Opiskelu Auringonkukkapuun opiskelu_kriiseily_kesu

Opiskelu ja itseopiskelu

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Koska en jaksa joka kerta tehdä uutta, niin kriiseilen sitten tänne.

Siis vittu. Valmistuin lukiosta 2019 ja siitä asti oon vaan tehnyt töitä ja ollut välivuodella. Nyt ehkä vuoden tai kaksi oon säännöllisen epäsäännöllisesti haaveillut siitä, että voisin myydä mun taidetta, mutta en saa aikaiseksi edes aloittaa.

Sen lisäksi kriiseilen opiskeluista. Hain viime kevään yhteishaussa yliopistoon ja jäin varasijoille (suomen kieli). Tarkoitus olisi hakea uudestaan nyt tulevana keväänä, mutta ottaa hakuun rinnalle myös ruotsin kieli. Mun ultimaattinen haave on aina ollut poliisiammattikorkeakoulu <3 mutta jotenkin sen saavuttaminen tuntuu vaikealta, samalla en osaa hyväksyä sitäkään jos en haluaisikaan sinne. Lisäksi fysiikka kiehtoo vaikka oon ihan sysipaska matikassa ja sen takia en edes voisi opiskella sitä.
Oon pohtinut, että periaatteessa ainut minkä osaisin hyväksyä 100% poliisikoulun tilalle on kriminologian opinnot, mutta sitä pääsee opiskelemaan muistaakseni vain Helsingissä ja sinne en halua muuttaa. Myös kuvista (kuvataidekasvatus, graafinen suunnittelu jne) oln harkinnut ja se olisi kyllä yksi vaihtoehto, koska tykkään taiteilla muutenkin. Mutta johonkin se tökkää enkä tiedä mihin.

Ei saatana, mulla on lukion jälkeen ollut niin monta vuotta aikaa päättää ja siltä tää on ihan saatanan vaikeeta. Miksi mun pitää olla sellainen jota kiinnostaa ja joka haluaisi oppia IHAN KAIKEN.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Ja no, tuo kuvishan sinänsä olisi ihan hyvä vaihtoehto, koska se tukisi mun ajatusta myydä myös mun taidetta. En tiedä, hitto mitä vaikeutta.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Muistaakseni kriminologiaa voi ainakin psykologian sivuaineena opiskella myös Itä-Suomen yliopistossa ja Kuopiossa jos opiskelee sosiaalipsykologiaa (sosiaalipsykologiaa on myös Tampereella ja Helsingissä mut en tiiä onko kriminologiaa sit mahollista Tampereella opiskella) nii voi sit erikoistua kriminologiaan tai vastaavaa. Tuli vaa mieleen ku koulussa ollu pari korkeakouluesittelyä
Oon pohtinut, että periaatteessa ainut minkä osaisin hyväksyä 100% poliisikoulun tilalle on kriminologian opinnot, mutta sitä pääsee opiskelemaan muistaakseni vain Helsingissä ja sinne en halua muuttaa.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Mutta niin. Jos susta tuntuu et se kuvis ois sun unelmien kannalta hyvä vaihtoehto nii tottakai se kannattaa ainakin yrittää. Ainahan voi keskeyttää ja vaihtaa alaa jos tuntuu että ei onnistu
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Muistaakseni kriminologiaa voi ainakin psykologian sivuaineena opiskella myös Itä-Suomen yliopistossa ja Kuopiossa jos opiskelee sosiaalipsykologiaa (sosiaalipsykologiaa on myös Tampereella ja Helsingissä mut en tiiä onko kriminologiaa sit mahollista Tampereella opiskella) nii voi sit erikoistua kriminologiaan tai vastaavaa. Tuli vaa mieleen ku koulussa ollu pari korkeakouluesittelyä
Niin onkin! En vaan haluaisi muuttaa taas kun juuri kesällä vaihdoin paikkakuntaa siinä toivossa, että syksyllä olisi ollut koulupaikka.

Jos yliopiston voisi suorittaa etänä, niin sittenhän ei olisi ongelmaa :’)
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Niin onkin! En vaan haluaisi muuttaa taas kun juuri kesällä vaihdoin paikkakuntaa siinä toivossa, että syksyllä olisi ollut koulupaikka.

Jos yliopiston voisi suorittaa etänä, niin sittenhän ei olisi ongelmaa :’)
Aaa D:
Missä päin siis asut? Onko mahollista kulkee ite mihinkään noista?
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
260
Reaktioarvo
169
Myös Turussa kuului kriminologia osaksi jotain yliopiston alaa, mutten muista tarkemmin mitä. Veljelleni selailin noita aloja niin tuli vastaan. Joku sosiaalitieteet tai yhteiskuntatieteet tai joku vastaava.

Mun opinnoista ainakin on iso osa ollut etänä. Tänäkään vuonna mulla ei ole yhden yhtä kurssia paikan päällä. Yksinäistä se toki on eikä kursseista saa etänä niin paljoa irti kuin paikan päällä.
 
Ylös Pohja