ette usko mitä miun kaveri teki eilen

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
ällövaroitus heti alkuun D:

tiedän että miun ja kaverini siisteyskäsitykset yms. on erilaiset ja pidän häntä jo lähtökohtasestikin aika huithapelina, mutta eilen tuli pohja vastaan. en voinu uskoo silmiäni. miun kaveri tuli meille yöksi ja sen takia me käytiin pesulla. peseytymisen jälkeen kun tultiin sohvan luo, hän istu paljaalla takamuksellaan meidän sohvaan. pyyhe oli pelkästään peittämässä etuosaa, muttei ollenkaan pyllyä. onneksi edes istu sellaseen kohtaan, jossa minä ja äitini ei yleensä istuta. olin suorastaan järkyttyny, koska en edes omassa kotonani vois ikinä tehä noin - se olis epämukavaa esim. vieraita ajatellen, kun he ei tietäs asiasta ja joutusivat istumaan kohdassa jossa ite oon ollu ilkosillaan. mutta se, että joku tekee tuota kun on vieraana jossain, on ihan helvetin ällöttävää ja kertoo siitä ettei oo tilannetajua. toki jos hänellä ois ollu vaikka meijän vieraspatja jolla hän ois istunu niin eihän siinä mitään, mutta yleinen sohva olohuoneessa... miten se kehtas :o lisäks siitä vielä jäi sellanen märkä jälki (lähti toki pois kun se kuivu).

tää kaveri siis... noh, hänen huone on aina kun pommi. oon itekin hyvä sotkemaan huoneeni, mutta hänellä se menee aivan extreme tasolle ja tavaraa on pilvin pimein, ihan turhaa roinaa. monesti kun meen hänen luo, hällä saattaa olla tyhjä lautanen ja haarukka jossain lattialla tai pöydällä. ja eihän niitä astioita tarvii aina heti viedä niin esim. joku lasi ois miusta ihan fine, mutta aika ällöä jos pitää ruokalautasta ja välineitä monta päivää huoneessaan. sit esim. kun opiskeltiin samassa paikassa, niin hän laitto välillä purkan pöydälle D: istuttiin vielä vastapäätä toisiamme, joten oli muuten ällöä D: miksei sitä voi viedä roskiin julkisessa tilassa kun se roskis kuitenkin oli siinä luokassa? ja tuota tapahtu tosiaan useemman kerran :/

tänäänkin katoin aika ihmeissäni kun tehtiin smoothieta ja kun hän oli juonu loppuun, niin pyöritti sormeensa ympäri sitä mukia jotta sai loput otettua (mitkä ei ois muuten tullu sieltä) ja nuoli sormiaan aika isoltakin alueelta. olis nyt tohonkin voinu ottaa vaikka erillisen lusikan eikä tehä noin. hän onneks meni vessaan heti sen jälkeen ja pesi samalla kädet, mutta on aika monestikin tehny jotain tollasta miun nähden vaikka leipoessa eikä oo pessyt käsiä.

