Seurustelu En tuu varmaan koskaan seurustelemaan

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Tuntuu, että kaikki suhteet on niin nopeasti ohimeneviä. Haluaisin jotain pysyvää, mutta tuntuu, että vaan tosi harvat löytää ihmisen jonka kanssa rakkaus säilyy pitkään. Ihastun kunnolla tosi harvoin, mutta lyhyitä ihastumisia on aina välillä. Johtuu ehkä siitä, että en ihastu niinkään ulkonäköön vaan luonteeseen, kroppa ei merkitse mulle paljoakaan, kunhan se näyttää terveeltä, niin se riittää. En muutenkaan tajua tätä nykyajan "miehen täytyy, olla lihaksikas, pitkä ja hyvännäköinen jne." ja naisen täytyy näyttää suurinpiirtein Kim Kardashianilta tai Gigi Hadidilta. En kyllä mene mihinkään yleisimpiin miesten mieltymyksiin luonteen tai ulkonäön osalta ja en oikeastaan haluakaan, mutta se on saanut miettimään, että onko kukaan koskaan ihastunut muhun. Mulle ei ole kukaan koskaan sanonut, että olisi kiinnostunut (ellei yhtä poikaa päiväkodissa yli kymmenen vuotta sitten lasketa) ja tosi harvoin on kukaan tullut juttelemaankaan.

Tavallaan musta tuntuu, että seurustelu voisi olla mulle myös vaikeeta, koska tarviin paljon omaa aikaa ja tilaa. Tuntuu myös vaikealta olla tosi avoin jollekin, kun mun on välillä vaikea luottaa ihmisiin.
Noh, en sit tiiä, kun ei mulla tosiaan ole mitään kokemusta tälläsistä asioista ja oon vasta 17, kunhan mietiskelen.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Oletko minä? Lukiessa tätä tuli ihan sellainen fiilis, että olisin itse voinut kirjoittaa tämän saman tekstin, tosin olen 23.

Olen mietiskellyt asiaa pitkään ja tullut aikalailla siihen tulokseen, etten välttämättä koskaan haluakaan seurustella. Tarvitsen todella paljon omaa tilaa, olen jossain määrin luottamusongelmainen enkä pidä yhtään siitä ajatuksesta, että joutuisin miettimään jonkun toisen mielipidettä päätöksiä tehdessäni. Koen saavani tarpeeksi syvällisiä ihmissuhteita ystävieni kanssa, joten en koe tarvitsevani parisuhdetta mihinkään. Fyysisestä läheisyydestäkään en ole koskaan perustanut ja lapsia en halua, joten näitäkään varten en kumppania tarvitse. Kaiken lisäksi ällöttää nykyaikainen seurustelukulttuuri Tindereineen ja muine pinnallisuuksineen.

Toki ihastuessa tulee välillä sellainen olo että ei vitsi, ihana ihminen, mutta aina kun yritän järkeillä millaista se parisuhde olisi niin ahdistaa pelkkä ajatuskin. Minua on muutamaan otteeseen lähestytty "iskumielessä" ja osa näistä on ollut kavereitani. Kaikille olen antanut rukkaset. Välillä on jälkeenpäin mietityttänyt olisiko sittenkin pitänyt kokeilla, toimiiko suhde, mutta ei, uskon kyllä olevan tyytyväisempi (iki)sinkkuna.

Pahoittelut monologista, iski taas tämmöinen spontaani kriisi.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Oletko minä? Lukiessa tätä tuli ihan sellainen fiilis, että olisin itse voinut kirjoittaa tämän saman tekstin, tosin olen 23.

Olen mietiskellyt asiaa pitkään ja tullut aikalailla siihen tulokseen, etten välttämättä koskaan haluakaan seurustella. Tarvitsen todella paljon omaa tilaa, olen jossain määrin luottamusongelmainen enkä pidä yhtään siitä ajatuksesta, että joutuisin miettimään jonkun toisen mielipidettä päätöksiä tehdessäni. Koen saavani tarpeeksi syvällisiä ihmissuhteita ystävieni kanssa, joten en koe tarvitsevani parisuhdetta mihinkään. Fyysisestä läheisyydestäkään en ole koskaan perustanut ja lapsia en halua, joten näitäkään varten en kumppania tarvitse. Kaiken lisäksi ällöttää nykyaikainen seurustelukulttuuri Tindereineen ja muine pinnallisuuksineen.

