Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
yo-kirjoitukset 2022
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="persikkapyllykkä" data-source="post: 97080" data-attributes="member: 289"><p>noniin, tulenpas nyt vähän purkamaan ajatuksia yo-kokeista. D: enkun kokeesta oon tosiaan sitä mieltä, et meni ihan mukavasti ja sitä en jää ns. epäilemään sen kummemmin. en ajatellut ottaa enkun opeen yhteyttä ja kysyä alustavia, mulle riittää et nään ne lopulliset arvosanat sitten. pisteet ei yleensä enkussa paljoa mihinkään liiku, paitsi ehkä vikassa tehtävässä D:</p><p></p><p>uskonnon kirjotin perjantaina ja ensinäkemältä olin vähä sillee "ei saatana...", mut sit aloin kattoo paremmin niitä tehtäviä, ni ei sitten ollukaan hätää enää! tein kolme 20p tehtävää ja kaksi 30p tehtävää eli meni just niin kuin pitikin 😎 uskonto jostain syystä on aina ollu mulle suht helppo aine, ku siitä asiat jää hyvin mun muistiin. en siis lukenu kokeeseen pal ollenkaan; kertasin perusjuttuja ja luin eri uskonnoista. keskityin lukemaan buddhalaisuudesta, taolaisuudesta, shintolaisuudesta ja kungfutselaisuudesta - JA SE KANNATTI! kokeessa oli yks tehtävä kokonaan buddhalaisuudesta ja sain mainittua shintolaisuuden pariin otteeseen yhdessä tehtävässä.</p><p></p><p>oon itse aika ylpeä koesuorituksestani. tein siis väittämätehtävän, "uskonnot videopeleissä", "kristilliset arvot", buddhalaisuustehtävän ja sitten vielä ysitehtävän eli sen, ku piti ihmetellä luterilaista kirkkoa ja kertoa, miksi jäsenmäärä vähenee jne. D: sellane ongelma vaan, että huomasin klo 13.30, et ei saakeli - mul on viel 2 tehtävää tekemättä! onneks oon nopee kirjottamaan koneella ni rauhottelin itseäni ja totesin, et ny teen ihan perkeleesti viimeset puoltoista tuntia. 14.59 palautin kokeen D::::</p><p></p><p>huomenna viimeistään saan tietää alustavat pisteet, kun mulla on filosofian/uskonnon opettajan kanssa etäyhteystapaaminen filosofian kokeeseen liittyen. toivottavasti meni nyt paremmin kuin viimeksi toi uskonto, vaikka meni siis ihan hyvin sillon ennenkin D: keskiviikkona onkin sitten vielä filosofia, mut sinne oon menossa luottavaisin mielin. oon pysyny aika hyvin aikataulussa, mut totesin, et haluun mieluummin käyttää aikaa kertailuun, kun siihen että opettelen metafysiikan kaikki jutut. osaan 1-3 kurssit sen verran hyvin kuitenkin, et en näe nii kauheesti järkeä lukea metafysiikkaa tuli perseen alla. D: </p><p></p><p>sen muuten voin sanoa, ku joskus joku mun opettaja sanoi, että "yo-kokeet on kans vähä niinku kypsyyskoe", niin se on totta! se tarkoittaa siis sitä, että myöhemmin, ku meet uusimaan, ni jotenki se koe on helpompi tehdä ku on saanu lisää elämän kokemusta tai jotakin 🤣 kuulostaa varmaa hassulta, mut kyl se on ihan tosi! tai no, tuskin se nyt mikään tieteellinen teoria on, mutta hassusti tuntuu pitävän paikkaansa. D: en kyl tiedä, päteekö toi ehkä vaan reaaliaineisiin... saattaa olla, koska mä ymmärtäisin esim. matikast nyt paljon vähemmän kuin lukiossa. puhuin yhen tuttuni kanssa kokeen jälkeen ja oltiin asiasta samaa mieltä, et joo, kyllä näkyi tässä reaalissa, et tuntuu ns. tietävän