Mielenterveys Ahdistaa (unirytmi)

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,454
Reaktioarvo
2,340
Mulla on siis työssäoppiminen leipomolla, jonne pitää mennä 2 yöllä, perjantaisin tunti pari aiemmin, ja pääsee pois joskus 7-8 aamulla, ja tätä jatkuu 5.11. asti.
Ongelmana tässä on se, että mun luontainen unirytmi on täysin erilainen, kuin tämä työ sallii.
Normaalisti menisin 12-1 aikaan yöllä nukkumaan ja heräisin 7-9 aikaan aamulla.

Yritin mennä nyt ilman melatoniinipilleriä nukkumaam, mutta tuhlasin tunnin kallista aikaa. Nyt olen ollut tässä vähän yli puolitoista tuntia tässä sängyssä, 20 min sitten otin sen melatoniinin, eli hauska yö tulossa. Ei vain väsytä!

Normaalisti nyt olisin vielä kunnolla hereillä, terävyys huipussaan ja suorituskyky maksimissa. Musta tuntuu sille, että haluan vain itkeä itseni uneen. Kävin äsken puhumassa tästä äidille, mutta sen ohje on aina sama, hyödytön lausahdus, "Silmät kiinni ja unta kaaliin." Kiitos vain hyödyllisestä neuvosta 😒
Ei se auta, kun päässä pyörii tuhat ajatusta, keho on hereillä, ja kuulen kolinaa ja puhetta, kun heilutte siellä siskoni kanssa.

Olen koko päivän väsynyt, en nuku kunnolla, joten väsyn vain enemmän, mutten silti pysty nukahtamaan tarpeeksi ajoissa. Päivälläkään en osaa nukkua, kokeilin tänään sitä, ja torkuin max. 20 min. (makoilin sängyssä silmät kiinni mutta täysin hereillä 2 tuntia)

Mitä mun pitäisi tehdä? Auttakaa minua, oi suuret Varaanit! 🙏
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,454
Reaktioarvo
2,340
En halua lähteä.... väsyttää enemmän kuin nukkumaan mennessä...
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,501
Siis miks ihimeessä sulla on tommoseen aikaan joku työssäoppiminen???
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,454
Reaktioarvo
2,340
Kaiken tämän lisäksi se työ on tosi yksitoikkoista. Päivä menee suunnilleen näin:
- vaatteiden vaihto
- sämpylät pellille
- teatime!
- ruisleipää kohoamaan
- päiväysleimat ja tarrat pusseihin
- ruisleipää lisää
- sämpylät laatikoihin
- lattian siivous (raapalla ja harjalla, ke ja pe myös mopilla)
- tiskaus
- ruisleivät pusseihin
- vaatteiden vaihto ja kotiin
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Koska oot aloittanut? Josko rytmin kääntäminen onnistuisi edes pikkuhiljaa, vaikka se onkin rankkaa siihen asti kunnes siihen tottuu. :/
Oon tehnyt myös joskus yövuoroa (alkoi kympiltä ja päättyi 6.30) ja sen jaksoi kun tiesi että se on väliaikaista. Tosin oon muutenkin luontaisesti yökukkuja.
Itelle toimi se, että työvuoron jälkeen kävin suihkussa ja siitä suoraan nukkumaan.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,454
Reaktioarvo
2,340
Koska oot aloittanut? Josko rytmin kääntäminen onnistuisi edes pikkuhiljaa, vaikka se onkin rankkaa siihen asti kunnes siihen tottuu. :/
Oon tehnyt myös joskus yövuoroa (alkoi kympiltä ja päättyi 6.30) ja sen jaksoi kun tiesi että se on väliaikaista. Tosin oon muutenkin luontaisesti yökukkuja.
Itelle toimi se, että työvuoron jälkeen kävin suihkussa ja siitä suoraan nukkumaan.
Tuossa viikko sitten aloitin :D Että sinänsä aika vähän aikaa on mennyt, mutta sitten kun tähän väsymykseen yhdistää tämän yksitoikkoisen työn.
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Oisko helpompaa kääntää rytmi niin, että meet nukkuun vasta töiden jälkeen. Jos pääset esim. klo9 nukkuun, nukut 8h unet ja heräät n.klo16 ehdit hoitaam vielä jotain omia juttuja ja näkeen ihmisiä.
Sitten aamuyöstä töihin ja töiden jälkeen unille.

Näin kokisin irelke helpommaksi hoitaa tuohon aikaan olevat työt..
Jos tuokaan ei onnistu, niin sitten suosittelen vaan nöyrästi tukeutumaan melatoniiniin.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,454
Reaktioarvo
2,340
Oisko helpompaa kääntää rytmi niin, että meet nukkuun vasta töiden jälkeen. Jos pääset esim. klo9 nukkuun, nukut 8h unet ja heräät n.klo16 ehdit hoitaam vielä jotain omia juttuja ja näkeen ihmisiä.
Sitten aamuyöstä töihin ja töiden jälkeen unille.

Näin kokisin irelke helpommaksi hoitaa tuohon aikaan olevat työt..
Jos tuokaan ei onnistu, niin sitten suosittelen vaan nöyrästi tukeutumaan melatoniiniin.
Pitää miettiä.
 
Ylös Pohja