Toki ihastuessa tulee välillä sellainen olo että ei vitsi, ihana ihminen, mutta aina kun yritän järkeillä millaista se parisuhde olisi niin ahdistaa pelkkä ajatuskin. Minua on muutamaan otteeseen lähestytty "iskumielessä" ja osa näistä on ollut kavereitani. Kaikille olen antanut rukkaset. Välillä on jälkeenpäin mietityttänyt olisiko sittenkin pitänyt kokeilla, toimiiko suhde, mutta ei, uskon kyllä olevan tyytyväisempi (iki)sinkkuna.

Pahoittelut monologista, iski taas tämmöinen spontaani kriisi.
Mullakin on usein ihastuessa sama tunne. Kun se ihminen on tosi ihana, mutta sitten kun rupeen miettimään asioita pidemmälle, niin en todellakaan haluaisi seurustella. Mäkään en oo koskaan halunnut lapsia ja läheisyyttäkään en koe niin paljoa tarvitsevani. Ja just nykyaikainen seurustelukulttuuri on tosi ällöttävä ja pinnallisuus ahdistavaa. Saatan joskus ajatuksissa kuvitella millaista seurustelu voisi olla, mutta eihän se todellisuudessa ikinä mene niinkuin kuvittelisi, joten ikisinkkuus alkaa kuulostaa oikealta vaihtoehdolta. :D
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,886
Reaktioarvo
1,407
Vähän sama juttu mullakin. Oon seurustellut kerran kaverin isoveljen kanssa, se kesti muutaman kuukauden ennekuin erottiin, siitä ei ole kauaa. Sen jälkeen mua ei ole kiinnostanut seurustelu pätkääkään, (niinkun ei kyllä ikinä muutenkaan) ihastun todella harvoin, johtuu siitä että mulla on jonkin sortin philofobia (rakkauden pelko), koska mulla on vaan paskoja kokemuksia ihastuksista aikasemmin. Lisäksi mä en voi nimenomaan sietää tätä nykyajan kauneusihannetta, että pitää olla lihaksikas, tai näyttää joltain vitun kardashianilta.
Lisäks oon sitä mieltä että jos seurustelen jonkun kaa, sen henkilön pitää tykätä samoista jutuista kun minä, ja tyyli sais olla vähän samanlainen, en voi sietää nykymuotia :D
Oon muutenki sellanen että viihdyn paljon yksin ja haluan olla rauhassa ja lisäks oon aseksuaali, joka vaikeuttaa asioita entisestään.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Vähän sama juttu mullakin. Oon seurustellut kerran kaverin isoveljen kanssa, se kesti muutaman kuukauden ennekuin erottiin, siitä ei ole kauaa. Sen jälkeen mua ei ole kiinnostanut seurustelu pätkääkään, (niinkun ei kyllä ikinä muutenkaan) ihastun todella harvoin, johtuu siitä että mulla on jonkin sortin philofobia (rakkauden pelko), koska mulla on vaan paskoja kokemuksia ihastuksista aikasemmin. Lisäksi mä en voi nimenomaan sietää tätä nykyajan kauneusihannetta, että pitää olla lihaksikas, tai näyttää joltain vitun kardashianilta.
Lisäks oon sitä mieltä että jos seurustelen jonkun kaa, sen henkilön pitää tykätä samoista jutuista kun minä, ja tyyli sais olla vähän samanlainen, en voi sietää nykymuotia :D
Oon muutenki sellanen että viihdyn paljon yksin ja haluan olla rauhassa ja lisäks oon aseksuaali, joka vaikeuttaa asioita entisestään.
Mäkään en tykkää hirveesti nykymuodista ja oon aika varma, että oon myös aseksuaali ja siks oonkin paljon miettinyt sitä, että oisko mun edes mahdollista löytää ketään sen takia.
 
Ylös Pohja