Mielenterveys add/adh ihmiset!!!!!

pupu

Harjoittelija
Reaktioarvo
3
heippa add/adhd ihmiset!
olen aika varma että minulla on tarkkaavaisuus häiriö ja sitä ollaan ruppermassa tutkimaan, mutta olen miettinyt että onko teil alkoholiongelmia tai käyttekö alkoholia "itselääkitään", koska itse olen huomannut lähiaikoina juovani paljon kaljaa vain siitä syystä että saisin kotini siivottua. mietin että onko normaalia?

mamiya

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,692
mulla on diagnosoitu adhd ja oon päihderiippuvainen. hoitamaton adhd oli varmasti yks syy miksi tähän päädyttiin. kannattaa hakea apua, ihan tosi.

Mandalay

kadoksissa
Reaktioarvo
747
Mulla on adhd ja veikkaan että runsaanpuoleinen alkoholinkäyttöni johtuu isolta osalta siitä, mutta toki varmaan muistakin asioista. Oon itselääkinnyt alkoholilla ahdistusta ja masennusta (vinkki: ei kannata eikä auta), mutta nykyään juon lähinnä silloin kun on sellanen sietämätön tylsyyden tunne ja levottomuus, jota tulee kun en vaan viihdy pitkiä aikoja yksin sisällä tai silloin kun hoitamattomat asiat tai opiskelu ahdistaa enkä saa tehtyä niiden eteen kuitenkaan mitään eli kaipa se jotakin adhd:n itselääkintää on. Eli joo, kannattaa hakea apua mahdollisimman aikaisin ja ilman muuta selvittää asiaa jos mietityttää, mulla on lääkkeet auttaneet arjen hallinnassa jo tosi paljon ja ehkä ehkäisseet sitäkin, ettei mitään tämän suurempaa riippuvuutta ole kehittynyt, kun lähtökohdat oli omalla kohdalla siihen aika otolliset

Tanssivapina

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,221
Mä olen odotuslistalla ADHD tutkimuksiin. Mulla on toisinaan karannut alkoholin käyttö käsistä mutta olin yli 2vuotta ilman. Nyt aloitin taas juomaan kohtuullisesti, mutta huomaan juuri käyttäväni alkoholia esimerkiksi opiskellessa, koska se hidastaa mun ajatuksen juoksua, jolloin mun on helpompi kirjoittaa ajatuksia alas. Myös helpottaa mun luovaa työtä ja tanssikoreografioiden suunnittelua koska hiljentää sitä pään sisäistä itseni kritisointia. Joten kyllä ymmärräne kuinka helposti alkoholiin voi tulla riippuvaiseksi.

Ylös Pohja