Keho Apuaa

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Miksi tarviisi D:?
Tiiän kyl et se voi olla semmone pakko jos on vaik terkkari tulos tai jotai mut ei sun tarvii ellei se oo terveydel huonoks D:
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Nopeutta ei tänä päivänä katsota kestäväksi tavaksi edetä painonpudotushankkeissa. En ole ekspertti, mutta esim. painon takaisin tuova nälkävelka on käsittääkseni ihan todellinen asia.

Tutkimuksissa on nähtävissä, että jos laihduttaa liian nopeasti lihasmassaa menettäen, keho ei hyväksy sitä ja alkaa vaatia takaisin menettämiään. Patrik kutsuu prosessia nälkävelaksi.

Mitä nopeammin ja pienemmällä energiamäärällä laihtuu, sitä varmemmin kehosta häviää myös lihasmassaa. Kun lihasmassaa häviää, keho lähtee vastaiskuun. Se haluaa lihakset takaisin.

Nälkävelka tuntuu kehossa esimerkiksi jatkuvana näläntunteena, makeanmielitekona ja ahmimishimona. Näitä tuntemuksia sammuttaakseen ihminen alkaa yleensä syödä taas enemmän. Lihasmassan kerääminen kestää kauemmin kuin sen menettäminen. Sen takia käy niin, että nopeasti laihdutetut kilot tulevat takaisin korkojen kera eli painoa on lopulta enemmän kuin sitä oli ennen laihdutusta.
- anna.fi

Miksi juuri nopeasti?
Millainen suhde sulla muutoin on kehoosi?
 

Jokutyyppivaaan

Harjoittelija
Liittynyt
1.3.2021
Viestejä
3
Reaktioarvo
0
Nopeutta ei tänä päivänä katsota kestäväksi tavaksi edetä painonpudotushankkeissa. En ole ekspertti, mutta esim. painon takaisin tuova nälkävelka on käsittääkseni ihan todellinen asia.


- anna.fi

Miksi juuri nopeasti?
Millainen suhde sulla muutoin on kehoosi?
Huono. Vihaan mun kroppaa.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Oon ylipainoinen D:
Hmm, nopeutta ei aina kannata välttis miettiä ekana vaan sitä onks se hyväks vai ei, nopeesti jollain en syö mitään ja liikun 24/7 taktiikalla paino voiki laskea mut se paino saattaa tulla sit helpost takasi ja voi johtaa ties mihi ei kivaan jote en suosittele D:.
Enemmän kannattais (mun tietääkseni) miettiä sitä et söis terveellisesti ja säännöllisesti sopivan verran ja liikkuis tarpeeks, tai sit voi käyä kysyys esim terkkarilt neuvoja jos haluu.
 
Ylös Pohja