Syvälliset En tiiä uskonko jumalaan loppujen lopuksi vai en

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Kauhee kriisi oikeesti taas tästä.

Vielä hetki sitten olin varma että uskon Jumalaan, tai ainakin että tunnen jotain hengellistä oli se sitten lopulta mitä vaan, mutta kuitenkin. Ja olin ihan silleen et jep that's true kyl mä jollain tasolla ainakin oon hengellinen ja niin edelleen.

Mut sit. Sit mun pää meni taas sekasin koska you know, homoseksuaalisuus ja synti ja kaikki. Koska se mikä on väistämätöntä jos uskonto merkkaa sulle jotain henkilökohtaisesti niin silloin sä kuulet jatkuvasti niitä kommentteja siitä kuinka tää ja kaikki muukin on syntiä. Mikä johtaa siihen että sut aivopestään ajattelemaan ettet kelpaa koskaan etkä mitenkään.

Mä en edes käy kirkossa, en muista milloin oisin viimeksi käyny, varmaan vuosia sitten, ja silti mä näen niitä kommentteja koko ajan netissä, irl nyt ehkä harvemmin koska en tunne kovin montaa uskovaista itseni lisäksi, tai ainakaan en tiedä niiden olevan uskovia.

Ja nyt mä en sitten tiedä uskonko jumalaan joka rakastaa mua ja hyväksyy mut sellasena ku oon, vai oonko sit kuitenki ateisti.

Kaikki mun elämässä sotii sitä vastaan että olisin uskovainen. Mä jopa kiroilen ku merimies, oon lgbt-ihminen, yms. Ja oon itsekäs, en auta ihmisiä, paitsi no joskus.

Must tuntuu et en mä vaan sovi uskovaiseks. Et mun on vaan pakko olla ateisti. Myös senkin takii et mun mielenterveys ei kestä tota syyttämistä koko ajan. Mä tunnen itteni huonoks 24/7. Ihan koko ajan. Mä en oo yhtään hyvä millään tavalla. Ois sama vaikka olisin kuollu koska kukaan ei ikinä tuu ees pitämään musta, kaikki vaan syyttää mua siitä millanen oon. Ajattelin et ehkä Jumala sentään rakastaa mua, mut en mä sit tiedä rakastaako ja onko sitä edes.

Kyllähän mä tiedän et mun perhe rakastaa mua mut must tuntuu et mikään ei riitä saamaan mua positiiviseks itteäni kohtaan, varmaan ihan sama vaikka kaikki pitäis musta mut mä en vaan jotenkin osaa rakastaa itteeni ja that's it.

Must tuntuu samalla et mä tarviin Jumalaa mut en mä sit kuitenkaan tiiä onko se ees hyväks mulle uskoa siihen. Mut minkä mä sille voin jos uskon. Vai uskonko ees vai feikkaanko vaan uskovani? Ehkä feikkaan enkä oikeesti ees usko. En tiiä mihin uskon. Ehkä se ei haittaa vaikken tiiä mihin uskon.

Mut uskoin tai en, vihaan itteeni silti.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Tähän itsevihaan liittyen: mun ei pitäs varmaan ees kuunnella kpoppia koska sekin vaikuttaa liikaa mun kehonkuvaan. Tunnen itteni vitun rumaks siis silleen kunnolla niiku oikeesti. En välttämättä joka päivä tunne näin mut nyt must tuntuu et oon oikeesti ihan helvetin ruma ja läski. At this point must tuntuu etten oo ihminenkään.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Jaa ehkä mä uskon johonkin, mut. En vaan tykkää noista tietynlaisista kristityistä (tai muista uskovaisista).

Tai en pidä siitä että ne tuomitsee mut

Uskoin tai en, ihan sama, mut kaikista tärkeintä olis se että pystyy elämään ittensä kanssa. Mikään ei oo sitä tärkeempää. Noi idiootit voi sanoo mitä haluu mut en jaksa kuunnella tho.
 

Yukiyafani95

🐾 Joka-aamuinen keittiöön tassuttelija 🐾
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
352
Reaktioarvo
520
Tiesitkö että Demissä oli uskontokriitikko nimeltään makkara/Hurka?
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
En itsekään usko sillä lailla mitä Raamattu sanoo mutta jollain lailla uskon että on olemassa jokin suurempi voima tai mahti mitä ainakaan vielä ihminen ei voi selittää. Halusin joskus uskoa jumalaan muttei se vaan tuntunut oikealta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
En itsekään usko sillä lailla mitä Raamattu sanoo mutta jollain lailla uskon että on olemassa jokin suurempi voima tai mahti mitä ainakaan vielä ihminen ei voi selittää. Halusin joskus uskoa jumalaan muttei se vaan tuntunut oikealta.
Emt mä varmaan uskon Jumalaan tai johonkin sen kaltaseen mutta en kans oikein raamattuun. En vaan voi sille mitään että se tuntuu jotenkin... Typerältä itelleni loppujen lopuksi. Toki en oo sitä edes lukenut niin en tiedä kuinka typerä se lopulta on, mutta niin, kuten sanottu en oo ees vaivautunu lukee sitä joten koko Raamattu ei muutenkaan oikeen oo mun juttu. En saa siitä itelleni mitään, mutta hengellisyyteen/jumalaan tms. mä kyllä uskon, tai jotain.

Sitä paitsi en usko oikeastaan edes koko synnin käsitteeseen joten mun näkemykset poikkeaa aika paljon kristityistä. Siis silleen uskon että ehkä joku tosi vakava asia niinku toisen ihmisen tappaminen voi olla syntiä mutta en mä jotenkin jaksa tommosta että "kaikki ollaan huonoja ihmisiä ja arvottomia ja syyllisiä ja kaikki on pahasta varsinkin homo seksuaalisuus ja trans seksuaalisuus ja homo häät ja voi että kun ihmiset onkin sitten siveettömiä homostelijoita" :D mun mielestä toi on ihan pelleilyä koko homma :Dd en usko siihenkään että seksi on pahasta, vaikka toki siihen liittyy itelläki hirveen paljon häpeää, mut en silti oikeen jaksa uskoa että mikään "moraaliton irtoseksi!!!11" on oikeesti kellekään pahasta, tai siis, tietenkin jos sitä ei halua mut siis ei se nyt oo vittu mikään synti millään tasolla vai?? ei kai sen pitäs olla. Itehän en siitä niin tykkää mutta se nyt ei tarkota että ajattelisin että se on muille ihmisille paha asia. Joten oikeastaan en koe että on olemassa hirveesti mitään syntiä, ehkä vaan sellaset asiat jotka on OIKEESTI pahoja ja järkyttäviä asioita tässä maailmassa kuten raiskaukset ja murhat ja semmoset.

En tosiaan tiedä miksi tätä mun uskoa edes voisi sanoa, onko kristinusko oikeastaan lopulta ihan väärä termi tälle? Tuskin mä ateistikaan olen, mut niin.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Emt mä varmaan uskon Jumalaan tai johonkin sen kaltaseen mutta en kans oikein raamattuun. En vaan voi sille mitään että se tuntuu jotenkin... Typerältä itelleni loppujen lopuksi. Toki en oo sitä edes lukenut niin en tiedä kuinka typerä se lopulta on, mutta niin, kuten sanottu en oo ees vaivautunu lukee sitä joten koko Raamattu ei muutenkaan oikeen oo mun juttu. En saa siitä itelleni mitään, mutta hengellisyyteen/jumalaan tms. mä kyllä uskon, tai jotain.

Sitä paitsi en usko oikeastaan edes koko synnin käsitteeseen joten mun näkemykset poikkeaa aika paljon kristityistä. Siis silleen uskon että ehkä joku tosi vakava asia niinku toisen ihmisen tappaminen voi olla syntiä mutta en mä jotenkin jaksa tommosta että "kaikki ollaan huonoja ihmisiä ja arvottomia ja syyllisiä ja kaikki on pahasta varsinkin homo seksuaalisuus ja trans seksuaalisuus ja homo häät ja voi että kun ihmiset onkin sitten siveettömiä homostelijoita" :D mun mielestä toi on ihan pelleilyä koko homma :Dd en usko siihenkään että seksi on pahasta, vaikka toki siihen liittyy itelläki hirveen paljon häpeää, mut en silti oikeen jaksa uskoa että mikään "moraaliton irtoseksi!!!11" on oikeesti kellekään pahasta, tai siis, tietenkin jos sitä ei halua mut siis ei se nyt oo vittu mikään synti millään tasolla vai?? ei kai sen pitäs olla. Itehän en siitä niin tykkää mutta se nyt ei tarkota että ajattelisin että se on muille ihmisille paha asia. Joten oikeastaan en koe että on olemassa hirveesti mitään syntiä, ehkä vaan sellaset asiat jotka on OIKEESTI pahoja ja järkyttäviä asioita tässä maailmassa kuten raiskaukset ja murhat ja semmoset.

En tosiaan tiedä miksi tätä mun uskoa edes voisi sanoa, onko kristinusko oikeastaan lopulta ihan väärä termi tälle? Tuskin mä ateistikaan olen, mut niin.
Mulla on vaan ollut aina aika huonoja kokemuksia uskovista ihmisistä kun oon kokenut agressiivista käännytystä ja moralisointia siitä mikä kaikki on syntiä. Haluaisin enemmän asiallista keskustelua eri uskonnoista ja mua kiinnostaa todella paljon teologia ja teosofia. Käytän kuitenkin seurakunnan palveluja ja käyn keskustelemassa siellä kun mua ei tuomita ja ne työntekijät hyväksyy että ihmisillä on eri käsitys uskosta.

Joskus menen vaan kappeliinkin jos haluun isyua hiljaa ja miettiä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Mulla on vaan ollut aina aika huonoja kokemuksia uskovista ihmisistä kun oon kokenut agressiivista käännytystä ja moralisointia siitä mikä kaikki on syntiä. Haluaisin enemmän asiallista keskustelua eri uskonnoista ja mua kiinnostaa todella paljon teologia ja teosofia. Käytän kuitenkin seurakunnan palveluja ja käyn keskustelemassa siellä kun mua ei tuomita ja ne työntekijät hyväksyy että ihmisillä on eri käsitys uskosta.

Joskus menen vaan kappeliinkin jos haluun isyua hiljaa ja miettiä.
Joo uskovia on niin monenlaisia, jotkut on suoraan sanottuna täysiä ilkimyksiä ja jotkut sit taas todella mukavia, ymmärtäviä ja empaattisia. Tiedän mistä puhut D:
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
En tiiä auttaako tää yhtään, mutta tiiän ton tunteen, kun itsekään en sovi uskovaisen stereotypiaan juuri lainkaan, mutta oon silti täysin uskovainen, koska uskon ja harjoitan uskontoa mm. rukoilemalla, lukemalla ja ruokavaliosääntöjä yms. noudattamalla ja se on muutenkin läsnä jokapäiväisessä elämässäni. Joitain sääntöjä noudatan ja joitain taas en ja sama pätee vanhojen tulkintojenkin kanssa, mutta vaikka en nielekään ihan kaikkea, kuten just tota että homous muka olis kiellettyä, ei se silti sitä poista, että uskon uskontoni perussanomaan ja koen sen itelleni tärkeäksi ja oikeaksi. Uskontoahan voi tulkita monella tapaa eikä oo vaan yhtä ainoaa oikeaa tapaa, kuten monesti nää konservatiivisimmat uskovaiset väittää ja yksinkertaisimmillaanhan uskonto on sitä, että uskoo Jumalaan. Joten kyllä sä sillon uskovainen oot, jos uskot ja koet hengellistä yhteyttä. Älä anna ihmisten määrittää sitä, mitä saat ja et saa olla uskonnossasi kun ei ne sua kuitenkaan voi lopussa tuomita
 

