Ihastuminen Ihastuksella "fiilis", että tykkään hänestä

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
lyhyt backstory:
-myö (mie ja tää miun kiinnostuksen kohde) ollaan oltu samalla luokalla lukiosta lähtien (eli sen reilu puoltoista vuotta).
-ihan lukion alussa miulla oli pieni ihastus häntä kohtaan, mutta hävis hyvin nopeesti, kun tajusin mimmonen "hän on".
-ollaan juteltu ainoostaan koulussa sillon tällön ja oon pitäny häntä ärsyttävänä kusipäänä, koska hän anto semmosen käsityksen käytöksellään.
-nyt kolmisen viikkoo sitten luokkalaisella oli käty (tästä oon muistaakseni tehny kesun), jossa tottakai oli tää kyseinen poika. myö juteltiin koko se yö ja mie sain tietää minkälainen hän on todellisuudessa ja että se kusipää esitys koulussa on pelkkää esitystä.
-myö oltiin vapaa-ajalla niitten bileitten jälkeen.
-myö ruvettiin juttelemaan snäpissä ja meistä on tullu kavereita.

nyt itse asiaan:
-meiän piti nähä viime perjantaina. noh, se tapaaminen peruuntu johtuen hänen henkilökohtasista ongelmista (mt-ongelmat). lauantaina kysyin haluisko hän olla sunnuntaina, mutta hän sano ettei pysty koulu juttujen takii (meillä molemmilla oli hitosti koulu juttuja, niin sikäli ihan hyvä ettei toteutunu). kysyin siinä sitten, että entäs tiistaina, mutta...noh, hän sano ettei nyt oikein, kun koulu hommat hajottaa häntä, mikä on ymmärrettävää.

-sunnuntai iltana olin käymässä levollisin mielin nukkumaan, kunnes hyvä ystävä laittaa snäppiä. päätin kattoo sen vielä ja hän oli laittanu, että oonko hereillä, johon vastasin "joo oon". ajattelin, että hänen mieltä painaa jokin, mutta sitten hän laittaa hyvin...ei-paniikkia herättävästi, "SOS" ja "tai siis ootteko nähny nyt X:n kanssa" :')
hän sitten selitti, että tän miun kiinnostuksen kohteen paras ystävä (jonka luona se käty oli - annan nimeks nyt Aatos) oli kysyny tältä miun ystävältä, että "oonko mie puhunu hälle tai että tietääkö hän jotain", kun miun kiinnostuksen kohteella on nyt semmonen fiilis, että olisin ihastunu häneen :') mikä on kyllä totta. ja tietenkään tää miun ystävä ei sanonu Aatokselle mitään.

-noh, tää miun kiinnostuksen kohde on saanu semmosen fiiliksen siitä, koska oon aika paljon kyselly häntä olemaan, mutta tottakai kun meiän aiemmat tapaamiset on aina peruuntunu, niin tottakai oon halunnu tietää millon voitais nähä. muutenkin nautin hänen seurasta ihan jo kaverina.
kun tässä on just tämmönen paradoksi, että...tää miun kiinnostuksen kohde on saattanu hieman yliajatella (kun en tosiaan oo näyttäny läheisyyttä erityisen paljon, että käyttäydyn hänen seurassaa ihan samalla lailla, mitä toisten kavereitten), mutta kuitenkin hänen fiilis on osunu oikeeseen :')

-mie haluisin käydä kyseisen asian läpi hänen kanssaan, mutten voi ottaa asiaa esille, kun en sais tietää koko asiasta mitään. mie tiiän, että hän ei todellakaan oo "nostamassa kissaa pöydälle", niin miun on tosi vaikee olla, kun hän spekuloi kyseistä asiaa ja mie en voi tehä mitään. ja muutenkin mietityttää, että mitä muuta hän on puhunu tän Aatoksen kanssa :')

-noh, eilen aamulla mie ja Aatos saavuttiin ensimmäisinä koululle ja joku pari min sen jälkeen, kun oltiin istuttu sohville, niin tää miun kiinnostuksen kohde tuli...
mie olin siinä sohvalla ihan hiljaa ja puhelin kädessä. Aatos ja tää miun kiinnostuksen kohde pelas jotain pelii pleikalla, kunnes sitten Aatos ei jaksanu pelata ja yritti saaha miut pelaamaan tän kiinnostuksen kohteen kaa, mutta kieltäydyin...
mie muutenkin yliajattelin, että hän välttelee minuu, vaikka mie olin se joka vältteli häntä koko päivän... mie en pystyny ees kattoo häneen päin kunnolla. ruokalassa oltiin saman pöydän äärellä ja kun hän kerto jotain juttuu ja katoin häneen päin, niin hän katto minuun. mie katoin pois ja aika piakkoin taas häneen, ja hän kattoo minuu ja hymyili. hän otti minuun kontaktii, ettei hän...todellakaan vältelly minuu, mutta mie tein siitä vaikeeta.
bilsassa tehtiin labrassa tutkimusta ja mie tein kahen miun kaverin kaa sitä. yhessä vaiheessa tää miun kiinnostuksen kohde tuli ettii meiän paikalta jotain ainetta (että onko meillä se käytössä) ja aluks hän on siinä miun kahen kaverin välissä, kunnes sitten tulee miun vierelle. mie rupesin yliajattelemaan asiaa (että hän jotenkin testais sitä, oonko ihastunu häneen ::D), ja menin vähän taaemmaks.

-mie en tiiä mitä hän aattelee tai miten hän reagoi tämmösiin juttuihin, niin...stressaa ja ahistaa D: kun en haluu menettää häntä kaverina tai että meiän välit menis oudoiks. mutta nyt mie oon se joka tiedostamattomasti on vähentäny kontaktia häneen ja tehny sen kusipäämäisen asian... ja kohta hän varsinkin rupee epäilee jotain, ellei jo oo huomannu miun käytöstä...

-anyway, mie yritän huomenna olla mahollisimman normaali D:! ja ehkä ne epäilykset laantuu, kun en nyt tuu kyselee häntä vähään aikaan olee (ens viikonloppu täyttä ja samoin sitä seuraava).
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Juu ehkä kannattas nyt olla ihan normaali ja vaikka sit parin viikon päästä kyselet uudestaan josko voisitte nähä.
tottakai mie yritän, mutta...se on vaan vaikeeta ja kun tekee monia asioita tiedostamattomasti (tai esim. koulupäivän jälkeen tajusin miten etäinen olin) D:! mutta joo, näin mie teen ja kattoo miten käy.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Mää ymmärrän ton tilanteen, onhan tuo ny tosi vaikeeta. Mut koita vaa olla mahollisimman normaali, kuten aina ennenki ja sit jos kummiski haluut kertoo tunteista joskus nii sillon kannattaa tosiaan yrittää valita joku todella hyvä hetki, semmone missä ei varmasti keskeytetä ja pääset rauhassa puhumaan sen kanssa
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Hei ymmärrän täysin mistä puhut! Toi on niin inhottavaa, kun on just saanut kuulla jotain kaveriltaan, mutta ei voi ottaa sitä asiaa puheeksi, koska muuten bustaa kavereita ja johonkin kaveriin ei sitten välttämättä enää luoteta niin paljoa. Sit joutuu aina salailemaan jotain ja jos yrittää puhua asiasta kertomatta, mitä on kuullut niin se tyyppi saattaakin vastata siinä kysymyksessä just siihen asiaan, mihin ei tarvinnut vastausta, mutta tarkemminkaan ei voi enää kysyä. En oikein tiiä, mitä sun pitäis tossa tilanteessa tehdä. D: Tsemppiä!
 
Ylös Pohja