Keho hiusten nyppimisestä eroon

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
601
Reaktioarvo
655
juu hei mä nypin mun hiuksia ja haluisin päästä siitä eroon. Oon yrittäny sitä i am sober sovellusta mut se ei jotenki motivoi tarpeeks ja kädet aina vahingossa ajautuu nyppäsemään jonkun hiuksen ja sit se on taas menoa. Joten aattelin et vois hommaa/tehdä jonkun ns. stressilelun jota vois käyttää jos tekee mieli nyppiä. Tää aiheutuu ihan selvästi stressistä ja tää alko korona-ajan alussa ku oli hirveesti kouluhommia. oon kyl väännelly jotai hiuslenksui mut se alkaa käydä aika tylsäks, mut se on ainaki semmonen aika huomaamaton, et ei mitään äänekästä ja isoa. et oisko joku jonka vois tehä ite ja sitä sit vois kantaa mukana.
jos jollain muulla on jotain vastaavaa nii kuulisin mielelläni et miten pärjäätte sen kanssa :) ja jos on lisäkysymyksiä nii kysykää pois vaan!

//Edit: ja joo tälle on ihan oma nimi eli trikotillomania eli karvojennyppimishäiriö. On tullu tutkittua asiaa ku alko vaivaamaan joskus parin vuoden jälkeen
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Hernepussi on loistava. Pitäähän se vähän ääntä mutta sitä voi nyplätä hiljaakin. Ostat vaan pienen pussin kuivattuja herneitä ja ompelet vanhasta lakanasta sen pussin ja tadaa parin euron stressilelu.

Toinen hyvä on kumilenkit, vähän (hitusen) mielenkiintoisempia kuin ponnarit;D
 

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
601
Reaktioarvo
655
Hernepussi on loistava. Pitäähän se vähän ääntä mutta sitä voi nyplätä hiljaakin. Ostat vaan pienen pussin kuivattuja herneitä ja ompelet vanhasta lakanasta sen pussin ja tadaa parin euron stressilelu.

Toinen hyvä on kumilenkit, vähän (hitusen) mielenkiintoisempia kuin ponnarit;D
Kiitos tästä :)
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Hernepussi on loistava. Pitäähän se vähän ääntä mutta sitä voi nyplätä hiljaakin. Ostat vaan pienen pussin kuivattuja herneitä ja ompelet vanhasta lakanasta sen pussin ja tadaa parin euron stressilelu.

Toinen hyvä on kumilenkit, vähän (hitusen) mielenkiintoisempia kuin ponnarit;D
Hernepussi? Alkoi kiinnostamaan, kerro lisää! :D Mikä sellaisesta tarkalleen tekee niin viihdyttävän?

Itse kärsin trikotillomaniasta myös. Omistan joitain stressileluja (kuten "Fidget Cube"), ovat ne jonkin verran auttaneet, mutteivät koko ongelmaa poistaneet.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Hernepussi? Alkoi kiinnostamaan, kerro lisää! :D Mikä sellaisesta tarkalleen tekee niin viihdyttävän?

Itse kärsin trikotillomaniasta myös. Omistan joitain stressileluja (kuten "Fidget Cube"), ovat ne jonkin verran auttaneet, mutteivät koko ongelmaa poistaneet.
No siis ihan vaan niiden sileiden herneiden pyörittely sormien välissä ja herneen puolikkaiden etsintä (nekin tuntuu sormissa kivalle) kun osa niistä herneistä halkeaa kahtia kun ne kuivuu tarpeeksi.
Ja sitten se vaan et sitä voi pitää esim kädessä (mutta siis mun mielestä ois hyvä jos se vois olla vielä vähän painavampi)
Se ei myöskään tippuessaan pidä hirveää ääntä eikä vieri mihinkään pöydän alle tms
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
No siis ihan vaan niiden sileiden herneiden pyörittely sormien välissä ja herneen puolikkaiden etsintä (nekin tuntuu sormissa kivalle) kun osa niistä herneistä halkeaa kahtia kun ne kuivuu tarpeeksi.
Ja sitten se vaan et sitä voi pitää esim kädessä (mutta siis mun mielestä ois hyvä jos se vois olla vielä vähän painavampi)
Se ei myöskään tippuessaan pidä hirveää ääntä eikä vieri mihinkään pöydän alle tms
Hmm... Kuulostaa kiinnostavalta. Voisihan sitä joskus ottaa testiin sellaisen.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
kerro jos keksit mitään keinoja, mun yhdellä läheisellä on ihon nyppimisen kanssa sama ongelma ja haluaisin vaan tietää miten auttaa häntä
mäkin nypin ihoa. tai revin, revin kaiken pienen ihomuutoksen auki niin kasvoissa, käsissä, rinnoissa, jaloissa.. inhottavaa ja tapahtuu aina kun menen vessaan ja katon peiliin. en osaa neuvoa miten päästä eroon mutta haluaisin myös kuulla!
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
mäkin nypin ihoa. tai revin, revin kaiken pienen ihomuutoksen auki niin kasvoissa, käsissä, rinnoissa, jaloissa.. inhottavaa ja tapahtuu aina kun menen vessaan ja katon peiliin. en osaa neuvoa miten päästä eroon mutta haluaisin myös kuulla!
Joo mökin harrastan tätä, etenkin näppylöyden puhkomista niin että tulee verta ja aina uudelleen kun peiliin katsoo seuraavan kerran...mulle ei edes tulisi hirveästi näppyjä jos en kynsisi niitä niin usein:D
 
Ylös Pohja