Työ Hankala esimies kesätöissä. Mitä mä oikein teen?

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Tilanne on siis nyt tämä:
Mä sain kesätyöpaikan yhden paikan lipunmyyjänä ja se on muuten ihan mukavaa hommaa mutta työnantaja (aikalailla eläkeikäinen pienyrittäjä mies) on tosi stressaava. Tuntuu että se etsimällä etsii virheitä mun tekemisestä.
Sain hankalan leiman kun kysyin tes:sistä ja työvuoroasioista (jos sadepäivänä käskevät etukäteen kotiin, voiko valita jäädä töihin)
Uhkaili jo että alkaa korjaamaan mun vuorot kaksi tuntisina "jos kerran on näin hankalaa".

Sanoi myös että "toivottavasti päästiin tästä nyt yhteisymmärrykseen ettei tarvitse tästä enää kiistellä". Minä siis asiallisesti kysyin em. asioista että mikä on käytäntö ja kun en uskaltanut luvata että se on ok, vastasin juttelevan äidin kanssa.

Mä oon ollu töissä 4 päivää ja kokoajan on oletettu että osaan ja tiedän ja asioista sanotaan vasta jälkikäteen että "älä muuten tee noin enää ikinä koskaan"
Oon itkenyt monesti tän takia tässä mulla ei taida pää ihan kestää.

Isäni tutun tuttu oli ollut tuolla töissä ja kuulemma eka viikko meni itkien ja loppukesä hammasta purren. Toinen tuttu joka työnantajan tuntenut pitkään totesi tämän olevan mulkku.

Mä en nyt tiiä miten toimia mä en halua tolle tyypille enää töihin, äiti kai tulee huomenna käymään kun alaikäisen vanhempi saa purkaa työsopimuksen. En kuitenkaan halua että sille jää musta mielikuvaksi että oon äidin seläntakse piiloutuva kakara.
Mitä jos se ei maksa mun vähiä nyt kertyneitä palkkoja?

Mitä jos mä oonki se joka on väärässä ja liian herkkä en vaan kestä töitä?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Voi ei, kuulostaa hirveeltä. Sun kuuluu saada vastaukset sun kysymyksiin ja toi esimiehen käytös on tosi hankalaa. Ei sun tarvitse kestää tuollaista eikä kenenkään eikä varsinkaan esimiehen kuuluis olettaa että tuossa ajassa osaa jo kaikki, 4 pv on vielä vähän. Ei se millään tavalla sun vika oo, sä et oo väärässä, älä syytä itseäsi tästä. Kauanko tuo sun kesätyö kestäis?
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Voi ei, kuulostaa hirveeltä. Sun kuuluu saada vastaukset sun kysymyksiin ja toi esimiehen käytös on tosi hankalaa. Ei sun tarvitse kestää tuollaista eikä kenenkään eikä varsinkaan esimiehen kuuluis olettaa että tuossa ajassa osaa jo kaikki, 4 pv on vielä vähän. Ei se millään tavalla sun vika oo, sä et oo väärässä, älä syytä itseäsi tästä. Kauanko tuo sun kesätyö kestäis?
Ähh niinhän mun pitäs....
Kesän loppuun olos mut me yritetään nyt purkaa toi sopimus...
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,587
Reaktioarvo
6,495
Teet vaa ilimotuksen jos ei maksa.
Sanot vaa suorat sanat sille

(Mun mielellä on joku ongelma ku eka asia mikä tuli mieleen ku luin otsikon oli että vedä turpiin mutta ei oo ihan kannattava vaihtoehtoT_T xD)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Teet vaa ilimotuksen jos ei maksa.
Sanot vaa suorat sanat sille

(Mun mielellä on joku ongelma ku eka asia mikä tuli mieleen ku luin otsikon oli että vedä turpiin mutta ei oo ihan kannattava vaihtoehtoT_T xD)
Apua:D
Ja siis haluisin hoitaa kohteliaasti, asiallisesti ja oikein kun tuosta tyypistä ei tiiä mitä se keksii...en oo ensimmäinen työntekijä joka ei halua jatkaa, sillä on siis kokemusta miten tehdä tää mulle mahdollisimman hankalaksi
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Tilanne on siis nyt tämä:
Mä sain kesätyöpaikan yhden paikan lipunmyyjänä ja se on muuten ihan mukavaa hommaa mutta työnantaja (aikalailla eläkeikäinen pienyrittäjä mies) on tosi stressaava. Tuntuu että se etsimällä etsii virheitä mun tekemisestä.
Sain hankalan leiman kun kysyin tes:sistä ja työvuoroasioista (jos sadepäivänä käskevät etukäteen kotiin, voiko valita jäädä töihin)
Uhkaili jo että alkaa korjaamaan mun vuorot kaksi tuntisina "jos kerran on näin hankalaa".

Sanoi myös että "toivottavasti päästiin tästä nyt yhteisymmärrykseen ettei tarvitse tästä enää kiistellä". Minä siis asiallisesti kysyin em. asioista että mikä on käytäntö ja kun en uskaltanut luvata että se on ok, vastasin juttelevan äidin kanssa.

Mä oon ollu töissä 4 päivää ja kokoajan on oletettu että osaan ja tiedän ja asioista sanotaan vasta jälkikäteen että "älä muuten tee noin enää ikinä koskaan"
Oon itkenyt monesti tän takia tässä mulla ei taida pää ihan kestää.

Isäni tutun tuttu oli ollut tuolla töissä ja kuulemma eka viikko meni itkien ja loppukesä hammasta purren. Toinen tuttu joka työnantajan tuntenut pitkään totesi tämän olevan mulkku.

Mä en nyt tiiä miten toimia mä en halua tolle tyypille enää töihin, äiti kai tulee huomenna käymään kun alaikäisen vanhempi saa purkaa työsopimuksen. En kuitenkaan halua että sille jää musta mielikuvaksi että oon äidin seläntakse piiloutuva kakara.
Mitä jos se ei maksa mun vähiä nyt kertyneitä palkkoja?

Mitä jos mä oonki se joka on väärässä ja liian herkkä en vaan kestä töitä?
Pidä puolesi. Kuulostaa työpaikkakiusaamiselta. Tuollaiset kusipäät käyttävät työntekijöiden kokemattomuutta ja epäitsevarmuutta hyväkseen. Nauttivat varmaan siitä kun työntekijät itkevät. Itse en purkaisi sopimusta ja jatkaisin töissä sopparin loppuun asti. Ihan sama vaikka pomo kiukuttelisi ja valittaisi työn laadusta kunhan palkka juoksee. Tuskin noi virheet on oikeasti edes sun vika.

Kannattaaa puhua siitä tessistä vielä. Ja liity ammattiliittoon ellet ole vielä jäsen. Ota sinne yhteyttä ja puhu tuosta vittumaisesta pomosta. Noi pomot paskoo housuun kun ammattiliitto soittaa sinne ja kysyy kuulumisia.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Pidä puolesi. Kuulostaa työpaikkakiusaamiselta. Tuollaiset kusipäät käyttävät työntekijöiden kokemattomuutta ja epäitsevarmuutta hyväkseen. Nauttivat varmaan siitä kun työntekijät itkevät. Itse en purkaisi sopimusta ja jatkaisin töissä sopparin loppuun asti. Ihan sama vaikka pomo kiukuttelisi ja valittaisi työn laadusta kunhan palkka juoksee. Tuskin noi virheet on oikeasti edes sun vika.

Kannattaaa puhua siitä tessistä vielä. Ja liity ammattiliittoon ellet ole vielä jäsen. Ota sinne yhteyttä ja puhu tuosta vittumaisesta pomosta. Noi pomot paskoo housuun kun ammattiliitto soittaa sinne ja kysyy kuulumisia.
En kesätyön takia viittis ammattiliittoon liittyä.
Ja mulla ei mielenterveys kestä jäädä tonne, kokoajan, vapaallakin stressaan töihin menemistä ja ei oikein sen pienen palkan takia tekis mieli tuolla itteään kiduttaa...nyt kun oo etenkin silmätikkuna...
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Pidä puolesi. Kuulostaa työpaikkakiusaamiselta. Tuollaiset kusipäät käyttävät työntekijöiden kokemattomuutta ja epäitsevarmuutta hyväkseen. Nauttivat varmaan siitä kun työntekijät itkevät. Itse en purkaisi sopimusta ja jatkaisin töissä sopparin loppuun asti. Ihan sama vaikka pomo kiukuttelisi ja valittaisi työn laadusta kunhan palkka juoksee. Tuskin noi virheet on oikeasti edes sun vika.

Kannattaaa puhua siitä tessistä vielä. Ja liity ammattiliittoon ellet ole vielä jäsen. Ota sinne yhteyttä ja puhu tuosta vittumaisesta pomosta. Noi pomot paskoo housuun kun ammattiliitto soittaa sinne ja kysyy kuulumisia.
Palkkaa tulee tosi vähän ja ei edes ole välttämättä pitkiä päiviänjos sataa tms...
Ja hän on tehnyt tätä muille vuosia, ei tule muuttumaan sillä että jään ja vittuilen takas...
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Oon koska lopetin itse sen ekan kesätyöni kesken ilkeän pomon takia. Sano että sama vaikka en sinne ois tullutkaan niin enpä mennyt sitten enää.
Ja sun mielestä kannattaisi?
Mä nimittäin alan epäillä itteäni. Mut ehkä tää on vaan sitä ku oon lähössä ni kaikki on ikävöitövämpää...
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,587
Reaktioarvo
6,495
Apua:D
Ja siis haluisin hoitaa kohteliaasti, asiallisesti ja oikein kun tuosta tyypistä ei tiiä mitä se keksii...en oo ensimmäinen työntekijä joka ei halua jatkaa, sillä on siis kokemusta miten tehdä tää mulle mahdollisimman hankalaksi
Ei tommosille ihimisille voi mittää sanua asiallisesti:'D
Jos se tekkee ton asian sulle hankalaksi ni tee ite vielä hankalemmaksi nimenomaan ilmoituksella johonki yms
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Heitä vittuun tuommoset mulkut esimiehet, ei semmosessa paikassa viitti ihtiään väkisin kituuttaa.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Ja sun mielestä kannattaisi?
Mä nimittäin alan epäillä itteäni. Mut ehkä tää on vaan sitä ku oon lähössä ni kaikki on ikävöitövämpää...
Kysyt siis mun mielipidettä kannattaisko sun tilanteessa lähteä? En voi tehdä päätöksiä sun puolesta, mutta mua on kaduttanut siitä lähtien että jätin kesken. Työkokemus on oikeasti tosi arvokasta nuorena ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vaikeampi niitä töitä on saada ilman työtaustaa. Lisäksi olisin voinut esimerkiksi matkustella niillä rahoilla mutta käytinpä sitten loppukesäni kotona makoiluun ja masentumiseen. En myöskään usko että mun lähtöni on tätä esimiestäni hetkauttanut millään tapaa, koska työparini mukaan se oli ajanut muitakin ottamaan lopputilin jo aiemmin.

Mutta kinkkisen tästä tekee se, että mun mielestä kenenkään ei tule sietää paskaa kohtelua. Mutta itselleni päätös lähteä teki mielestäni enemmän haittaa kuin hyödytti mua. Lisäks oon nyt työssä jossa mua on tänäänkin asiakkaan toimesta haukuttu ylpeäksi huoraksi että pääsinkö sit lopulta parempaan työpaikkaan: en.

Ihmiset on vittumaisia.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Kysyt siis mun mielipidettä kannattaisko sun tilanteessa lähteä? En voi tehdä päätöksiä sun puolesta, mutta mua on kaduttanut siitä lähtien että jätin kesken. Työkokemus on oikeasti tosi arvokasta nuorena ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vaikeampi niitä töitä on saada ilman työtaustaa. Lisäksi olisin voinut esimerkiksi matkustella niillä rahoilla mutta käytinpä sitten loppukesäni kotona makoiluun ja masentumiseen. En myöskään usko että mun lähtöni on tätä esimiestäni hetkauttanut millään tapaa, koska työparini mukaan se oli ajanut muitakin ottamaan lopputilin jo aiemmin.

Mutta kinkkisen tästä tekee se, että mun mielestä kenenkään ei tule sietää paskaa kohtelua. Mutta itselleni päätös lähteä teki mielestäni enemmän haittaa kuin hyödytti mua. Lisäks oon nyt työssä jossa mua on tänäänkin asiakkaan toimesta haukuttu ylpeäksi huoraksi että pääsinkö sit lopulta parempaan työpaikkaan: en.

Ihmiset on vittumaisia.
Noh käytiin vanhempien kanssa juttelemassa, en lähtenyt, ei mua ois edes päästetty.
Pelkään että nyt se katsoo minua tosi hankalana kun se ottaa mun kysymykset esim työvuoroista sellaisena että haluan tapella tai vaadin enemmän rahaa tai jotain. Ja sitten se ei vastaa mun kysymyksiin.
Kun kysyn, olen hankala jos tarkistan jo kerrottua asiaa, minulle sanotaan että pitäisi jo tietää.

Työvuorolistaa en ollut nähnyt ennenkuin nyt tuossa keskustelussa ja kovasti väitti että olen ollut paikalla ja olen varmasti sen nähnyt. Kaikesta muutakin jos kysyy onko tämä ohjeustetty ja sanon että ei ole jos ei ole, on sanonut että varmasti on sanottu....
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,449
Reaktioarvo
2,338
Luen otsikon joka kerta "Hankala esimies keittiössä"
Mutta ei tuollaista tarvitse kestää, sopimus poikki vain. Jos äijä on tunnetusti mulkku, ihan turha jatkaa.
Jos ei palkkoja rupea tulemaan, niin rikosilmoitusta vain.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Luen otsikon joka kerta "Hankala esimies keittiössä"
Mutta ei tuollaista tarvitse kestää, sopimus poikki vain. Jos äijä on tunnetusti mulkku, ihan turha jatkaa.
Jos ei palkkoja rupea tulemaan, niin rikosilmoitusta vain.
Ei oikein voi pistää poikki määräaikaista sopimusta.
Seuraava vaihtoehto on jos tuntuu että en pysty olemaan ni lääkäriltä pyytää saikkua ku oon sinne menossa mt ja adhd asioissa
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,449
Reaktioarvo
2,338
Ei oikein voi pistää poikki määräaikaista sopimusta.
Seuraava vaihtoehto on jos tuntuu että en pysty olemaan ni lääkäriltä pyytää saikkua ku oon sinne menossa mt ja adhd asioissa
Voihan se tietysti sekin toimia. Toivottavasti et joudu kestämään tuota käytöstä kauempaa.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Aika kusipäältä kuulostaa, joten tuskin sä saatkaan siitä mitään suosittelijaa tulevaisuudessa, vaikka olisitkin käyttäytynyt nätistiä. Kyllä sä voit sanoa sille ihan rohkeasti, että voiko se lopettaa tai kysyä sitä rauhottumaan.

Joskus työpaikkakiusaaminen eskaloituu tosi pahasti, sillee että se ei oo enää pientä huomautteluu ja alkaa olemaan tosi selvää kiusaamista. Muista sitten et jos sulle sattuis tulemaan tosi paha tilanne, niin sä saat lain mukaan äänittää kaikki keskustelut missä sä oot itse mukana. En kyl usko et se menis ihan tohon asti, mut ihan vaan tiedoks.
 
Ylös Pohja