huhhuh sentään, mistä hän on oikein on oppinut nuo siisteyskäsitykset D: tiiän kyllä sen et hänen kodissaan on muutenkin paljon ylimäärästä roinaa ja tuntuu olevan aina sotku eli varmaan osittain vanhemmilta opittua, mutta en silti oo nähny heidän toimivan niinku hän. varsinkin tuo sohva juttu oli semmonen what the fuck moment ettette uskokaan
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Ootko puhunu sun kaverille siitä ettet oikein pidä siitä että on teillä ilkosillaan istumassa/ei pese käsiään jne?
Voi olla että sitten kaverisi ehkä tajuaisi ottaa tuon paremmin huomioon.
Mut tosiaan huoneen siisteys ei kuitenkaan kerro välttämättä hygieniakäsityksestä, mä oon ihan ite älytön käsienpesiä enkä siedä mitään mitä tissa esim mainitsit. Se on mulle syy etääntyä ihmisestä jos mua ällöttää sen tavat liikaa. (Okei en mä enää oo vuosiin tuonut ketään kotiin/käynyt kenenkään kotona) Samalla mun huone on kirjaimellisesti lattiat ja pöydät ja kaikki sotkussa. Samalla en ole imuroinut viikkoihin. Ei vaan oikein onnistu.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ootko puhunu sun kaverille siitä ettet oikein pidä siitä että on teillä ilkosillaan istumassa/ei pese käsiään jne?
Voi olla että sitten kaverisi ehkä tajuaisi ottaa tuon paremmin huomioon.
Mut tosiaan huoneen siisteys ei kuitenkaan kerro välttämättä hygieniakäsityksestä, mä oon ihan ite älytön käsienpesiä enkä siedä mitään mitä tissa esim mainitsit. Se on mulle syy etääntyä ihmisestä jos mua ällöttää sen tavat liikaa. (Okei en mä enää oo vuosiin tuonut ketään kotiin/käynyt kenenkään kotona) Samalla mun huone on kirjaimellisesti lattiat ja pöydät ja kaikki sotkussa. Samalla en ole imuroinut viikkoihin. Ei vaan oikein onnistu.
en oo puhunut asiasta kun oon jotenkin tosi huono antamaan kritiikkiä, tuntuu niin vaikeelta sanoo asiasta D: eilenkin vaan jäin toljottamaan vähän shokissa ja aina kun yritän sanoo asiasta niin meen lukkoon. ehkä voisin sanoa vaikka viestillä, kun luulen että se ois helpompaa. ja oot oikeessa, muotoilin tuon vähän huonosti. piti siis kirjoittaa "hygieniakäsitykset" eikä "siisteyskäsitykset". miulla on sama kun siulla että huone on monesti epäsiisti ja en jaksa siivota sitä, mutta oon just hygienian kanssa huolellisempi. kieltämättä se on luotaantyöntävää jos jollain on tosi ällöjä tapoja. kyllä se häiritsee, vaikka ois kuinka läheinen ihminen tahansa. piti vielä lisätä tuohon aloitusviestiin että katoin myös vähän ihmeissäni, kun miun kaveri tänään pelleili lasin kanssa silleen et puri sitä reunaa hampaillaan. näytti ainakin siltä et kuola ois valunu sitä lasia pitkin, hyh
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
lisäys tuohon kun sanoin, että onneks kaveri ei istunu sellaseen kohtaan kohtaan missä minä tai äiti yleensä istutaan... tajusin juuri että me ei istuta siinä, mutta monesti makaan sohvalla niin että miun pää on siinä kohdassa D: ja tein silleen just äsken, kun en tajunnu että se oli just sama kohta
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
en oo puhunut asiasta kun oon jotenkin tosi huono antamaan kritiikkiä, tuntuu niin vaikeelta sanoo asiasta D: eilenkin vaan jäin toljottamaan vähän shokissa ja aina kun yritän sanoo asiasta niin meen lukkoon. ehkä voisin sanoa vaikka viestillä, kun luulen että se ois helpompaa. ja oot oikeessa, muotoilin tuon vähän huonosti. piti siis kirjoittaa "hygieniakäsitykset" eikä "siisteyskäsitykset". miulla on sama kun siulla että huone on monesti epäsiisti ja en jaksa siivota sitä, mutta oon just hygienian kanssa huolellisempi. kieltämättä se on luotaantyöntävää jos jollain on tosi ällöjä tapoja. kyllä se häiritsee, vaikka ois kuinka läheinen ihminen tahansa. piti vielä lisätä tuohon aloitusviestiin että katoin myös vähän ihmeissäni, kun miun kaveri tänään pelleili lasin kanssa silleen et puri sitä reunaa hampaillaan. näytti ainakin siltä et kuola ois valunu sitä lasia pitkin, hyh
Yh jio noh voithan sä koittaa varovasti ensikerralla huomauttaa jos se selkeesti sun juttuja/leipomuksia sotkee?
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Hyi, ihmiset on kyl likaisia... D:
Se että elävät sotkuisina keskenänsä, mutta tulla nyt perseilemään muiden luo. En istuis tuon tyypin kotona mihinkään.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
kotona istun alasti millon sohvalla, tuolilla tai sängyllä. vieraan luona en niin kyllä tekisi, ellen varmasti tietäisi että se olisi sille toiselle ok. ehkä kaverisi ei vaa ajatellut koska itseään se ei häiritse, kannattaa keskustella sen kanssa yleensäkin rajoista ja asioista mitkä häiritsee.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Kieltämättä aika inhottava tilanne, vaikka kaikilla on erilaiset elintavat. Kyllä kuitenkin ajattelis kaverisi käyttäytyvän vähän siistimmin kodin ulkopuolella. 🤔 Kotoa ilmeisesti tuo tapa on tullut, kun hän ei ilmeisesti tiedosta tekojaan kodin ulkopuolella.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Hmmm...kieltämättä aikasta ikävä tapaus D:
En itse tykkäisi yhtään, jos joku käyttäytyisi minun kotonani noin :o D:
Suosittelen myöskin juttelemaan kaverisi kanssa tuosta!
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Kieltämättä aika inhottava tilanne, vaikka kaikilla on erilaiset elintavat. Kyllä kuitenkin ajattelis kaverisi käyttäytyvän vähän siistimmin kodin ulkopuolella. 🤔 Kotoa ilmeisesti tuo tapa on tullut, kun hän ei ilmeisesti tiedosta tekojaan kodin ulkopuolella.
mietin samaa D: ymmärrän sen että elintavoissa on eroa, mutta sillon kun käyttäytyy kylässä noin ja ne tavat on oikeesti ällöttäviä (eikä esim. niin että oisin extreme tarkka hygieniasta ja ällöksyisin niitä sen takia), niin kyllä sillon ois syytä muuttaa niitä. jotenkin outoa kun hän ei tunnu tiedostavan niitä yhtään.

en ihan kaikkea edes maininnut alotusviestissä: kun me oltiin saunassa ja olin laittanut meille laudeliinan, niin hän ei edes istunut siihen vaan taaemmas kun missä se oli. ymmärrän sinänsä, koska hänellä on sellanen tapa että hän tykkää istua saunassa selkä kiinni seinässä, mutta ois voinu kysyä miulta että siirretäänkö laudeliinaa lähemmäs seinää.

kun hän tuli meille, niin alko heti valittamaan siitä että jääkaapin järjestys on jotenkin huono, ja piti sitä jääkaappia aika kauan auki ja järjesteli niitä. annoin luvan mutta sanoin myös ettei äiti tykkää jos sitä pidetään kovin kauan auki (meillä kertyy helposti jäätä sinne ylös).

katottiin sohvalla leffaa yömyöhään ja hän otti siihen tyynyn ja peiton, mitkä olikin laitettu jo valmiiks häntä varten että voi käyttää niitä nukkuessa. hän sanoi jäävänsä nukkumaan sohvalle yöksi, vaikka sanoin että hälle on oma patja varattuna. hän ei edes ottanu lakanaa siihen alle. tiiän että joissakin paikoissa vieraat saattaa nukkua sohvalla tai vähän miten sattuu, mutta oli tuo silti vähän erikoista.

oudointahan tässä on se, että kyseisellä ihmisellä on ahdistusta kun hän menee kylään ja kuulemma hän ei oo tottunut käymään muiden luona eikä varsinkaan olemaan yötä. ei kyllä tainnut hirveästi ahdistaa tai olla estottomuutta :o

tulipas ihana romaani :D mutta piti päästä avautumaan
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
mietin samaa D: ymmärrän sen että elintavoissa on eroa, mutta sillon kun käyttäytyy kylässä noin ja ne tavat on oikeesti ällöttäviä (eikä esim. niin että oisin extreme tarkka hygieniasta ja ällöksyisin niitä sen takia), niin kyllä sillon ois syytä muuttaa niitä. jotenkin outoa kun hän ei tunnu tiedostavan niitä yhtään.

en ihan kaikkea edes maininnut alotusviestissä: kun me oltiin saunassa ja olin laittanut meille laudeliinan, niin hän ei edes istunut siihen vaan taaemmas kun missä se oli. ymmärrän sinänsä, koska hänellä on sellanen tapa että hän tykkää istua saunassa selkä kiinni seinässä, mutta ois voinu kysyä miulta että siirretäänkö laudeliinaa lähemmäs seinää.

kun hän tuli meille, niin alko heti valittamaan siitä että jääkaapin järjestys on jotenkin huono, ja piti sitä jääkaappia aika kauan auki ja järjesteli niitä. annoin luvan mutta sanoin myös ettei äiti tykkää jos sitä pidetään kovin kauan auki (meillä kertyy helposti jäätä sinne ylös).

katottiin sohvalla leffaa yömyöhään ja hän otti siihen tyynyn ja peiton, mitkä olikin laitettu jo valmiiks häntä varten että voi käyttää niitä nukkuessa. hän sanoi jäävänsä nukkumaan sohvalle yöksi, vaikka sanoin että hälle on oma patja varattuna. hän ei edes ottanu lakanaa siihen alle. tiiän että joissakin paikoissa vieraat saattaa nukkua sohvalla tai vähän miten sattuu, mutta oli tuo silti vähän erikoista.

oudointahan tässä on se, että kyseisellä ihmisellä on ahdistusta kun hän menee kylään ja kuulemma hän ei oo tottunut käymään muiden luona eikä varsinkaan olemaan yötä. ei kyllä tainnut hirveästi ahdistaa tai olla estottomuutta :o

tulipas ihana romaani :D mutta piti päästä avautumaan
Hmm... aika erikoiselta tapaukselta kuulostaa. Nyt kun kuvailit yökyläilyä tarkemmin, niin vähän tuntuu näin hieman törkeästi sanottuna, ettei hän asetu teoillaan muiden asemaan. Eli siis ettei ymmärrä, miten muut reagoisivat hänen tekemisiinsä ja että käyttäytymistä tulisi muuttaa tilanteen mukaan. On kyllä jännä, ettei edes peflettiin istunut saunassa, vaikka se oli valmiiksi asetettu lauteille. 🤔

Toi yökyläahdistus voi myös esiintyä jonkinlaisena jännittämisenä ja hermostumisena, jolloin saattaa tulla tehtyä ajattelemattomana mitä sattuu. Jos siis kyseisen kaverin ahdistusoireet, erityisesti toisten luona vieraillessa, ovat tällaisia. En koe itsekään hänen estoton olevan, sillä hän ei näytä ulkoisesti aivan lukkoon menevän, ja hän kykenee olemaan oma itsensä kyläillessä. 😅
 
Ylös Pohja