Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
yo-kirjoitukset 2022
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="persikkapyllykkä" data-source="post: 97631" data-attributes="member: 289"><p>jaha, tuun taas vähän purkamaan omia ajatuksiani D: saa tulla muutkin ja mu puolest tätä keskustelua voi käyttää syksynkin kirjotusten yhteydessä, jos joku tän huomaa eikä viitsi tehdä uutta tms D:::</p><p></p><p>keskiviikkona oli mun viimeinen koe ja se oli niin sanotusti pääpäivä - eli vuorossa oli filosofia. viime viikon torstaina ja perjantaina en lukenu ollenkaan, ja metafysiikan kurssi jäi sitten vähän kesken, koska totesin et on paljon fiksumpaa kerrata. lauantaina kirjotin ykköskurssista (peruasioita filosofiasta) itselleni sanaston ja sunnuntaina kakkoskurssista (etiikka). kolmoskurssista (yhteiskuntafilosofia) kirjoitin tärkeistä teemoista eli oikeudenmukaisuudesta, vallasta, eri aatteista ja kertasin tärkeimpiä ismejä sekä demokratian juttuja. metafysiikasta eli neloskurssista luin tietoisuudesta, tekoälystä, totuuden määrittelystä ja tiedosta.</p><p></p><p>mä aattelin, että ykkös- ja kakkoskurssissa on aika paljon tärkeitä käsitteitä, joita basically kaikkia jollain tavalla tarvii. yhteiskuntafilosofia ei oo läheskään niin kiveen hakattu, ja sit metafysiikka on mulle vaikein, joten opettelin vain välttämättömän. mulla oli vielä yks etäyhteyskokous mun lukioaikasen filosofian opettajan kanssa ja hän sano, et hei luepa muuten tieteestä, ku siitä melkeen aina kysytään. OLI IHAN HITSIN HYVÄ JUTTU että otin neuvosta vaarin, koska se oli eka tehtävä! D:</p><p></p><p>toka tehtävä oli etiikan käsitteiden selitystä, jonka tein ton tiedetehtävän lisäks. tein myös sellaisen, jossa piti analysoida karl marxin väitteen oikeudenmukaisuutta - ja meikä mandoliino, joka pitää marxin ajatuksia hyvinä, oli onnessaan luonnollisesti :D ja se oli oikeestaan aika kiva tehtävä, ku muistin, mitä asioita mun pitää ottaa huomioon. seuraavassa tehtävässä piti eritellä jostain opiskelijoiden vuoropuhelusta heidän tietokäsityksiä ja toisessa osassa piti perustella, kenen näkemys oli vakuuttavin. tein siis 4 tehtävää ekasta osasta ja vain 1 tehtävän tokasta osasta, joka tarkottaa siis sitä, että mun kokeen enimmäispistemäärä on 110. mut koin, että ei se 10 pistettä pal missään paina, ku en ois mitenkään osannu tehdä toista tehtävää siellä tokassa osiossa. D::: ne oli vähän mun osaamiseni ulkopuolella. se yks tehtävä, jonka tein, oli sopivast demokratian ihanteisiin ja uhkiin liittyvä ni sen osasin omasta mielestäni tehä hyvin.</p><p></p><p>oon tyytyväinen omaan suoritukseen! ei loppunu onneks aika kesken ja sain hyvin vastattua kaikkiin. aattelin tänään kysyy mun opettajalta, et millon hän kerkee tarkistaa sen ja sitten ootellaankin alustavia pisteitä D: ussasta alustavat oli 65 ja mun opettaja sano, että tarkisti sen hyvin tiukoin kriteerein. toivotaan siis, että sensori heittää tyylipisteitä, koska niitä kuulemma ansaitsen, niin silloin ois hyvä mahdollisuus saada M. filosofiassa tähtään E, ja jos sen saan nii hyvä on D: mut katsotaan miten käy sitten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="persikkapyllykkä, post: 97631, member: 289"] jaha, tuun taas vähän purkamaan omia ajatuksiani D: saa tulla muutkin ja mu puolest tätä keskustelua voi käyttää syksynkin kirjotusten yhteydessä, jos joku tän huomaa eikä viitsi tehdä uutta tms D::: keskiviikkona oli mun viimeinen koe ja se oli niin sanotusti pääpäivä - eli vuorossa oli filosofia. viime viikon torstaina ja perjantaina en lukenu ollenkaan, ja metafysiikan kurssi jäi sitten vähän kesken, koska totesin et on paljon fiksumpaa kerrata. lauantaina kirjotin ykköskurssista (peruasioita filosofiasta) itselleni sanaston ja sunnuntaina kakkoskurssista (etiikka). kolmoskurssista (yhteiskuntafilosofia) kirjoitin tärkeistä teemoista eli oikeudenmukaisuudesta, vallasta, eri aatteista ja kertasin tärkeimpiä ismejä sekä demokratian juttuja. metafysiikasta eli neloskurssista luin tietoisuudesta, tekoälystä, totuuden määrittelystä ja tiedosta. mä aattelin, että ykkös- ja kakkoskurssissa on aika paljon tärkeitä käsitteitä, joita basically kaikkia jollain tavalla tarvii. yhteiskuntafilosofia ei oo läheskään niin kiveen hakattu, ja sit metafysiikka on mulle vaikein, joten opettelin vain välttämättömän. mulla oli vielä yks etäyhteyskokous mun lukioaikasen filosofian opettajan kanssa ja hän sano, et hei luepa muuten tieteestä, ku siitä melkeen aina kysytään. OLI IHAN HITSIN HYVÄ JUTTU että otin neuvosta vaarin, koska se oli eka tehtävä! D: toka tehtävä oli etiikan käsitteiden selitystä, jonka tein ton tiedetehtävän lisäks. tein myös sellaisen, jossa piti analysoida karl marxin väitteen oikeudenmukaisuutta - ja meikä mandoliino, joka pitää marxin ajatuksia hyvinä, oli onnessaan luonnollisesti :D ja se oli oikeestaan aika kiva tehtävä, ku muistin, mitä asioita mun pitää ottaa huomioon. seuraavassa tehtävässä piti eritellä jostain opiskelijoiden vuoropuhelusta heidän tietokäsityksiä ja toisessa osassa piti perustella, kenen näkemys oli vakuuttavin. tein siis 4 tehtävää ekasta osasta ja vain 1 tehtävän tokasta osasta, joka tarkottaa siis sitä, että mun kokeen enimmäispistemäärä on 110. mut koin, että ei se 10 pistettä pal missään paina, ku en ois mitenkään osannu tehdä toista tehtävää siellä tokassa osiossa. D::: ne oli vähän mun osaamiseni ulkopuolella. se yks tehtävä, jonka tein, oli sopivast demokratian ihanteisiin ja uhkiin liittyvä ni sen osasin omasta mielestäni tehä hyvin. oon tyytyväinen omaan suoritukseen! ei loppunu onneks aika kesken ja sain hyvin vastattua kaikkiin. aattelin tänään kysyy mun opettajalta, et millon hän kerkee tarkistaa sen ja sitten ootellaankin alustavia pisteitä D: ussasta alustavat oli 65 ja mun opettaja sano, että tarkisti sen hyvin tiukoin kriteerein. toivotaan siis, että sensori heittää tyylipisteitä, koska niitä kuulemma ansaitsen, niin silloin ois hyvä mahdollisuus saada M. filosofiassa tähtään E, ja jos sen saan nii hyvä on D: mut katsotaan miten käy sitten. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Opiskelu, työ & ammatti
yo-kirjoitukset 2022
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja