Syvälliset En halua elää normaalia elämää

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Jätin lukion kesken pari kuukautta sitten ja oikeastaan jo lukion alkamisen jälkeen elämä on ollut jatkuvia ylä- ja alamäkiä tunteiden ja mielenterveyden osalta, enimmäkseen kuitenkin alamäkiä. Peruskoulu loppui 2020 ja samalla lähti ainoa kaveri ja siitä kaikki sitten alkoikin. Mua ei kiinnosta työt, ei koulu, eikä oikeastaan mikään erityisemmin. Tiedän, että en voi elää näin, jos meinaan joskus itsenäistyä, ei ole vanhempia maksamassa kaikkea. En vaan pidä tästä työ- ja koulutuskeskeisestä yhteiskunnasta. En halua tehdä mitään perusduunia, mutta en myöskään tehdä itselleni työtä jostain asiasta mistä pidän, koska sitten sekin on vain työtä, eikä enää tunnu mukavalta irtiotolta tai kevennykseltä arkeen. Olen aina ollut huono koulussa, joko keskiverto tai sitä huonompi. Olen ujo ja hiljainen, enkä osaa tutustua ihmisiin, koska niiden seurassa menen aina lukkoon. Tuntuu, että olen vain umpikujassa, koska en osaa puhua edes ammattilaiselle, koska mua hävettää kaikki mun ajatukset. Oon tässä lusmuillessa ehtinyt miettiä näitä asioita paljon syvällisemminkin, mutta sitä tekstiä tuskin kukaan jaksaisi lukea tai sitä ei edes ymmärtäisi.
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Tähän en hirveästi osaa mitään rakentavaa sanoa, mutta samaistun kovasti. Jotenkin vain tuntuu ettei yksinkertaisesti ole sitä ihmismallia joka sopii yhteen nykyisen maailman ja yhteiskunnan kanssa. Haluais oikeestaan vain olla, mutta eihän se nyt käy :(
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,980
Reaktioarvo
2,897
Itsekin lusmuilen, mutta työkkäri tietysti huohottaa niskaan ja pakottaa kursseille ja kaikkee semmosta. Yritän selviytyä niistä mut tosi vaikeeta ku ei oo mitään otetta mihinkään niin ihan saatanan hankalaa pitää unirytmiä normaalina yms. Ei muakaan sinänsä kiinnosta työ eikä mulla ole mitään ideoita eikä unelmia mutta pakko vain selviytyä jotenkin. Ei mua oikeastaan tässä vaiheessa enää kiinnosta mihin päädyn. Ajelehdin vaan ja katon mitä eteen tulee. Tietysti muiden mielestä olis hyvä tehdä suunnitelmia mutta ei kiinnosta.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,038
Reaktioarvo
8,494
Koko yhteiskunta on flegmaattinen, syy ei ole sinussa, koska olet vasta 16. Sinä et välitä, koska kukaan ei välitä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mäkin olen ollut aikalailla samassa jamassa vähän yli vuoden (kiitos osittain kuuluu myös koronalle).
Olen vaan ollut hukassa elämäni kanssa, alani ei tunnu mun jutulta enkä ole rehellisesti sanottuna oikein ollut kiinnostunut mistään, kuitenkin tässä on tullut mietittyä paljon asioita, sitä mitä työtä mä haluaisin tehdä tulevaisuudessa ja toivon, että olisin ensi syksynä saanut itseni revittyä johonkin kouluun ees, koska pakkohan jotenkin on päästävä eteenpäin elämässä eikä muutenkaan huvita enää tämmönen porukoiden nurkissa istuskelu. Ne pääsykokeetkin pitäisi ensin jotenkin taistella.
Mutta sori jos meni liikaa ohi aiheen D:
Mutta tsemppiä!
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Tähän en hirveästi osaa mitään rakentavaa sanoa, mutta samaistun kovasti. Jotenkin vain tuntuu ettei yksinkertaisesti ole sitä ihmismallia joka sopii yhteen nykyisen maailman ja yhteiskunnan kanssa. Haluais oikeestaan vain olla, mutta eihän se nyt käy :(
Niinpä! Välillä tuntuu, että oon kai syntynyt väärään aikakauteen tai jotain. :/ Tsemppiä sullekin <3
