Syvälliset Huono omatunto (joululahjat)

Karkinrakastaja

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
122
Reaktioarvo
105
Kaikki puhuu et nille tärkeintä joulus on et saa olla yhdessä perheen ja sukulaisten kanssa ja lahjat eivät ole niille niin tärkeitä. Toki mullekkin on todella tärkeää läheisten seura mutta joululahjat ovat myös tosi tärkeitä mulle (tykkään antaa ja sasda). Lahjat ovat melkein samalla viivalla kun nuo läheiset.

Pitääkö olla huolestunut?
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
kute muutki on sanonu, ei tarvii huolestua D: mie mietin aika lail samal taval ku sinä
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
samaistun D: ei tarvii huolestuu, ja vielä kun haluut itekin antaa lahjoja, niin se on tosi fine :3 en pidä sua mitenkään itsekkäänä
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Ite oonkin miettinyt, että sanotaanko tuota usein vain tekopyhämielessä. Nimittäin kun jos perheessä onkin joku, joka ei lahjoja osta, niin heti hän on helposti itsekäs sika. :/ Tämän takia ainoastaan ostin tänä vuonna lahjoja. Ihan turhaa musta lahjojen ostaminen, kun mulla on muutenkin paska lapsuudenperhe.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Ite oonkin miettinyt, että sanotaanko tuota usein vain tekopyhämielessä. Nimittäin kun jos perheessä onkin joku, joka ei lahjoja osta, niin heti hän on helposti itsekäs sika. :/ Tämän takia ainoastaan ostin tänä vuonna lahjoja. Ihan turhaa musta lahjojen ostaminen, kun mulla on muutenkin paska lapsuudenperhe.
en mä ainakaan ajattele noin. sain mun sisaruksilta vain kahdelta lahjan eikä viime vuonna ostettu miehenkään kanssa toisillemme mitään. mulla on ollut tosi ihana joulu, kun on saanut viettää aikaa muiden kanssa ilman mitään kiirettä ja vaan olla.

mulla tosin tää ajatusmuutos on tapahtunut vasta lähempänä 25v, aiempina vuosina perheenjäsenien seura on vain vituttanut :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ei tarvii huolestua. Mullaki perheeltä saadut joululahjat on tärkeitä, koska niiltä voi saada tavaroita, joita on pitkään halunnut, mutta ei itsellään oo juuri varaa. Lisäksi kun näkee perhettä joka päivä niin sitä yhdessä oloa ei osaa samalla tavalla vielä arvostaa. Uskon, että sitten aikuisena, kun pystyn jo itse ostamaan kaikki tarvitsemani asiat, enkä asu enää perheen kanssa samassa talossa, tulee yhdessä olosta tärkeintä. Sukulaisten kanssa en yleensä hirveästi juttele, mutta enpä minä niiltä lahjojakaan juuri saa.

Kavereiden kanssa sen sijaan en välitä, mitä saan niiltä lahjaksi vai saanko mitään, koska kavereiden kohdassa mulle on oikeasti kaikkein tärkeintä vaan päästä tapaamaan ne. Ja toista siis nään koulussa lähes joka päivä edes jonkin aikaa, mutta toista en hirveän usein niin on vaan tosi kivaa nähdä vapaa-ajalla. Joskus pienenä lapsena mulle oli kavereidenkin kanssa lahjat tärkeintä, mutta sillon ne kaveritkaan ei kyllä olleet vielä yleensä niin läheisiä.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
en mä ainakaan ajattele noin. sain mun sisaruksilta vain kahdelta lahjan eikä viime vuonna ostettu miehenkään kanssa toisillemme mitään. mulla on ollut tosi ihana joulu, kun on saanut viettää aikaa muiden kanssa ilman mitään kiirettä ja vaan olla.

mulla tosin tää ajatusmuutos on tapahtunut vasta lähempänä 25v, aiempina vuosina perheenjäsenien seura on vain vituttanut :D
Aa, no mukava kuulla, ettei teillä ainakaan ole niin. :) Oonkin miettinyt, että jos sitä ens vuonna lahjoja hommaa, niin jos tekis tai ostaisi jotain pientä, kuten villasukat. Ne ovat kaiken lisäksi hyödylliset. ❄

Ja joo, täs viime jouluna ahdisti ja suututti olla perheen kaa, kun mulla on huonot välit lapsuudenperhen jäseniini. :'D Eikä myöskään lapsuuteni täällä ollut taivaallista.
 
Ylös Pohja