Seksuaalisuus & sukupuoli En tajuu mihin joku tarvii muita pronominei ku she he they

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Tai niiku miks. Mihin muita tarvii. Tos on jo neutraali, maskuliininen ja feminiininen pronomini. Tyhmää keksiä koko ajan uusia.

Ja tää tulee sit ei-cisihmiseltä et ei oo mitään transfobiaa.
Tulin jo vuosia sitten tulokseen, että nämä twitterin "vähemmistöt" heittävät noppia tai pyöräyttävät jotain "onnenpyörää" aamuisin ja sitä mukaa ottavat seksuaali-identiteettinsä, jonka kirjoittavat Twitteriin voidakseen loukkaantua taas uuden päivän verran ja tuntea "paremmuutta" näitä juntteja kohtaan, jotka eivät tajunneet että naapurin Tytti ei olekaan enää "she/her" vaan "kvarg/kvarog".
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,985
Reaktioarvo
2,892
Ite taas en ymmärrä että miten ne pitäis lausua?? Ne vaan käy joka kerta monimutkasemmiks. Ja tämäkään viesti ei ole cis-ihmisen kirjoittama.
Niinpä totta tämäkin. Enkä muutenkaan osais käyttää niit, onneks ollaan Suomessa ni ei hirveesti tarvi. Oon lukenu niitä taulukoita mut en kyl muista vielkää, hädin tuskin muistan edes theyn taivutuksen koska mul menee sekasin se millon sanotaan themself ja millon themselves. Siis joo, tietty themself on yksikkö ja themselves monikko mut silti mul menee jotenkin sekasin ne. Sit taas neopronomineissa on must viel vaikeempi taivutus..
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,985
Reaktioarvo
2,892
Tulin jo vuosia sitten tulokseen, että nämä twitterin "vähemmistöt" heittävät noppia tai pyöräyttävät jotain "onnenpyörää" aamuisin ja sitä mukaa ottavat seksuaali-identiteettinsä, jonka kirjoittavat Twitteriin voidakseen loukkaantua taas uuden päivän verran ja tuntea "paremmuutta" näitä juntteja kohtaan, jotka eivät tajunneet että naapurin Tytti ei olekaan enää "she/her" vaan "kvarg/kvarog".
Varmana osa onkin näitä trendereitä ja se kyllä ottaa päähän että miksi hitossa ihmiset haluu tehä näin ollakseen cooleja. Siis muuten ei siinä mitään ja confused saa olla ja ei varmaan munkaa labelit kuulosta järkevilt joidenkin korvaan mutta mulla on ainakin aidosti se tunne olemas siit asiasta enkä tosiaan tee tätä ollakseen jotenkin erilainen tai jotain. Mut siis meinaan vaan sitä että jotkut on ihan vaan pelkän trendin perässä juoksevia ja se todella ottaa aivoon, kun ite ihan oikeasti kamppailee näiden asioiden kanssa (toki oon lähes varma siitä että osa munki pohdinnoista on ocd:stä johtuvaa, mutta silti uskon että tässä on jotain totuuspohjaakin). Mua jotenkin ärsyttää se että heterot sit luulee et koko homma on pelkästään trendi, kun niinhän ei ole vaan osa näistä ihmisistä on vaan sellasia trendin perässä juoksevia.

Ja siis no toisaalta en mä nyt halua liian jyrkästi niitäkään tuomita, ehkä niillä on omat syynsä juosta niiden trendien perässä, ehkä se nostaa niiden itsetuntoa..
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Varmana osa onkin näitä trendereitä ja se kyllä ottaa päähän että miksi hitossa ihmiset haluu tehä näin ollakseen cooleja. Siis muuten ei siinä mitään ja confused saa olla ja ei varmaan munkaa labelit kuulosta järkevilt joidenkin korvaan mutta mulla on ainakin aidosti se tunne olemas siit asiasta enkä tosiaan tee tätä ollakseen jotenkin erilainen tai jotain. Mut siis meinaan vaan sitä että jotkut on ihan vaan pelkän trendin perässä juoksevia ja se todella ottaa aivoon, kun ite ihan oikeasti kamppailee näiden asioiden kanssa (toki oon lähes varma siitä että osa munki pohdinnoista on ocd:stä johtuvaa, mutta silti uskon että tässä on jotain totuuspohjaakin). Mua jotenkin ärsyttää se että heterot sit luulee et koko homma on pelkästään trendi, kun niinhän ei ole vaan osa näistä ihmisistä on vaan sellasia trendin perässä juoksevia.

Ja siis no toisaalta en mä nyt halua liian jyrkästi niitäkään tuomita, ehkä niillä on omat syynsä juosta niiden trendien perässä, ehkä se nostaa niiden itsetuntoa..
Parastahan on, että jos tälläinen lumihiutale on joskus ollut, että "ohhoh toi mehu-tyyppi kiinnostaisi" vuosia sitten, niin sitten joku Parempi Ihminen on oikeutettu korjaamaan tämän itsensä määrittelemät pronominit.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä sekoilen vieläkin she and he kanssa kun Suomessa ei pronomini erottele sukupuolta. Yritän vaan pyrkiä sanomaan they, koska ihmiset suuttuu käyttäessä väärää pronominia, vaikka kuinka kerron etten ole tottunut erottelemaan sukupuolta. Mutta sitten on niitä jotka eivät pidä siitäkään. Tässä suomenkieli on tehnyt sen niin helpoksi. Pitäisi vaan yleistää sukupuoli neutraali pronomini käyttöön.

Kerran ihan oikeasti mies suuttui mulle kun kysyin hänen porsaasta "what's his name" see oli niin närkästynyt, "her name, she is a lady". Ja kyse oli ihan oikeasti pulleasta emäsiasta!
mä kutsun mun äitiä vahingossa he, ja miestä she ja sitä rataa, että apua kun loukkasin possun tunteita 😡
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,384
En edes tiedä mitä kaikkia muita on olemassa kuin she he them they
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,985
Reaktioarvo
2,892
Mä sekoilen vieläkin she and he kanssa kun Suomessa ei pronomini erottele sukupuolta. Yritän vaan pyrkiä sanomaan they, koska ihmiset suuttuu käyttäessä väärää pronominia, vaikka kuinka kerron etten ole tottunut erottelemaan sukupuolta. Mutta sitten on niitä jotka eivät pidä siitäkään. Tässä suomenkieli on tehnyt sen niin helpoksi. Pitäisi vaan yleistää sukupuoli neutraali pronomini käyttöön.

Kerran ihan oikeasti mies suuttui mulle kun kysyin hänen porsaasta "what's his name" see oli niin närkästynyt, "her name, she is a lady". Ja kyse oli ihan oikeasti pulleasta emäsiasta!
mä kutsun mun äitiä vahingossa he, ja miestä she ja sitä rataa, että apua kun loukkasin possun tunteita 😡
Joo mustaki kaikisa kielissä ois hyvä olla vaan ne sukupuolineutraalit pronominit niiku suomessa. Tekee niin helpoksi kaiken jos kaikkia sanotaan vaan samalla pronominilla sukupuolesta riippumatta. Ei ihme että jenkit on ihan sekasin näiden asioiden kanssa ku kaikki pitää erotella sukupuolen mukaan :D tää nyt on vaa mun mielipide, mut must hän (tai puhekielessä se) on vaan niin kätevä ja kaiken kaikkiaan paras ratkasu. Must on niin outoa et miks alunperinkään on pitäny keksiä eri sukupuolille eri pronominit niiku se ois joku super tärkee asia, että eri sukupuolista puhuttais eri tavalla..
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,985
Reaktioarvo
2,892
En edes tiedä mitä kaikkia muita on olemassa kuin she he them they
Ainakin joku ze ja xe kai ja fae ja oneself ja it ja ou, kai. Ihan älytöntä imo. Mut joo. Tää ny o vaa mu mielipide. Mun mielestä ei vaan voi vaatia ihmisiä opettelemaan jotain uusia pronominei ku she they tai he ei kelpaa

En helvetissäkään ymmärrä miksei they kelpaa niille jotka kokee dysforiaa she ja he pronomineista. En tuu ikinä ymmärtämään. Se sitä paitsi tulee kohtalaisen luonnostaan varmasti englanninkielisten suusta (luulisin?) Kun sitä käytetään muutoinkin yksikössä silloin kun jonkun sukupuolta ei tiedetä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
En minäkään ymmärrä. Pitää varmaan olla niin erityinen lumihiutale, että varmasti voi aina loukkaantua jostain.

Mielenkiintoisimmat omat bongaukseni ovat muun muassa: kitten/kittenself, bug/bugself, doll/dollself. Heräävätköhän nämä ihmiset koskaan todelliseen maailmaan?
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Niinpä totta tämäkin. Enkä muutenkaan osais käyttää niit, onneks ollaan Suomessa ni ei hirveesti tarvi. Oon lukenu niitä taulukoita mut en kyl muista vielkää, hädin tuskin muistan edes theyn taivutuksen koska mul menee sekasin se millon sanotaan themself ja millon themselves. Siis joo, tietty themself on yksikkö ja themselves monikko mut silti mul menee jotenkin sekasin ne. Sit taas neopronomineissa on must viel vaikeempi taivutus..
Suomeks on helppoa, kun voi sanoo vaan "se". :D
 
Ylös Pohja