ok. En koe sitä vääräksi. Mutta sitten on näitä jotka ajattelevat aborttia ehkäisymenetelmäksi että joka kuukausi tai vuosi tehdään monia abortteja kuin kondomin heittäisi vain roskiin. Jos et lapsia ollenkaan halua, miksei mene sitten sterilisaatioon ettei lapsia saa ollenkaan. Nämä ovat siis kaikki vain minun mielipiteitäni. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Vittu et vihaan lapsia...
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja