Vittu et vihaan lapsia...

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Riippuu kokonaan millanen kersa on kyseessä. Jotkut on ihan kivoja, ja sitten on niitä vittumaisia tapauksia.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
riippuu ihmisestä. on niitä sulosia ja ihania tapauksia, mutta myös ärsyttäviä. ärsyttää ihmiset, joiden mielestä kaikkien naisten kuuluu hankkia lapsia. ärsyttää myös ne vanhemmat, jotka lellii lapsiaan, ei puutu heidän tekemisiin, puhuu lapsistaan jatkuvasti niinku he ois jotain yli-ihmisiä (älkää käsittäkö väärin - totta kai omia lapsiaan pitääkin rakastaa, mutta sellanen jatkuva kehuskelu on raivostuttavaa).
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,566
Näin raskaana ollessaa oli aika rajua lukea näitä tekstejä. Kaikki saavat olla mitä mieltä haluavat. On mukavia lapsia ja on ärsyttäviä lapsia. On mukavia vanhempia ja sitten on kamalia vanhempia.
Itse olen aina ihan pienestä tytöstä lähtien tiennyt että omia lapsia haluan saada tulevaisuudessa. Ja luojalle kiitos näin on minulle siunattu mutta ketään ei todellakaan saa pakottaa hankkimaan lapsia tai olettaa että kaikki naiset tai jopa miehet haluavat lapsia.
Valitettavasti sitten on niitä jotka haluaisivat omia lapsia mutta eivät kykene siihen. Onneksi sitten on adoptio vaihtoehto tai sijaissynnyttäjä.

Itse olen aina ollut sitä mieltä lasten kasvatuksesta että leilliä heitä ei saa. Muuten kasvavat aika kieroon elämässään. Monia tapauksia olen tavannut elämäni aikana jotka vielä aikuisenakin saavat vanhemmiltaan 1000e rahaa kuukaudessa ja kaikki maksetaan heille koska näin heidät on opetettu sekä kasvatettu. Mutta en tietenkään tarkoita että kaikista lapsista sellaisia kasvaa vaikka lellittäisiin.

Yhteiskunta on mennyt vuosien saatossa liian helpoksi että tuntuu että nykyvanhemmat eivät kasvata lapsiaan niin kuin minut kasvatettiin. Ei ollut älypuhelimia yms missä vietettiin päivät pitkät. Oli kotiintuloajat sekä kotiaresti oli se juttu. Tuntuu että nykyään et saa vanhempana kasvattaa lastasi niin kuin sen pitäisi olla, koska saat syytteen vielä jostain.

Lasten hankinta ei ole mikään pikkujuttu tai että ihan läpällä ja kännissä voitaisiin lapsi tehdä. Niin ei minusta pitäisi olla että lapsen elämällä leikitään. Jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat/vanhemman mutta kaikki vanhemmat/vanhempi eivät ansaitse lapsia.

Olen aina ihaillut omia vanhempiani kuinka hyvin kasvattivat meidät. Osasivat pitää kuria, olivat kiinnostuneita missä lapsi oikein liikkuu ja kulkee, pitivät rajat sekä opettivat että raha ei kasva puussa. Oma perheeni ei ole ollut koskaan varakas joten meidät kaikki opetettiin että kun jotain haluat, teet sen asian eteen jotain. Et vain odota että äiti tai isä ostaa vain koska ovat sinun vanhempiasi.

Saman menetelmän aion omille lapsilleni kantaa. En halua lelliä, mutta en tietenkään lapsen elämisestä tee liian vaikeaa.
Rakastamme, huolehdimme ja välitämme. Se on yksi tärkeimmistä että lapsi voi olla avoin elämästään omille vanhemmilleen.
Tämä sama pätee omaan perheeseeni. Olemme aina olleet avoimia ja pystymme kertomaan kaiken vanhemmillemme.
Side pitää saada omaan lapseensa. Tuntuu että nykypäivän vanhemmilta se puuttuu.
Vietetään aikaa enemmän puhelimessa/puhelimella, tietokoneen ääressä jne.

Jotenkin nykylasten ja teinien käytös koostuu heidän vanhemmistaan miten on kasvatettu. En syytä kaikkia mutta vähän se siihen pohjautuu.
Kaikilla on omat persoonansa, siihen ei voi vaikuttaa ja ihminen muuttuu vuosien varrella sellaiseksi kuin haluaa.

Yksi asia vielä, abortti on minusta ok. Jos koet ettet halua lasta ja raskaaksi tulet, abortti on ok. En koe sitä vääräksi.
Mutta sitten on näitä jotka ajattelevat aborttia ehkäisymenetelmäksi että joka kuukausi tai vuosi tehdään monia abortteja kuin kondomin heittäisi vain roskiin. Jos et lapsia ollenkaan halua, miksei mene sitten sterilisaatioon ettei lapsia saa ollenkaan.

Nämä ovat siis kaikki vain minun mielipiteitäni.
 
Viimeksi muokattu:

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Näin raskaana ollessaa oli aika rajua lukea näitä tekstejä. Kaikki saavat olla mitä mieltä haluavat. On mukavia lapsia ja on ärsyttäviä lapsia. On mukavia vanhempia ja sitten on kamalia vanhempia.
Itse olen aina ihan pienestä tytöstä lähtien tiennyt että omia lapsia haluan saada tulevaisuudessa. Ja luojalle kiitos näin on minulle siunattu mutta ketään ei todellakaan saa pakottaa hankkimaan lapsia tai olettaa että kaikki naiset tai jopa miehet haluavat lapsia.
Valitettavasti sitten on niitä jotka haluaisivat omia lapsia mutta eivät kykene siihen. Onneksi sitten on adoptio vaihtoehto tai sijaissynnyttäjä.

Itse olen aina ollut sitä mieltä lasten kasvatuksesta että leilliä heitä ei saa. Muuten kasvavat aika kieroon elämässään. Monia tapauksia olen tavannut elämäni aikana jotka vielä aikuisenakin saavat vanhemmiltaan 1000e rahaa kuukaudessa ja kaikki maksetaan heille koska näin heidät on opetettu sekä kasvatettu. Mutta en tietenkään tarkoita että kaikista lapsista sellaisia kasvaa vaikka lellittäisiin.

Yhteiskunta on mennyt vuosien saatossa liian helpoksi että tuntuu että nykyvanhemmat eivät kasvata lapsiaan niin kuin minut kasvatettiin. Ei ollut älypuhelimia yms missä vietettiin päivät pitkät. Oli kotiintuloajat sekä kotiaresti oli se juttu. Tuntuu että nykyään et saa vanhempana kasvattaa lastasi niin kuin sen pitäisi olla, koska saat syytteen vielä jostain.

Lasten hankinta ei ole mikään pikkujuttu tai että ihan läpällä ja kännissä voitaisiin lapsi tehdä. Niin ei minusta pitäisi olla että lapsen elämällä leikitään. Jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat/vanhemman mutta kaikki vanhemmat/vanhempi eivät ansaitse lapsia.

Olen aina ihaillut omia vanhempiani kuinka hyvin kasvattivat meidät. Osasivat pitää kuria, olivat kiinnostuneita missä lapsi oikein liikkuu ja kulkee, pitivät rajat sekä opettivat että raha ei kasva puussa. Oma perheeni ei ole ollut koskaan varakas joten meidät kaikki opetettiin että kun jotain haluat, teet sen asian eteen jotain. Et vain odota että äiti tai isä ostaa vain koska ovat sinun vanhempiasi.

Saman menetelmän aion omille lapsilleni kantaa. En halua lelliä, mutta en tietenkään lapsen elämisestä tee liian vaikeaa.
Rakastamme, huolehdimme ja välitämme. Se on yksi tärkeimmistä että lapsi voi olla avoin elämästään omille vanhemmilleen.
Tämä sama pätee omaan perheeseeni. Olemme aina olleet avoimia ja pystymme kertomaan kaiken vanhemmillemme.
Side pitää saada omaan lapseensa. Tuntuu että nykypäivän vanhemmilta se puuttuu.
Vietetään aikaa enemmän puhelimessa/puhelimella, tietokoneen ääressä jne.

Jotenkin nykylasten ja teinien käytös koostuu heidän vanhemmistaan miten on kasvatettu. En syytä kaikkia mutta vähän se siihen pohjautuu.
Kaikilla on omat persoonansa, siihen ei voi vaikuttaa ja ihminen muuttuu vuosien varrella sellaiseksi kuin haluaa.

Yksi asia vielä, abortti on minusta ok. Jos koet ettet halua lasta ja raskaaksi tulet, abortti on ok. En koe sitä vääräksi.
Mutta sitten on näitä jotka ajattelevat aborttia ehkäisymenetelmäksi että joka kuukausi tai vuosi tehdään monia abortteja kuin kondomin heittäisi vain roskiin. Jos et lapsia ollenkaan halua, miksei mene sitten sterilisaatioon ettei lapsia saa ollenkaan.

Nämä ovat siis kaikki vain minun mielipiteitäni.
Muuten samaa mieltä mutta sterilisaatiota ei ihan helpolla Suomessa saa, nuorempana käytännössä mahdotonta.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Lapset ovat ihania. Haluaisin työskennellä lasten parissa tulevaisuudessa. En silti haluaisi itse lapsia.

On aika outoa, että jo tämän ikäisenä, kuin mitä minä olen (15), aletaan syöttää sitä soopaa että "sitten kun sinulla on omia lapsia". Vanhempani puhuvat usein, että voisivat sitten lapsenlapsilleen kertoa sitä tätä ja tuota. Olen heidän ainoa lapsensa, enkä ole viitsinyt sanoa että en välttämättä tule ikinä lapsia haluamaan. Ja vaikka haluaisinkin, hommaa mutkistaa vielä se, että olen homoseksuaali (sitäkään he eivät tiedä, ainakaan täysin), ja oikeudet ovat valitettavasti vielä hieman levällään niissä tapauksissa.

Eihän mitään toki voi tietää etukäteen ja nuorihan minä vielä näistä asioista puhumaan olen. Mutta pointtini on se, että ne oletukset siitä että jokainen haluaa lapsia ja jo lapsesta lähtien oman lapsen hankkimiseen painostaminen eivät johda mihinkään muuhun kuin epämiellyttäviin tilanteisiin.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,566
Muuten samaa mieltä mutta sterilisaatiota ei ihan helpolla Suomessa saa, nuorempana käytännössä mahdotonta.
Se on kyllä totta mutta mahdollista vanhemmille naisille. Nuoret noh käyttävät ehkäisymenetelmiä (pillereitä, laastareita, kierukoita yms). Mikään ei tietenkään ole 100% ehkäisy. Kaikki ehkäisymenetelmät voivat pettää.
Kaikki tekevät kehollaan mitä itse haluavat.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,566
Surullista ettei jotkut välttämättä voi saada omia lapsia vaikka haluaisivat. Ja sitten on niitä jotka esimerkiksi päihteiden vaikutuksen alaisena ovat tulleet raskaaksi vaikkeivät koskaan edes ole lapsia halunneetkaan..
Tämähän se on. Surullista sekä epäreilua. Valitettavan usein näille henkilöille syntyneet lapset elävät alkoholisti/päihtyneiden vanhempien kanssa ja se käytös näkyy isompana. Eivät tietenkään kaikki mutta itse omat tuntemani henkilöt ovat itse päätyneet käyttämään teininä huumeita ja alkoholia ja muuhun rikollisuuteen sitten siinä samalla.
Kamalaa myös ajatella niitä lapsia jotka elävät pelossa, vanhempien jatkuva riitely, pahoinpitelyt...Kenenkään lapsen ei tulisi elää sellaisessa ympäristössä.

Oma isäni eli sellaisen lapsuuden jossa hänen isänsä eli vaarini aloitti kovan ryyppy elämän hänen ollessaan alakoulu ikäinen. Hakkasi omaa äitiään sekä isäni äitiä (mummoani). Kamalaa riitelyä ja huutamista.
Varmasti sellainen lapsuus on saanut isäni siihen ettei koske viinaan. Isäni ei varmasti olisi samanlainen kuin vaarini mutta on opettanut meillekin vanhempana mitä viina voi tuoda mukanaan. Itsekin elin vuoden verran miehen kanssa jolla oli alkoholi ongelma ja siihen sitten kuului minuun kohdistuva pahoinpitely sekä pettäminen suhteen aikana. Olen niin onnellinen että lähdin siitä suhteesta vuosia sitten ja olen saanut rinnalleni miehen jonka kanssa pystyn nyt perustamaan perheen turvalliseen ympäristöön.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Se on kyllä totta mutta mahdollista vanhemmille naisille. Nuoret noh käyttävät ehkäisymenetelmiä (pillereitä, laastareita, kierukoita yms). Mikään ei tietenkään ole 100% ehkäisy. Kaikki ehkäisymenetelmät voivat pettää.
Kaikki tekevät kehollaan mitä itse haluavat.
Oikeastaan se ei oo helppoo - tai aina edes mahdollista - vanhemmille naisille. On tosi monia tapauksia, joissa esim. 6 lapsen jälkeen ei olla halukkaita tekeen sterilisaatioo ja sitä pitää vaatia aivan liian paljon.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Näin raskaana ollessaa oli aika rajua lukea näitä tekstejä. Kaikki saavat olla mitä mieltä haluavat. On mukavia lapsia ja on ärsyttäviä lapsia. On mukavia vanhempia ja sitten on kamalia vanhempia.
Haluun myös tuoda ilmi, että yleensä viha ei kohdistu siihen, onko lapsi "mukava vai ei". Mulla ainakin ärsyyntyminen liittyy siihen, etten tiedä lapsien käytöksestä tai ajatuksista mitään, koska elämä on ihan eri tasolla kun aikuisilla, mikä taas liittyy siihen että lapset vaan on sellasii. Itsellä ei muutenkaan viha kohdistu yleensä lapsien tai vanhempien persoonaan, koska se ei yleensä ole ongelma, vaan esimerkiksi kasvatustyylit vihastuttaa

Mutta onnee sulle, vaikutat onnelliselta! Sun mielipiteet on myös hyvin perusteltuja ja selkeitä, ja oon monesta asiasta samaa mieltä
 

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133
Minä voisin kai sanoa pitäväni lapsista. Mutta en aina ymmärrä heitä. En ymmärtänyt aina edes silloin, kun itse olin lapsi. Siis oikeasti, miksi pitää huutaa? Eihän siinä ole järkeä. Ja miksi ei malteta odottaa omaa vuoroa?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Minä voisin kai sanoa pitäväni lapsista. Mutta en aina ymmärrä heitä. En ymmärtänyt aina edes silloin, kun itse olin lapsi. Siis oikeasti, miksi pitää huutaa? Eihän siinä ole järkeä. Ja miksi ei malteta odottaa omaa vuoroa?
Tuosta huutamisesta, vahdin siskoni lapsia tuossa vuosi sitten ja halusivat päivittää Minecraftin niin huusivat "SKELETOR TEE EEE EEEE JOTAIIIIIIN" kun päivittelin sitä. Aloin sitten huutamaan AAAAA AAAA AAAA ja kysyin, että auttaako tämä huutaminen peliä päivittymään niin "ei auta" niin jatkoin "miksi te sitten huudatte, jos se on hyödytöntä?" niin fiksuina tyttöinä vastasivat "anteeksi".
 
Viimeksi muokattu:

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,566
Oikeastaan se ei oo helppoo - tai aina edes mahdollista - vanhemmille naisille. On tosi monia tapauksia, joissa esim. 6 lapsen jälkeen ei olla halukkaita tekeen sterilisaatioo ja sitä pitää vaatia aivan liian paljon.
Itse koen että on mahdollista lasten saannin jälkeen. Oma äitini sai tehtyä sterilisaation 6 lapsen jälkeen sekä anoppini 3 jälkeen. En tiedä kyllä miten nykypäivänä toimii.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,927
Reaktioarvo
2,892
En tajuu kuka ees haluu lapsii tai siis ei siin mitää pahaa oo haluta mut. En ite vaa tiiä milt se tuntuu ku haluu lapsen oikeen kovasti. En rehellisesti sanottuna oo kertaakaan tuntenu sellasta. Siis ohimenevää vauvakuumetta kyllä mut en sitäkään oikee pitkään aikaan. Joten en siis tiiä miltä se tuntuu kun OIKEASTI todella kovasti haluaa lapsen. Tiedän vaan miltä semmonen "iih söpöö haluun lapsen wää" niin sanottu vauvakuume tuntuu. Se ei tuntunut kuitenkaan semmoselt oikeelta kunnon vauvakuumeelta mitä nyt oon nähny ku jotkut oikeasti sitä lasta toivoo ja mä taas en oo ikinä tuntenu sitä. Ei hajuakaan miltä se tuntuu. En nyt lapsia ehkä vihaa mutta kyllä ne mua usein ärsyttää, sen myönnän.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,927
Reaktioarvo
2,892
Näin raskaana ollessaa oli aika rajua lukea näitä tekstejä. Kaikki saavat olla mitä mieltä haluavat. On mukavia lapsia ja on ärsyttäviä lapsia. On mukavia vanhempia ja sitten on kamalia vanhempia.
Itse olen aina ihan pienestä tytöstä lähtien tiennyt että omia lapsia haluan saada tulevaisuudessa. Ja luojalle kiitos näin on minulle siunattu mutta ketään ei todellakaan saa pakottaa hankkimaan lapsia tai olettaa että kaikki naiset tai jopa miehet haluavat lapsia.
Valitettavasti sitten on niitä jotka haluaisivat omia lapsia mutta eivät kykene siihen. Onneksi sitten on adoptio vaihtoehto tai sijaissynnyttäjä.

Itse olen aina ollut sitä mieltä lasten kasvatuksesta että leilliä heitä ei saa. Muuten kasvavat aika kieroon elämässään. Monia tapauksia olen tavannut elämäni aikana jotka vielä aikuisenakin saavat vanhemmiltaan 1000e rahaa kuukaudessa ja kaikki maksetaan heille koska näin heidät on opetettu sekä kasvatettu. Mutta en tietenkään tarkoita että kaikista lapsista sellaisia kasvaa vaikka lellittäisiin.

Yhteiskunta on mennyt vuosien saatossa liian helpoksi että tuntuu että nykyvanhemmat eivät kasvata lapsiaan niin kuin minut kasvatettiin. Ei ollut älypuhelimia yms missä vietettiin päivät pitkät. Oli kotiintuloajat sekä kotiaresti oli se juttu. Tuntuu että nykyään et saa vanhempana kasvattaa lastasi niin kuin sen pitäisi olla, koska saat syytteen vielä jostain.

Lasten hankinta ei ole mikään pikkujuttu tai että ihan läpällä ja kännissä voitaisiin lapsi tehdä. Niin ei minusta pitäisi olla että lapsen elämällä leikitään. Jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat/vanhemman mutta kaikki vanhemmat/vanhempi eivät ansaitse lapsia.

Olen aina ihaillut omia vanhempiani kuinka hyvin kasvattivat meidät. Osasivat pitää kuria, olivat kiinnostuneita missä lapsi oikein liikkuu ja kulkee, pitivät rajat sekä opettivat että raha ei kasva puussa. Oma perheeni ei ole ollut koskaan varakas joten meidät kaikki opetettiin että kun jotain haluat, teet sen asian eteen jotain. Et vain odota että äiti tai isä ostaa vain koska ovat sinun vanhempiasi.

Saman menetelmän aion omille lapsilleni kantaa. En halua lelliä, mutta en tietenkään lapsen elämisestä tee liian vaikeaa.
Rakastamme, huolehdimme ja välitämme. Se on yksi tärkeimmistä että lapsi voi olla avoin elämästään omille vanhemmilleen.
Tämä sama pätee omaan perheeseeni. Olemme aina olleet avoimia ja pystymme kertomaan kaiken vanhemmillemme.
Side pitää saada omaan lapseensa. Tuntuu että nykypäivän vanhemmilta se puuttuu.
Vietetään aikaa enemmän puhelimessa/puhelimella, tietokoneen ääressä jne.