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Itsekin lusmuilen, mutta työkkäri tietysti huohottaa niskaan ja pakottaa kursseille ja kaikkee semmosta. Yritän selviytyä niistä mut tosi vaikeeta ku ei oo mitään otetta mihinkään niin ihan saatanan hankalaa pitää unirytmiä normaalina yms. Ei muakaan sinänsä kiinnosta työ eikä mulla ole mitään ideoita eikä unelmia mutta pakko vain selviytyä jotenkin. Ei mua oikeastaan tässä vaiheessa enää kiinnosta mihin päädyn. Ajelehdin vaan ja katon mitä eteen tulee. Tietysti muiden mielestä olis hyvä tehdä suunnitelmia mutta ei kiinnosta.
Tsemppiä! Munkin on vaikee pitää normaalia unirytmiä, kun se vaihtelee kokoajan, vaikka harvoin kyllä meen ennen puoltayötä nukkumaan. Vähän myös ajelehtimiselta munkin tulevaisuus näyttää, kun ei ole mitään hajua mihin sitä haluais lähteä opiskelemaan... Nyt hain valmaan ja siellä nyt menee ainakin vuosi.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mäkin olen ollut aikalailla samassa jamassa vähän yli vuoden (kiitos osittain kuuluu myös koronalle).
Olen vaan ollut hukassa elämäni kanssa, alani ei tunnu mun jutulta enkä ole rehellisesti sanottuna oikein ollut kiinnostunut mistään, kuitenkin tässä on tullut mietittyä paljon asioita, sitä mitä työtä mä haluaisin tehdä tulevaisuudessa ja toivon, että olisin ensi syksynä saanut itseni revittyä johonkin kouluun ees, koska pakkohan jotenkin on päästävä eteenpäin elämässä eikä muutenkaan huvita enää tämmönen porukoiden nurkissa istuskelu. Ne pääsykokeetkin pitäisi ensin jotenkin taistella.
Mutta sori jos meni liikaa ohi aiheen D:
Mutta tsemppiä!
Ei mennyt. (: Korona on kyllä vaikeuttanut liian monia asioita. :/ Muakaan ei oikein kiinnosta, kun oikeastaan ehkä yksi ala ja sitä ei ole missään tässä lähellä, joten olisi pakko muuttaa tai mennä asuntolaan ja varsinkaan asuntola ei houkuttele. Tsemppiä, toivottavasti löydät jonkun kiinnostavan alan ja onnea pääsykokeisiin. <3
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ei mennyt. (: Korona on kyllä vaikeuttanut liian monia asioita. :/ Muakaan ei oikein kiinnosta, kun oikeastaan ehkä yksi ala ja sitä ei ole missään tässä lähellä, joten olisi pakko muuttaa tai mennä asuntolaan ja varsinkaan asuntola ei houkuttele. Tsemppiä, toivottavasti löydät jonkun kiinnostavan alan ja onnea pääsykokeisiin. <3
Kiitos! <3
mikä ala sua kiinnostaa? Munkin olisi pakko muuttaa toiselle paikkakunnalle, jos pääsen hakemaani yliopistoon. Jos en pääse sinne sisään, niin sitten mua kiinnostaisi hakeutua yhteen opistoon, jossa saisi paremmat edellytykset pääsykokeiden läpipääsyyn, joka on sitten toinen ala. Ja se opistokin sijaitsee toisella puolella suomea, mun pitäisi muuttaa asuntolaan ja sellainen asuntolaelämä olisi kiinnostavaa kokea ja voisin saada sieltä kavereitakin, kun opiskelijat asutaan sillon vähän niinku saman katon alla ja sitä kautta lähennytään (toiveiden elättelyä).
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Ainakin tällä hetkellä kiinnostaa eläintenhoitoala, tosin sillä alalla ei työllisty kovin hyvin, mutta ajattelin perustutkinnon jälkeen opiskella klinikkaeläinhoitajaksi. Pitää vielä miettiä mihin sitten valman jälkeen lopulta haen jos sinne tänä syksynä pääsen. (:
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,038
Reaktioarvo
8,494
Ainakin tällä hetkellä kiinnostaa eläintenhoitoala, tosin sillä alalla ei työllisty kovin hyvin, mutta ajattelin perustutkinnon jälkeen opiskella klinikkaeläinhoitajaksi. Pitää vielä miettiä mihin sitten valman jälkeen lopulta haen jos sinne tänä syksynä pääsen. (:
Eikö? Isoissa kaupungeissa on yllättävän paljon eläinlääkäreitä ja sitten maaseudulla on "isoille eläimille" lääkäreitä.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Eikö? Isoissa kaupungeissa on yllättävän paljon eläinlääkäreitä ja sitten maaseudulla on "isoille eläimille" lääkäreitä.

