Mielenterveys Äiti, en mäkään enää tiedä mitä tehdä

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mun piti mennä kouluun, piti mennä kouluun toisen kerran, kummallakaan kerralla en mennyt. Nyt en meinaa saada edes läppärin kantta auki. Päivästä, viikosta, kuukaudesta ja nyt jopa vuodesta toiseen vaan tätä samaa ja en enää tiedä mitä voin tehdä. Helpointa on vaan sanoa, että ryhdistäydy, sitä mä oon yrittänyt ja joko en osaa tai sitten en vaan pysty, en edes tiiä. Oon yrittänyt mennä sinne mun vanhempien ja opettajien takia, mutta näköjään sekin oli vaan kerran käytettävä keino. Kun edes ajattelen asiaa tulee huono olo ja maha kipeeks. Aamulla särkee päätä ja kaikki tuntuu vaan turhalta. Äiti laitto viestin, että ei enää tiedä mitä voi tehdä, en mäkään tiedä ja en tiedä voiko kukaan enää tehdä mitään. Tuntuu vaan siltä, että oon laiska, koska tiedän, että on ihmisiä joilla on asiat vielä huonommin ja ne silti jaksaa mennä kouluun ja pärjää siinä vielä hyvin. Vaikka pelkään ja vihaan yhteiskunnan oravanpyörää en tiiä onko tää mun oma pieni hajoamispisteessä oleva pyörä yhtään sen kivempi jos nyt vaan tietäisi miten täältä pääsee pois.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
kuulostaa niin paljon miun viime lukuvuodelta D: kokemuksesta tiedän että tuo on todella raskasta, ja sit kun vielä läheiset ei usko / ymmärrä, niin se vaan pahentaa oloa ja tuo sen tunteen että oisit laiska. mutta usko kun mie sanon, että sie et oo <3 en edes usko laiskuuteen ja toiseks sie oot yrittäny parhaas, joten kuinka voisit edes olla laiska?
tuntuu varmasti tosi pahalta, kun tuota on jatkunu niin kauan. varmasti alkaa tulla sellanen olo, ettei tuosta koskaan pääse eroon. mut sen aika koittaa vielä - ei voida tietää miten tai millon, mutta se tulee.
sie voit tällä hetkellä huonosti ja sillon on täysin ymmärrettävää olla menemättä kouluun. on paljon tärkeempää kuunnella itteensä kun pakottaa johonkin sellaseen, mihin ei sillä hetkellä pysty. siinä tekee vaan hallaa itelleen, jos koittaa väkisin pysyä siinä yhteiskunnan suorituskeskeisessä ilmapiirissä, jossa työnteko ja opiskelu on terveyttä tärkeempiä.
en tiiä onko tästä siulle mitään apua, mutta suosittelen ainakin kurkkaamaan instagramissa sellaselle tilille kuin hidasta. siellä on aika herätteleviä tekstejä, ja ite sain sillon pahimpina aikoina paljonkin helpotusta niistä. tässä pari:
maailman isoin voimahali ja jaksamisia täältä💗 kunpa voisin auttaa enemmän D: tulee jotenki kauheen lohduton olo, kun en haluis että kukaan joutuu kärsimään :(
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
kuulostaa niin paljon miun viime lukuvuodelta D: kokemuksesta tiedän että tuo on todella raskasta, ja sit kun vielä läheiset ei usko / ymmärrä, niin se vaan pahentaa oloa ja tuo sen tunteen että oisit laiska. mutta usko kun mie sanon, että sie et oo <3 en edes usko laiskuuteen ja toiseks sie oot yrittäny parhaas, joten kuinka voisit edes olla laiska?
tuntuu varmasti tosi pahalta, kun tuota on jatkunu niin kauan. varmasti alkaa tulla sellanen olo, ettei tuosta koskaan pääse eroon. mut sen aika koittaa vielä - ei voida tietää miten tai millon, mutta se tulee.
sie voit tällä hetkellä huonosti ja sillon on täysin ymmärrettävää olla menemättä kouluun. on paljon tärkeempää kuunnella itteensä kun pakottaa johonkin sellaseen, mihin ei sillä hetkellä pysty. siinä tekee vaan hallaa itelleen, jos koittaa väkisin pysyä siinä yhteiskunnan suorituskeskeisessä ilmapiirissä, jossa työnteko ja opiskelu on terveyttä tärkeempiä.
en tiiä onko tästä siulle mitään apua, mutta suosittelen ainakin kurkkaamaan instagramissa sellaselle tilille kuin hidasta. siellä on aika herätteleviä tekstejä, ja ite sain sillon pahimpina aikoina paljonkin helpotusta niistä. tässä pari:
maailman isoin voimahali ja jaksamisia täältä💗 kunpa voisin auttaa enemmän D: tulee jotenki kauheen lohduton olo, kun en haluis että kukaan joutuu kärsimään :(
Kiitos tosi paljon, kun jaksat aina auttaa ja tsempata.❤️❤️ Mä oon tosi ilonen siitä, että sulla menee nyt paremmin <3 Ja tosta tosta tilistä on varmasti apua, täytyy käydä seuraamassa.
Voi ei :( Susta oli paljon apua! tuli parempi mieli ja muutenkin osaat aina sanoo oikeet asiat, kun sulla on ollut samantapaisia kokemuksia. Iso hali ja toivon, että sulla menee jatkossakin hyvin.❤️
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Kiitos tosi paljon, kun jaksat aina auttaa ja tsempata.❤️❤️ Mä oon tosi ilonen siitä, että sulla menee nyt paremmin <3 Ja tosta tosta tilistä on varmasti apua, täytyy käydä seuraamassa.
Voi ei :( Susta oli paljon apua! tuli parempi mieli ja muutenkin osaat aina sanoo oikeet asiat, kun sulla on ollut samantapaisia kokemuksia. Iso hali ja toivon, että sulla menee jatkossakin hyvin.❤️
eipä mitään💗 siitä tulee itelle tosi hyvä mieli kun voin olla jollekin avuks, joten mahtavaa jos miusta on apua D: <3 kiitos itelles ihanista sanoista ja siitä kun tsemppaat aina🥰 toivottavasti tuo tili auttaa myös sinuu :3
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Kuulostaa tosi ikävältä D: kunpa osaisin auttaa edes jotenkin, mutta en varmaan osaa..
Mutta mä toivotan sulle hurjasti tsemppiä ja voimia<3 sä selviät kyllä ja löydät vielä sen paremman ajan. Sä oot super vahva ja ihana ihminen<3
Ei haittaa<3 ja kiitos paljon, säkin oot vahva ja ihana ihminen❤️
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,989
Reaktioarvo
2,892
Paljon tsemppii D: ainaki tiiät ettet oo ainoo! Jos sust tuntuu siltä et oot laiska tai säälittävä yms niin täällä on toinen josta tuntuu välillä paskalta kun on "laiska", mutta kun tuskin se nyt ihan sitä laiskuuttakaan on, kummallakaan meistä.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Paljon tsemppii D: ainaki tiiät ettet oo ainoo! Jos sust tuntuu siltä et oot laiska tai säälittävä yms niin täällä on toinen josta tuntuu välillä paskalta kun on "laiska", mutta kun tuskin se nyt ihan sitä laiskuuttakaan on, kummallakaan meistä.
Kiitos <3 samaan aikaan aina kiva ja toisaalta ei kiva kuulla, että en oo ainoo. Paljon tsemppiä myös sulle!
 
Ylös Pohja