Lukio Ahdistaa mennä ylppäreihin, koska joudun näkee meidän lukion oppilaita koetilanteessa.

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Mua ahdistaa mennä ylppäreihin, koska joudun sit näkee meidän lukion ikävii tyyppejä: jotka jättivät mut porukoista ulkopuolelle ja käänsivät mulle selkänsä, kun mulla oli paha olla.

Tänään olin koulun yo-kenraaleissa ja ei perkele mitä ahdistusta tuotti nähdä ne ikävät henkilöt koulun juhlasalissa. Kaikista eniten ahdistusta tuotti nähdä mun entinen lukiokaveri. Oon yrittänyt saada välejämme paremmaks yhden riidan jäljiltä, tuloksetta. Kyseinen jätkä näytti olevan kuin mua ei olis olemassakaan. Meillä siis piti yo-harjoittelun tehtyä viedä tikut juhlasalin näyttämön luo (minkä lähellä tietysti istuin), mutta en nähnyt jätkän tulevan näyttämön luo lainkaan, ihan kuin se olis yrittänyt karttaa mua kuin ruttoa.

Olin järkyttävän ahdistunut juhlasalissa harjoitusta tehdessäni ja halusin vajota sillä hetkellä maan alle. Meinasi melkein itkukin tulla, mutta onnistuin pidättelemään sitä.

Mä en vaan tiiä, mitä tehdä sit ylppäreiden osalta. Oon tän lukuloman aikana ollut niin allapäin, että se on hankaloittanut opiskelua. Kaverin riidan jälkeen on olkut ahdistavaa olla koululla, poislukien ne päivät, jolloin olin maalaamassa penkkarilakanoita ja hakemassa kuvistyöni koululta, koska entistä kaveriani ei siellä silloin ollut. Jo mun luokkalaisten ja entisen kaverini kasvojen näkeminen saa mut voimaan huonosti, aivan kuin ne imis musta energiaa itseensä. Pelkäänkin, että ylppärimenestys menis perseelleen tän takii.
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
En oikein keksi muuta kuin että yritä ponnekkaasti sulkea pois mielestä tuollaiset ja keskittyä ylppäreihin, kokeile jotain mindfulnessia tai semmoista. Lukio on pian ohi ja sen jälkeen ei tarvitse enää nähdä ketään, jos ei halua. Mulla on lukiosta jo tosi monta vuotta ja kaikki ihmiset tai melkein kaikki sieltä ovat jo unohtuneet, mutta yo-paperit ovat seuranneet mua siitä asti ja avanneet eri ovia. Ei ole helppoa, mutta ponnistele.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
En oikein keksi muuta kuin että yritä ponnekkaasti sulkea pois mielestä tuollaiset ja keskittyä ylppäreihin, kokeile jotain mindfulnessia tai semmoista. Lukio on pian ohi ja sen jälkeen ei tarvitse enää nähdä ketään, jos ei halua. Mulla on lukiosta jo tosi monta vuotta ja kaikki ihmiset tai melkein kaikki sieltä ovat jo unohtuneet, mutta yo-paperit ovat seuranneet mua siitä asti ja avanneet eri ovia. Ei ole helppoa, mutta ponnistele.
Tarkoitatko siis, että kokeilisin mindfullnessia tai jotain sinne päin kokeen aikana vai ennen sitä? Voisinhan kokeilla tuota tekniikkaa. :>

Toi on totta kyl, että lukion jälkeen ei tuu nähtyy lukiotuttui sinänsä lukion kautta, mutta koska oon kuvislinjalla, niin jotkut mun luokkalaisista hakee samoihin paikkoihin kuin mä. Tosin kyseisiin paikkoihin, erityisesti Aaltoon, on vaikea hakea, joten hankala tietää, että pääsevätkö samaan paikkaan opiskelee kuin mä. Oon myös hakemassa pohjoiseen opiskelee, jonne pienellä todennäköisyydellä etelän pennut muuttaa, koska eihän siellä oo mitään tekemistä. :D

Sen tiedän, että entinen lukiokaverini ei hae samoihin aloihin ja koulutuspaikkoihin kuin mä. Sen lisäks se ei valmistu tänä keväänä, joten ei tulla näkee ensi syksynä. :D Kuulemma aikoo lukion ja intin jälkeen hakee Turun lisäksi Vantaaseen opiskelee, joten kuumottaa, että nähdäänkö joskus taas, koska Espoo ja Vantaa on lähellä toisiaan. D:
 
Ylös Pohja