Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
4
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Voiko ylppäreistä saada huonon arvosanan, vaikka olis kurssiarvosanat olleet hyviä?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Makkachin" data-source="post: 3231" data-attributes="member: 98"><p>Kyllähän tuo aika pitkälti pitää paikkansa, että kutosilla tuskin laudaturia tulee. Kokeen helppoudella tai vaikeudella ei pitäisi olla kovin merkittävää vaikutusta, koska arvosanat jaetaan normaalijakauman mukaan (toki yksittäisiä tapauksia katsellessa kaikenlaisia muuttujia on enemmän, mutta yleisesti siis). Poikkeuksena ehkä sellaiset tilanteet, että esim. syksyllä englannin kirjoittajat ovat tietääkseni yleensä tasokkaampia ja silloin on vaikeampaa saada korkea arvosana, kun kilpailu on kovempaa.</p><p></p><p>Luulen itse, että eniten vaikuttaa opettaja ja sen tekemät kokeet, jotka sitten saattavat olla tasoltaan vaativampia tai helpompia kuin kirjoitukset, eivätkä täten anna täyttä kuvaa osaamisesta verrattuna kirjoituksiin. Mutta itse esimerkiksi sain englannista korkean E:n, vaikka kurssirivistö oli lähes pelkkiä kaseja, ja sen luulen johtuvan ihan siitä, etten koskaan panostanut kurssikokeisiin täysillä. Kurssikokeet vain eivät ole ihan yhtä objektiivinen mittari ja siksi heittelyä tapahtuu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Makkachin, post: 3231, member: 98"] Kyllähän tuo aika pitkälti pitää paikkansa, että kutosilla tuskin laudaturia tulee. Kokeen helppoudella tai vaikeudella ei pitäisi olla kovin merkittävää vaikutusta, koska arvosanat jaetaan normaalijakauman mukaan (toki yksittäisiä tapauksia katsellessa kaikenlaisia muuttujia on enemmän, mutta yleisesti siis). Poikkeuksena ehkä sellaiset tilanteet, että esim. syksyllä englannin kirjoittajat ovat tietääkseni yleensä tasokkaampia ja silloin on vaikeampaa saada korkea arvosana, kun kilpailu on kovempaa. Luulen itse, että eniten vaikuttaa opettaja ja sen tekemät kokeet, jotka sitten saattavat olla tasoltaan vaativampia tai helpompia kuin kirjoitukset, eivätkä täten anna täyttä kuvaa osaamisesta verrattuna kirjoituksiin. Mutta itse esimerkiksi sain englannista korkean E:n, vaikka kurssirivistö oli lähes pelkkiä kaseja, ja sen luulen johtuvan ihan siitä, etten koskaan panostanut kurssikokeisiin täysillä. Kurssikokeet vain eivät ole ihan yhtä objektiivinen mittari ja siksi heittelyä tapahtuu. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
Voiko ylppäreistä saada huonon arvosanan, vaikka olis kurssiarvosanat olleet hyviä?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja