Käsityöt Harrastaako joku huovuttamista?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Itse olen vasta aloitteleva (wannabe-)harrastaja. Olen kyllä joskus 14 vuotta sitten kokeillut huovuttamista, joten täysin pihalla en siitä ole.

Olen kiinnostunut etenkin taulujen huovuttamisesta, mutta ns. kolmiulotteisia huovutustöitä olisi kiva oppia tekemään myös.

Niin, ja jos jollain on vinkkejä huovutusharrastuksen aloittamiseen, niin mielelläni otan niitä vastaan! Etenkin laadukkaista huovutusmateriaaleista olisin kiinnostunut, koska niissäkin on käsittääkseni laatueroja?
 

Hufflepuff

Uusi
Liittynyt
19.2.2021
Viestejä
22
Reaktioarvo
7
Oon jotai pikkuisia huovutuksia tehny. Käytätkö muuten neula- vai saippuahuovutusta? En tiiä, onko niille jotain parempia nimiä. Ite neula
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Nuorempana huovutin tosi paljon kaikkee eläinhahmoja. Nyt se on vähän jääny, mutta voisin kyllä taas pitkästä aikaa ostaa villaa ja neulat ja alottaa uudestaan. Jos osaan vielä

Vinkkinä voin sanoo sen että kannattaa tsekata erilaisia ohjekirjoja. Ite ainakin opin niiden avulla. Tietty myös esim. youtubesta ja instagramista löytyy ohjevideoita joista voi olla hyötyä
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Vinkkinä voin sanoo sen että kannattaa tsekata erilaisia ohjekirjoja. Ite ainakin opin niiden avulla. Tietty myös esim. youtubesta ja instagramista löytyy ohjevideoita joista voi olla hyötyä
Kiitos vinkeistä! Täytyypi suunnata kirjastoon. :D
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Tässä Pasi, ainoa loppuun asti saatettu huovutustyöni. Ala-asteella tein tämän yhdellä käsityötunnilla, kun olisi pitänyt tehdä huopatossuja. Tossut jäivät lopulta kesken, mutta ainakin Pasi on nyt olemassa.

pasi.jpeg
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Tässä Pasi, ainoa loppuun asti saatettu huovutustyöni. Ala-asteella tein tämän yhdellä käsityötunnilla, kun olisi pitänyt tehdä huopatossuja. Tossut jäivät lopulta kesken, mutta ainakin Pasi on nyt olemassa.

katso liitettä 346
Ooh, Pasi on oikein komea! Jos päätyisin autiolle saarelle, voisin ottaa Pasin sinne mukaan Wilsonin sijaan!
 
Ylös Pohja