Kuusieppari

Kamelivaara❗
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
286
Reaktioarvo
256
Voiku tähänki asiaan vaa ois joku tieteellinen selitys, että mikä on totta ja mitä kuoleman jälkeen tapahtuu yms. D:
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
En tiiä auttaako tää yhtään, mutta tiiän ton tunteen, kun itsekään en sovi uskovaisen stereotypiaan juuri lainkaan, mutta oon silti täysin uskovainen, koska uskon ja harjoitan uskontoa mm. rukoilemalla, lukemalla ja ruokavaliosääntöjä yms. noudattamalla ja se on muutenkin läsnä jokapäiväisessä elämässäni. Joitain sääntöjä noudatan ja joitain taas en ja sama pätee vanhojen tulkintojenkin kanssa, mutta vaikka en nielekään ihan kaikkea, kuten just tota että homous muka olis kiellettyä, ei se silti sitä poista, että uskon uskontoni perussanomaan ja koen sen itelleni tärkeäksi ja oikeaksi. Uskontoahan voi tulkita monella tapaa eikä oo vaan yhtä ainoaa oikeaa tapaa, kuten monesti nää konservatiivisimmat uskovaiset väittää ja yksinkertaisimmillaanhan uskonto on sitä, että uskoo Jumalaan. Joten kyllä sä sillon uskovainen oot, jos uskot ja koet hengellistä yhteyttä. Älä anna ihmisten määrittää sitä, mitä saat ja et saa olla uskonnossasi kun ei ne sua kuitenkaan voi lopussa tuomita
Kiitos, tää oikeesti kyl auttoi 🥰 tottahan tuo on.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Voiku tähänki asiaan vaa ois joku tieteellinen selitys, että mikä on totta ja mitä kuoleman jälkeen tapahtuu yms. D:
Mutta toisaalta se on mukavaa että ihmiset uskoo erilaisiin asioihin, joku johonkin ja joku johonkin muuhun. Toisaalta uskonnon aiheuttamat ristiriidat ei oo kivoja, ihmiset kun on niin hölmöjä että ne rupeaa riitelemään aiheesta vaikka ei sen niin pitäis olla vaan kaikkien pitäs olla rauhassa toistensa kanssa uskomuksineen ja erilaisuuksineen.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,501
Sinänsä homoseksuaalisuus ei oo syntiä mut sen ns. toteuttaminen on, ainaki mitä oon Raamatun ja iskän selityksien mukaan sen ymmärtäny
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
Emt mä varmaan uskon Jumalaan tai johonkin sen kaltaseen mutta en kans oikein raamattuun. En vaan voi sille mitään että se tuntuu jotenkin... Typerältä itelleni loppujen lopuksi. Toki en oo sitä edes lukenut niin en tiedä kuinka typerä se lopulta on, mutta niin, kuten sanottu en oo ees vaivautunu lukee sitä joten koko Raamattu ei muutenkaan oikeen oo mun juttu. En saa siitä itelleni mitään, mutta hengellisyyteen/jumalaan tms. mä kyllä uskon, tai jotain.

Sitä paitsi en usko oikeastaan edes koko synnin käsitteeseen joten mun näkemykset poikkeaa aika paljon kristityistä. Siis silleen uskon että ehkä joku tosi vakava asia niinku toisen ihmisen tappaminen voi olla syntiä mutta en mä jotenkin jaksa tommosta että "kaikki ollaan huonoja ihmisiä ja arvottomia ja syyllisiä ja kaikki on pahasta varsinkin homo seksuaalisuus ja trans seksuaalisuus ja homo häät ja voi että kun ihmiset onkin sitten siveettömiä homostelijoita" :D mun mielestä toi on ihan pelleilyä koko homma :Dd en usko siihenkään että seksi on pahasta, vaikka toki siihen liittyy itelläki hirveen paljon häpeää, mut en silti oikeen jaksa uskoa että mikään "moraaliton irtoseksi!!!11" on oikeesti kellekään pahasta, tai siis, tietenkin jos sitä ei halua mut siis ei se nyt oo vittu mikään synti millään tasolla vai?? ei kai sen pitäs olla. Itehän en siitä niin tykkää mutta se nyt ei tarkota että ajattelisin että se on muille ihmisille paha asia. Joten oikeastaan en koe että on olemassa hirveesti mitään syntiä, ehkä vaan sellaset asiat jotka on OIKEESTI pahoja ja järkyttäviä asioita tässä maailmassa kuten raiskaukset ja murhat ja semmoset.

En tosiaan tiedä miksi tätä mun uskoa edes voisi sanoa, onko kristinusko oikeastaan lopulta ihan väärä termi tälle? Tuskin mä ateistikaan olen, mut niin.
Siis tuo väite että homoseksuaalisuus on synti, on ihan valetta. Raamatussa kun sanottiin jotain että ''mise ei saa maata miehen kanssa'' tai jotain sinne päin, en muista kunnolla, mutta sillä on alunperin tarkoitettu pedofiliaa, ei homoutta, ja että pedofilia on tuomittavaa, ja se on synti, kuitenkin tästä on sitten ihmiset ymmärtäny että ois kyse homoista, ja nyt sitten ihmiset pitää sitä syntinä. Siis en nyt oo ihan varma tietenkään tästä, mutta oon ainakin kuullu tällaisen ns teorian.
Tietääkseni myöskään Jeesus ei sanonut homoista juuri mitään. Ihmiset ei vaan osaa tulkita tekstejä.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
Itse en kyllä usko Jumalaan (näin satanistin näkökulmasta siis), koska siitä ei ole mitään todisteita, vaikkakin uskon yliluonnollisiin asioihin, ja en kyllä ikinä kieltäis että täällä ei vois olla jotain ylempää voimaa, mutta mikään Jumala sen en usko olevan.
Myös mun käsitys kuolemanjälkeisestä elämästä on sellainen, että tuonpuoleinen on jokaiselle yksilölle erilainen, ja osa meistä jää välille, kummituksiksi.