Jotenkin nykylasten ja teinien käytös koostuu heidän vanhemmistaan miten on kasvatettu. En syytä kaikkia mutta vähän se siihen pohjautuu.
Kaikilla on omat persoonansa, siihen ei voi vaikuttaa ja ihminen muuttuu vuosien varrella sellaiseksi kuin haluaa.

Yksi asia vielä, abortti on minusta ok. Jos koet ettet halua lasta ja raskaaksi tulet, abortti on ok. En koe sitä vääräksi.
Mutta sitten on näitä jotka ajattelevat aborttia ehkäisymenetelmäksi että joka kuukausi tai vuosi tehdään monia abortteja kuin kondomin heittäisi vain roskiin. Jos et lapsia ollenkaan halua, miksei mene sitten sterilisaatioon ettei lapsia saa ollenkaan.

Nämä ovat siis kaikki vain minun mielipiteitäni.
Ehkä kaikki ei uskalla mennä sterilisaatioon. Must ainakin kuulostaa ihan hirveelt joku leikkaus. Joillain voi olla leikkauspelko. Eiks siinä tyylii kohtu poisteta tai jotain?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ehkä kaikki ei uskalla mennä sterilisaatioon. Must ainakin kuulostaa ihan hirveelt joku leikkaus. Joillain voi olla leikkauspelko. Eiks siinä tyylii kohtu poisteta tai jotain?
Ei, vaan munajohtimiin asennetaan sellaiset metalliklipsit estämään munasolun kulku kohtuun, mikä ehkäisee lähes 100% varmuudella tulevat raskaudet. On kuitenkin tapauksia, joissa nainen on tullut raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,927
Reaktioarvo
2,892
Ei, vaan munajohtimiin asennetaan sellaiset metalliklipsit estämään munasolun kulku kohtuun, mikä ehkäisee lähes 100% varmuudella tulevat raskaudet. On kuitenkin tapauksia, joissa nainen on tullut raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta.
Okei joo, luinkin jotain tollasta :D anyway leikkaus i guess joten: disgusting 😬 en ymmärrä kuka sellaseen muka pystyy
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Ei, vaan munajohtimiin asennetaan sellaiset metalliklipsit estämään munasolun kulku kohtuun, mikä ehkäisee lähes 100% varmuudella tulevat raskaudet. On kuitenkin tapauksia, joissa nainen on tullut raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta.
Kaikkea sääki kommentoit… lapsien edessä vielä! En tosin lukenut edes viestiäsi…
 

keksikukka

Uusi
Liittynyt
20.2.2021
Viestejä
93
Reaktioarvo
68
Lapset ovat ihania. Haluaisin työskennellä lasten parissa tulevaisuudessa. En silti haluaisi itse lapsia.

On aika outoa, että jo tämän ikäisenä, kuin mitä minä olen (15), aletaan syöttää sitä soopaa että "sitten kun sinulla on omia lapsia". Vanhempani puhuvat usein, että voisivat sitten lapsenlapsilleen kertoa sitä tätä ja tuota. Olen heidän ainoa lapsensa, enkä ole viitsinyt sanoa että en välttämättä tule ikinä lapsia haluamaan. Ja vaikka haluaisinkin, hommaa mutkistaa vielä se, että olen homoseksuaali (sitäkään he eivät tiedä, ainakaan täysin), ja oikeudet ovat valitettavasti vielä hieman levällään niissä tapauksissa.

Eihän mitään toki voi tietää etukäteen ja nuorihan minä vielä näistä asioista puhumaan olen. Mutta pointtini on se, että ne oletukset siitä että jokainen haluaa lapsia ja jo lapsesta lähtien oman lapsen hankkimiseen painostaminen eivät johda mihinkään muuhun kuin epämiellyttäviin tilanteisiin.
mää oon 13, ja kuulen myö nyt jo jotai "sitten ku sulla on omia lapsia" juttuja. hauskaa onkin se et ainakin nyt oon suunnilleen 110% sitä mieltä et en hanki lapsia ikinä.
oikeesti, mulla on pieniä serkkuja, ja joo ei ikinä.
hankaloittaa myös et oon bi.
 
Ylös Pohja