Suhteet voisitko antaa pettämisen anteeks / jatkaa suhteessa henkilön kans joka on pettäny sua?

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
mie oon aina ollu melko skeptinen pettämisen suhteen. en vaan pystys enää luottamaan siihen henkilöön, ainakin jos se ois joku (pitkäaikanen) salasuhde. hmm, aika kakspiippunen juttu kyllä omalla kohdallani ainakin. oon tavallaan sitä mieltä että ykskin kerta että mua petettäs niin se ois suhde poikki (tapahtupa se pettäminen millä tavalla / miten kauan / missä olosuhteissa vaan), mutta toisaalta en sit tiedä voisinko jatkaa jos kyse ois yhestä kerrasta ja se ois tapahtunu jossain humalassa tuhannen tuiterissa. en nää tommosta ns. tiedostamatonta pettämistä niin pahana kun että on oikeesti kehitelly salasuhteen tai vaikka käyny vieraissa ja paneskellu jonkun (pahimmassa tapauksessa tauteja kantavan) kanssa, pahimmillaan jo pidemmän aikaa. sitä mie en kyllä oikein tavota kun osa aattelee että "kerran pettäjä aina pettäjä".. toki se VOI olla niin, mutta ite oon kyllä sitä mieltä että ihmiset muuttuu. mun mielestä jos joku pettää kerran, niin ei se oo mikään absoluuttinen totuus että tää tapahtuu uudestaankin.

tiivistettynä vielä: en vois antaa anteeks / jatkaa suhteessa jos mua petettäs tietosesti ja selvinpäin, erityisesti pitkäaikanen salasuhde johonkin toiseen olis todella iso järkytys ja pistäsin välit kertaheitolla poikki. joku pusu annettuna baarissa ja kännissä on vähän siinä ja siinä.. sillon pitäs jutella paljon asiasta, ja en kyllä heti ekana antas anteeks tai pystys luottamaan. ajan kans ehkä, en tiedä. ainakin tälleen ajatuksen tasolla se vois olla mahdollista, mutta veikkaan että jos tommonen tilanne oikeesti tulis niin oisin liian shokissa jatkamaan.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,589
Reaktioarvo
6,497
No en kyllä osaa sanua. Jos näkisin et se ihmine katuis sitä asiaa oikeasti nii sit voisin jatkaa mut varmaan tarkkailisin sen käytöstä aika paljon vaikken alkais mitenkään muuten kontrolloimaan sen tekemisiä
Jos pettäminen tapahtuu uudelleen nii se ois sit välittömästi poikki
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
En tiiä, mut e ainkaa luottas enää ikinä siihe ihmisee, jos ees ikinä olisin luottanukkaa :D.
Toennäkösesti haluisi vaa vetää välit siihe ihmisee
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
En ikinä. Koen muutenkin todella vaikeaksi luottaa ihmisiin, niin se pettäminen vaan aiheuttaisi sen, etten koskaan luottaisi kyseiseen ihmiseen enää.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
866
Reaktioarvo
1,569
Olen antanut anteeksi suutelun muun henkilön kanssa, jatkoimme suhdetta. Tietysti luottamus ei ollut enään samalla tasolla. No ero johtuikin sitten monien kuukausien mittaisista pahoinpitelyistä, ei siitä että oli pettänyt.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
en nää tommosta ns. tiedostamatonta pettämistä niin pahana kun että on oikeesti kehitelly salasuhteen tai vaikka käyny vieraissa ja paneskellu jonkun (pahimmassa tapauksessa tauteja kantavan)
Laittaisin varmaan kumppanin sukupuolitauti testeihin nyt ainakin(ja niin pitkään kun tuloksia ei kuulu ei kuuluisi mitään seksiäkään) ja tietysti kumppanin oma reaktio vaikuttaa myös paljon.
Mutta en ole varma luottaisinko enää
 
Ylös Pohja