Yritän opetella laulamaan ja sain taas kurkun kipeäksi

  • Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivämäärä

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Heh kuulostaa kyllä jo ihan siedettävältä mutta tekniikkaa pitää vähän parannella vielä....

Anteeksi naapurit tästä mölinästä xD
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Minäkin olen viime aikoina opetellut laulamaan, tosin vaan sillon kun oon ollut yksin kotona, onneksi naapurit eivät asu ihan vieressä. Ei munkaan kurkku oikeen oo tykännyt vääränlaisesta laulutavastani vaikka oon yrittäny pitää tekniikan kunnossa mutten ilmeisesti osaa.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Minäkin olen viime aikoina opetellut laulamaan, tosin vaan sillon kun oon ollut yksin kotona, onneksi naapurit eivät asu ihan vieressä. Ei munkaan kurkku oikeen oo tykännyt vääränlaisesta laulutavastani vaikka oon yrittäny pitää tekniikan kunnossa mutten ilmeisesti osaa.
Ihanaa etten oo ainoa! Laulan kans vaan yksin, mutta asun vanhassa kerrostalossa jossa ei ole minkäänlaista äänieristystä xD. Mä en yhtään oo edes kiinnittänyt huomiota tekniikkaan, mutta siihen asti meni hyvin kunnes aloin opetella laulamaan sillai että joissakin kohdissa ääni on sellainen käheä (en tiiä onko sille joku sana tai et miten selitän sen)
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ihanaa etten oo ainoa! Laulan kans vaan yksin, mutta asun vanhassa kerrostalossa jossa ei ole minkäänlaista äänieristystä xD. Mä en yhtään oo edes kiinnittänyt huomiota tekniikkaan, mutta siihen asti meni hyvin kunnes aloin opetella laulamaan sillai että joissakin kohdissa ääni on sellainen käheä (en tiiä onko sille joku sana tai et miten selitän sen)
Mullakin sama homma tuon käheytymisen kanssa. Mulla on aika huokoinen ääni.
Tekee aina tuskaa kun kuuntelen mun omia äänitteitä laulamisestani.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Osaan laulaa tasan yhden laulun edes lähes nuotilleen. Jos menee yhtään korkeampaan sävellajiin, alkaa kuulostaa ihme vinkunalta ja siitä vasta tuleekin kurkku kipeäksi.

Mulla on sama ongelma kuin tolla Kuusiepparilla. Täytyy kai todeta etten ole sopraanotyyppiä.
 
Ylös Pohja