Kiitos! <3
mikä ala sua kiinnostaa? Munkin olisi pakko muuttaa toiselle paikkakunnalle, jos pääsen hakemaani yliopistoon. Jos en pääse sinne sisään, niin sitten mua kiinnostaisi hakeutua yhteen opistoon, jossa saisi paremmat edellytykset pääsykokeiden läpipääsyyn, joka on sitten toinen ala. Ja se opistokin sijaitsee toisella puolella suomea, mun pitäisi muuttaa asuntolaan ja sellainen asuntolaelämä olisi kiinnostavaa kokea ja voisin saada sieltä kavereitakin, kun opiskelijat asutaan sillon vähän niinku saman katon alla ja sitä kautta lähennytään (toiveiden elättelyä).
Ainakin tällä hetkellä kiinnostaa eläintenhoitoala, tosin sillä alalla ei työllisty kovin hyvin, mutta ajattelin perustutkinnon jälkeen opiskella klinikkaeläinhoitajaksi. Pitää vielä miettiä mihin sitten valman jälkeen lopulta haen jos sinne tänä syksynä pääsen. (:

En näköjään äsken vastannu tähän, niin laitoin uudestaan.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Eikö? Isoissa kaupungeissa on yllättävän paljon eläinlääkäreitä ja sitten maaseudulla on "isoille eläimille" lääkäreitä.
Ainakin kun viimeksi katoin, niin ainakaan eläintenhoitajat ei työllisty kovin hyvin omalla alalla, mutta eläinlääkäreistä en tiedä. Pitää toivoo, että asia muuttuu, jos joskus haen töitä sille alalle. :D
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,038
Reaktioarvo
8,494
Ainakin kun viimeksi katoin, niin ainakaan eläintenhoitajat ei työllisty kovin hyvin omalla alalla, mutta eläinlääkäreistä en tiedä. Pitää toivoo, että asia muuttuu, jos joskus haen töitä sille alalle. :D
Niin no, eläinlääkäri on kaiketi sellainen loppuelämän työ yhdessä paikassa. Lääkärithän voi muuttaa tuosta vaan toisaalle, mutta jos alat jonkun Pudasjärven eläinlääkäriksi niin siinähän sitten olet.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ainakin tällä hetkellä kiinnostaa eläintenhoitoala, tosin sillä alalla ei työllisty kovin hyvin, mutta ajattelin perustutkinnon jälkeen opiskella klinikkaeläinhoitajaksi. Pitää vielä miettiä mihin sitten valman jälkeen lopulta haen jos sinne tänä syksynä pääsen. (:

En näköjään äsken vastannu tähän, niin laitoin uudestaan.
Oi!
Pidän peukkuja sulle!
 
Ylös Pohja