Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
4
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Yrittäjyys D:
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="e71347" data-source="post: 11726" data-attributes="member: 200"><p>Tulen nyt täältä itse epäonnistuneena yrittäjänä rohkaisemaan että kyllä sä pystyt siihen ja kannattaa ainakin kokeilla. Se on jo hyvä lähtökohta että näet yrittäjyydessä hyviä puolia, itsehän olen perustanut yrityksen lähinnä siksi että se oli ainoa keino saada oman alan töitä joten lähtökohtaisestikin olen vähän väärällä asenteella liikkeellä. Mun alalla onneksi pääsee helposti alkuun, koska istun vaan kotona tietokoneen ääressä eli mun alkuhankinnat silloin kun yrityksen perustin oli uusi tietokone ja yksi ohjelmisto. Tietysti riskit ja alkuhankinnat on isommat, jos meinaat perustaa vaikka kahvilan.</p><p></p><p>Monet noista asioista joita pohdit pystyy antamaan kirjanpitäjän tehtäväksi. Mullekin tulee aina säännöllisin väliajoin mieleen että olenkohan sittenkin vahingossa tehnyt veropetoksen ja vankila uhkaa niin se kirjanpitäjän olemassaolo vähän helpottaa. Ja ajatuskin jostain veroilmoituksen täyttämisestä hirvittää sen verran että jätän sen ihan mielelläni sellaisille, jotka sen osaa.</p><p></p><p>Mulle itselleni yrittäjyydessä ehdottomasti vaikeinta on ollut oman osaamisen mainostaminen. Eli sitä kautta käytännössä asiakkaiden hankkiminen :D Mulla ei todellakaan ole mitenkään yrittäjämäinen luonne ja se on kieltämättä tehnyt välillä vähän tiukkaa henkisen jaksamisen kannalta. Tuntuu, etten osaa oikeasti mitään ja hirvittää miettiä, että vastuu on kokonaan mulla ja kaikesta pitäisi periaatteessa selvitä yksin. Koko ajan pitäisi olla omalla epämukavuusalueellaan, että voisi pitää bisneksen pystyssä ja se on tosi stressaavaa mulle. Mutta luonteesta se varmasti on pitkälti kiinni, pitäisi olla oikea asenne että pärjäisi.</p><p></p><p>Olet varmaan selvittänyt tai aiot selvittää onko sulla oikeutta starttirahaan sitten, kun yrityksen perustat? Se helpottaa tuota sosiaaliturvan piiristä pudottautumista ja mä en ikinä olisi uskaltanut jos mulle ei sitä olisi myönnetty. Sieltä voi tosin olla sitten hankalaa päästä enää takaisin tukien piiriin, esim. mullekaan ei enää suostuttu starttirahan jälkeen maksamaan mitään työttömyystukea koska mut määritellään vieläkin yrittäjäksi vaikka yritys työllistää mua ehkä muutaman tunnin kuukaudessa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="e71347, post: 11726, member: 200"] Tulen nyt täältä itse epäonnistuneena yrittäjänä rohkaisemaan että kyllä sä pystyt siihen ja kannattaa ainakin kokeilla. Se on jo hyvä lähtökohta että näet yrittäjyydessä hyviä puolia, itsehän olen perustanut yrityksen lähinnä siksi että se oli ainoa keino saada oman alan töitä joten lähtökohtaisestikin olen vähän väärällä asenteella liikkeellä. Mun alalla onneksi pääsee helposti alkuun, koska istun vaan kotona tietokoneen ääressä eli mun alkuhankinnat silloin kun yrityksen perustin oli uusi tietokone ja yksi ohjelmisto. Tietysti riskit ja alkuhankinnat on isommat, jos meinaat perustaa vaikka kahvilan. Monet noista asioista joita pohdit pystyy antamaan kirjanpitäjän tehtäväksi. Mullekin tulee aina säännöllisin väliajoin mieleen että olenkohan sittenkin vahingossa tehnyt veropetoksen ja vankila uhkaa niin se kirjanpitäjän olemassaolo vähän helpottaa. Ja ajatuskin jostain veroilmoituksen täyttämisestä hirvittää sen verran että jätän sen ihan mielelläni sellaisille, jotka sen osaa. Mulle itselleni yrittäjyydessä ehdottomasti vaikeinta on ollut oman osaamisen mainostaminen. Eli sitä kautta käytännössä asiakkaiden hankkiminen :D Mulla ei todellakaan ole mitenkään yrittäjämäinen luonne ja se on kieltämättä tehnyt välillä vähän tiukkaa henkisen jaksamisen kannalta. Tuntuu, etten osaa oikeasti mitään ja hirvittää miettiä, että vastuu on kokonaan mulla ja kaikesta pitäisi periaatteessa selvitä yksin. Koko ajan pitäisi olla omalla epämukavuusalueellaan, että voisi pitää bisneksen pystyssä ja se on tosi stressaavaa mulle. Mutta luonteesta se varmasti on pitkälti kiinni, pitäisi olla oikea asenne että pärjäisi. Olet varmaan selvittänyt tai aiot selvittää onko sulla oikeutta starttirahaan sitten, kun yrityksen perustat? Se helpottaa tuota sosiaaliturvan piiristä pudottautumista ja mä en ikinä olisi uskaltanut jos mulle ei sitä olisi myönnetty. Sieltä voi tosin olla sitten hankalaa päästä enää takaisin tukien piiriin, esim. mullekaan ei enää suostuttu starttirahan jälkeen maksamaan mitään työttömyystukea koska mut määritellään vieläkin yrittäjäksi vaikka yritys työllistää mua ehkä muutaman tunnin kuukaudessa. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Aihe vapaa
Yrittäjyys D:
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja