Mielenterveys ahdistaa

Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
ahdistaa vitusti että tulin tänne. mutta ei mulla oo oikein mitään muutakaan mihin puhua
olin toissayönä yhessä hätätilanteessa sivustakatsojana/ulkopuolisena, en oo koskaan nähnyt niin paljon verta (siis, ei se oikeesti varmaan ees ollut kovin paljon, mutta silti) ja en vaan voi lakata ajattelemasta koko tilannetta uudestaan ja uudestaan
koko ajan vaan kelaan mitä olisin voinut tehä toisin
mitä oisin voinu sanoa toisin
miten mun olis pitäny mennä HETI sinne kun kuulin jotain epäilyttävää
miten mun olis pitäny osata soittaa 112
miten mun olis pitäny pysyä poissa ja miks ihmeessä vaan vaaransin mun oman hengen
kävelin tänään yöllä ulkona ja vittu mua ahdisti koko ajan, ahdisti koko ajan et jotain pahaa taas tapahtuis siellä, yöllä, ulkona pimeellä.
tää kuulostaa ihan vitun melodramaattiselta kirjotettuna tänne. mutta mun on pakko purkaa tätä koska oikeesti tää vaan paisuu ihan järjettömiin mittasuhteisiin mun päässä, ja en kehtaa läheisillekään puhua koska en haluu mtn ylihuolehtimista tai sit toisaalta jonkinlaista syyllistystä
mut tänään vaan kävelin kotiin pimeellä ja koko ajan kämmenet hikos ja ahdisti ja tuntu et en saa henkeä
(ok asiaa ei ehkä auttanu se että tulin bussilla jossa kuski huus ja kiroili liputtomalle matkustajalle ja jopa sen matkustajan lähtemisen jälkeen ajo ihan älytöntä ylinopeutta samalla kiroillen itekseen ja teki tyyliin äkkijarrutuksia pysäkille)

joo lol moi
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Huh huh, mitä menoa. Mutta jos ei ole nähnyt paljoa verta ikinä, niin on vaikea arvioida kuinka paljon sitä oikeasti on tullut. Turhaa syyllistät itseäsi tapahtuneesta, mutta tuo varmasti on traumaattista.
niin, no ei sitä nyt varmaan niin paljoo lopulta ollut, mutta näytti se paljolta kun vuosi niin kovasti ja se tuli vielä päästä. ja sitä oli maassakin paljon
ja kun pääsin paikalle niin se vielä vuosi ja mun käsi peittyi vereen siinä kun pitelin kiinni
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
niin, no ei sitä nyt varmaan niin paljoo lopulta ollut, mutta näytti se paljolta kun vuosi niin kovasti ja se tuli vielä päästä. ja sitä oli maassakin paljon
ja kun pääsin paikalle niin se vielä vuosi ja mun käsi peittyi vereen siinä kun pitelin kiinni
Päästähän tulee herkästi verta ja paljon pienestäkin ruhjeesta.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
ja luulin että maassa oli sen tyypin hammas tai jotain mut ei se onneks ollut
ja kun painoin sen päätä niin tunsin mun sormilla jotain pehmeetä ja olin ihan vakuuttunut siinä hetkessä että tyyliin painan sen aivoja tai jotain (en ajatellu ihan selkeesti lol), kun ei pään mun mielestä niin pehmeeltä pitäis tuntua
mut sentään se oli tajuissaan koko ajan ja muisti nimensä ja numeronsakin, ja valitti jopa sitä miten sen päähän sattu, et ihan hyvä merkki
ja nyt kun jälkeenpäin ajattelen niin eiköhän se selvinnyt vaan lievällä aivotärähdyksellä ja isoilla ruhjeilla/mustelmilla... mut siinä hetkessä se oli ihan vakuuttunut et se kuolee
niin ja sen leuka tms loksu kans tosi paljon siinä kun se oli, et emt oliks joku niksahtanut tai jtn siitä sit
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Mitä siis oli tapahtunut ja missä?
kuulin jonkun 30 min etäisesti kun jotku humalaiset huus mun asunnon ulkopuolella
sit jossain vaihees se huuto kävi niin kovaks et menin kattoo parvekkeelta
no siel oli 3 tyttöö joista 2 tappeli ja yks yritti erottaa niitä, en nähny kunnolla joten kuvasin videoo ja jälkikäteen katottuna näky et ne paini siinä toistensa kimpussa, ja toinen löi päänsä asfalttiin... täs vaihees yritin huutaa sinne et pitääkö soittaa poliisit (en tienny miten vakava tilanne oli ja koska ahdisti niin en soittanut sit)
sit sinne juoksi toisesta asunnosta mies ja yritti erottaa ne 2 toisistaan mut ei oikein onnistunu, sit se yks tyttö joka yritti erottaa niitä huus kovempaa jotain et "mitä sä teit" ja sit se mies soitti poliisit
sit näin vielä (ilman laseja) että siel maassa makas joku liikkumatta ja koska se mies ei menny siihen kattoo niin lähin juoksee mun asunnosta sinne ja näin et siel oli se 1 tyttö maassa ihan verisenä, ja toinen tyttö oli käpertyny sen pään ympärille kerälle... ja sit se jonka kanssa se oli tapellu oli siinä seisomassa vieressä vaan
no menin sit kattoo siihen maahan mikä tilanne ja herranjumala sen pää vuosi vitusti, kysyin mistä se vuotaa mut se tyttö ei ees tiennyt sitä ja autoin sit ottamalla sen maassa makaavan tytön päästä kiinni. ja sit sanoin sille miehelle et soittaa viel uudestaan 112 ja pyytää ambulanssia
no siinä sit ooteltiin ja 5 min niin tuli poliisit ja ne vaan katto sen tytön päätä nopeesti lampulla (siinä vaiheessa ei enää vuotanu mutta se tyttö oli koko ajan sanomas että se kuolee ja pyys et pidetään sen päästä ku sitä sattui ja se ilmeisesti auttoi)
no siinä vaihees kuulin sit että joku pullo oli lyöty päähän, näin sen pullon jämät siinä maassa... ja sit juttelin sille tytölle ja sille toiselle koko ajan jotain... ja kyselin just että sattuuko sitä ja mikä sen nimi on ja kaikkee... ja ne poliisit otti sen toisen tytön niiden auton taakse
ja sit meni vielä ainakin 25 min että ambulanssi tuli... ne oli siis humalassa kaikki 3 tyttöä, ja se joka oli lyöny päänsä oli 19v... se pyys ensin että se sen kaveri tulis sinne sairaalaan ja rukoili et me ei jätetä sitä yksin ja sit se pyys vielä että mäkin tulisin ja piti mua kädestä kiinni
mut en sit kehannu mennä sairaalaan mukaan kun ne ei meinannu alus ees päästää sitä sen kaveria ja poliisit sano mulle ja sille miehelle aika pian et voidaan mennä tms ja sit vaan lähin takas sisälle
ja ne lähti sit joskus 10 min päästä siitä se poliisi ja ambulanssi
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
ahdistaa ku en pyytäny esim sen kaverin numeroa tai mitään ?? mut se loukkaantunut tyttö asuu ainakin läheisellä kadulla
mut olisin vaan halunnut tietää miten sit lopulta kävi ):
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
no toivon niin. tuntuu vaan että toimin kaikin tavoin tosi typerästi siinä tilanteessa. oisin voinut tehä niin paljon paremmin kaiken
Jossittelu on turhaa, pahimmassa tapauksessa ne villikissat olisivat lyöneet sinuakin, jos kerta sillä miehelläkin oli vaikeuksia.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Jossittelu on turhaa, pahimmassa tapauksessa ne villikissat olisivat lyöneet sinuakin, jos kerta sillä miehelläkin oli vaikeuksia.
niin mietin just sitä ja jälkikäteen läheiset joille oon kertonu sano ettei olis pitäny mennä väliin kun niil olis voinut olla vaikka puukko tai jotain, kun ei sitä koskaan tiiä
mut emt. jos olisin vaan ottanu kuulokkeet pois päästä aiemmin ja uskaltanut soittaa 112 niin ehkä koko tilanne olis voinu tulla estetyks
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
niin mietin just sitä ja jälkikäteen läheiset joille oon kertonu sano ettei olis pitäny mennä väliin kun niil olis voinut olla vaikka puukko tai jotain, kun ei sitä koskaan tiiä
mut emt. jos olisin vaan ottanu kuulokkeet pois päästä aiemmin ja uskaltanut soittaa 112 niin ehkä koko tilanne olis voinu tulla estetyks
Tästä viisastuneena osaat sitten myöhemmin soittaa heti.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
niin no entä jos en osaa
vitun sosiaalisten tilanteiden pelko... mitä vitun logiikkaa että uskallan huutaa sinne ja juosta paikanpäälle mutta en uskalla puhua puhelimessa
Se on hyvin helppoa, ja hätäkeskuksen operaattori kyllä auttaa tilanteessa. Sanot vain nimesi, etunimi riittää, ja sitten mitä tapahtuu.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Se on hyvin helppoa, ja hätäkeskuksen operaattori kyllä auttaa tilanteessa. Sanot vain nimesi, etunimi riittää, ja sitten mitä tapahtuu.
Pitää yrittää toimia sitten niin. latasin tänään 112 suomi sovelluksen koska ajattelin et jos en tietäis osotetta niin ehkä vähän helpottais tilannetta jos sellanen tulis automaattisesti lähetettyä jo sovelluksen kautta soittaessa
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
Pitää yrittää toimia sitten niin. latasin tänään 112 suomi sovelluksen koska ajattelin et jos en tietäis osotetta niin ehkä vähän helpottais tilannetta jos sellanen tulis automaattisesti lähetettyä jo sovelluksen kautta soittaessa
Osoitteen antaminen on muuten aina se vaikein, jos soittaa onnettomuuspaikalla.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
huomenna kotikotiin ja pitää varmaan selittää koko tilanne isälle (äitille selitin jo) ja kuunnella kun se kertoo mitä olis pitänyt tehdä ja ei olis pitänyt tehdä ja hymähtelee paheksuvasti
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
ja luulin että maassa oli sen tyypin hammas tai jotain mut ei se onneks ollut
ja kun painoin sen päätä niin tunsin mun sormilla jotain pehmeetä ja olin ihan vakuuttunut siinä hetkessä että tyyliin painan sen aivoja tai jotain (en ajatellu ihan selkeesti lol), kun ei pään mun mielestä niin pehmeeltä pitäis tuntua
mut sentään se oli tajuissaan koko ajan ja muisti nimensä ja numeronsakin, ja valitti jopa sitä miten sen päähän sattu, et ihan hyvä merkki
ja nyt kun jälkeenpäin ajattelen niin eiköhän se selvinnyt vaan lievällä aivotärähdyksellä ja isoilla ruhjeilla/mustelmilla... mut siinä hetkessä se oli ihan vakuuttunut et se kuolee
niin ja sen leuka tms loksu kans tosi paljon siinä kun se oli, et emt oliks joku niksahtanut tai jtn siitä sit
Toi muistuttaa mua viime talven tapahtumista ku kävelin pimeel keskustassa ja huomasin yhtäkkii et joku ukko liukastu katuportais ja löi päänsä. Se oli kännissä ja sen päästä vuos kans iha sairaasti verta. Soitin ambulanssin ja venasin sen kanssa kunnes se haettiin. Kaikki ilmeisesti iha ok sit.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Toi muistuttaa mua viime talven tapahtumista ku kävelin pimeel keskustassa ja huomasin yhtäkkii et joku ukko liukastu katuportais ja löi päänsä. Se oli kännissä ja sen päästä vuos kans iha sairaasti verta. Soitin ambulanssin ja venasin sen kanssa kunnes se haettiin. Kaikki ilmeisesti iha ok sit.
Hyvä että osasit toimia noin hyvin, oliko se tyyppi sit hereillä sen ajan vai
 
Ylös Pohja