Erään kappaleen sanoja lainaten kuitenkin;
Jos jostain joskus löytyy jumala
ei se lapsekseen, kuvakseen minua tunnista.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Sinänsä homoseksuaalisuus ei oo syntiä mut sen ns. toteuttaminen on, ainaki mitä oon Raamatun ja iskän selityksien mukaan sen ymmärtäny
Niin, tiedän. Lasketaankohan tähän pelkkä seksi vai suutelukin ja seurustelu yms. Vaikka toisaalta ei sillä oo mulle väliä, ihan sama.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,501
Niin, tiedän. Lasketaankohan tähän pelkkä seksi vai suutelukin ja seurustelu yms. Vaikka toisaalta ei sillä oo mulle väliä, ihan sama.
No en mää oikeen tiedä ku vaikka itekki oon vanhoillislestadiolainen nii en mää oo itekkää ihan täysin perillä näistä asioista ja niihin on niin monta näkökulmaa et en tiiä mikä niistä sit on se ns. "oikea"
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Siis tuo väite että homoseksuaalisuus on synti, on ihan valetta. Raamatussa kun sanottiin jotain että ''mise ei saa maata miehen kanssa'' tai jotain sinne päin, en muista kunnolla, mutta sillä on alunperin tarkoitettu pedofiliaa, ei homoutta, ja että pedofilia on tuomittavaa, ja se on synti, kuitenkin tästä on sitten ihmiset ymmärtäny että ois kyse homoista, ja nyt sitten ihmiset pitää sitä syntinä. Siis en nyt oo ihan varma tietenkään tästä, mutta oon ainakin kuullu tällaisen ns teorian.
Tietääkseni myöskään Jeesus ei sanonut homoista juuri mitään. Ihmiset ei vaan osaa tulkita tekstejä.
Tän teorian mäkin oon kuullu mut en sit tiiä mikä pitää paikkansa :D mutjoo tyypillistä et se oiski ollu vaa väärin tulkittu ja sit ihmiset vetää kauheen haloon siitä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Itse en kyllä usko Jumalaan (näin satanistin näkökulmasta siis), koska siitä ei ole mitään todisteita, vaikkakin uskon yliluonnollisiin asioihin, ja en kyllä ikinä kieltäis että täällä ei vois olla jotain ylempää voimaa, mutta mikään Jumala sen en usko olevan.
Myös mun käsitys kuolemanjälkeisestä elämästä on sellainen, että tuonpuoleinen on jokaiselle yksilölle erilainen, ja osa meistä jää välille, kummituksiksi.

Erään kappaleen sanoja lainaten kuitenkin;
Jos jostain joskus löytyy jumala
ei se lapsekseen, kuvakseen minua tunnista.
Toi on hyvä biisi 😂❤️
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
Rupesin muuten miettimään et mitähän nää eräät uskovaiset sanoo intersukupuolisen kanssa seurustelusta? Eikö sekin olis ihan syntiä, kun ei oo biologisesti täysin kumpaakaan sukupuolta niin ei se sit olis vastakkaistakaan. Vai päättääkö ne ulkonäön perusteella mikä on hyväksyttävää, et jos se näyttää ulkoisesti vastakkaiselta sukupuolelta nii sit ihan ok. Jotenki en usko et ne hyväksyy intersukupuolisenkaan kanssa seurustelua, eli niiden näkökulmasta siis kaikkien intersukupuolisten pitäs olla forever alone 😂😂😂 naurettavaa mut toisaalta niin surullista et joku oikeesti ajattelee näin
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,615
Reaktioarvo
2,896
eli jos homo pari menis naimisiin niin se ei olis periaatteessa syntiä
Niin no :D niin kai sitten. Mut joo näillä ihmisillä ei oo mitään suhteellisuudentajua. Vaikka se kuinka olis syntiä niin mä en vaan voi tajuta miks ketään kiinnostaa. Kai ne on vaa nii aivopestyi.
 
Ylös Pohja