paremmin D:</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="persikkapyllykkä, post: 97080, member: 289"] noniin, tulenpas nyt vähän purkamaan ajatuksia yo-kokeista. D: enkun kokeesta oon tosiaan sitä mieltä, et meni ihan mukavasti ja sitä en jää ns. epäilemään sen kummemmin. en ajatellut ottaa enkun opeen yhteyttä ja kysyä alustavia, mulle riittää et nään ne lopulliset arvosanat sitten. pisteet ei yleensä enkussa paljoa mihinkään liiku, paitsi ehkä vikassa tehtävässä D: uskonnon kirjotin perjantaina ja ensinäkemältä olin vähä sillee "ei saatana...", mut sit aloin kattoo paremmin niitä tehtäviä, ni ei sitten ollukaan hätää enää! tein kolme 20p tehtävää ja kaksi 30p tehtävää eli meni just niin kuin pitikin 😎 uskonto jostain syystä on aina ollu mulle suht helppo aine, ku siitä asiat jää hyvin mun muistiin. en siis lukenu kokeeseen pal ollenkaan; kertasin perusjuttuja ja luin eri uskonnoista. keskityin lukemaan buddhalaisuudesta, taolaisuudesta, shintolaisuudesta ja kungfutselaisuudesta - JA SE KANNATTI! kokeessa oli yks tehtävä kokonaan buddhalaisuudesta ja sain mainittua shintolaisuuden pariin otteeseen yhdessä tehtävässä. oon itse aika ylpeä koesuorituksestani. tein siis väittämätehtävän, "uskonnot videopeleissä", "kristilliset arvot", buddhalaisuustehtävän ja sitten vielä ysitehtävän eli sen, ku piti ihmetellä luterilaista kirkkoa ja kertoa, miksi jäsenmäärä vähenee jne. D: sellane ongelma vaan, että huomasin klo 13.30, et ei saakeli - mul on viel 2 tehtävää tekemättä! onneks oon nopee kirjottamaan koneella ni rauhottelin itseäni ja totesin, et ny teen ihan perkeleesti viimeset puoltoista tuntia. 14.59 palautin kokeen D:::: huomenna viimeistään saan tietää alustavat pisteet, kun mulla on filosofian/uskonnon opettajan kanssa etäyhteystapaaminen filosofian kokeeseen liittyen. toivottavasti meni nyt paremmin kuin viimeksi toi uskonto, vaikka meni siis ihan hyvin sillon ennenkin D: keskiviikkona onkin sitten vielä filosofia, mut sinne oon menossa luottavaisin mielin. oon pysyny aika hyvin aikataulussa, mut totesin, et haluun mieluummin käyttää aikaa kertailuun, kun siihen että opettelen metafysiikan kaikki jutut. osaan 1-3 kurssit sen verran hyvin kuitenkin, et en näe nii kauheesti järkeä lukea metafysiikkaa tuli perseen alla. D: sen muuten voin sanoa, ku joskus joku mun opettaja sanoi, että "yo-kokeet on kans vähä niinku kypsyyskoe", niin se on totta! se tarkoittaa siis sitä, että myöhemmin, ku meet uusimaan, ni jotenki se koe on helpompi tehdä ku on saanu lisää elämän kokemusta tai jotakin 🤣 kuulostaa varmaa hassulta, mut kyl se on ihan tosi! tai no, tuskin se nyt mikään tieteellinen teoria on, mutta hassusti tuntuu pitävän paikkaansa. D: en kyl tiedä, päteekö toi ehkä vaan reaaliaineisiin... saattaa olla, koska mä ymmärtäisin esim. matikast nyt paljon vähemmän kuin lukiossa. puhuin yhen tuttuni kanssa kokeen jälkeen ja oltiin asiasta samaa mieltä, et joo, kyllä näkyi tässä reaalissa, et tuntuu ns. tietävän paremmin D: [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
yo-kirjoitukset 2022
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja