Ihastus ja ikäero-ongelma!

gooodtimes

Kokenut
Liittynyt
20.2.2021
Viestejä
102
Reaktioarvo
69
Moi! Nyt tuntuu siltä, että jollekin tästä pitää kirjoittaa :) Mutta siis mulla on ihan hirveä ongelma liittyen mun pitkäaikaiseen ihastukseen!! Tykkään yhdestä pojasta meidän koulussa. Tää poika on kylläkin mua 3 vuotta nuorempi. Itse oon siis lukiossa ja 18. En oo ikinä seurustellut, enkä ollut näin vahvasti tykästynyt kenenkään. <3 En ymmärrä miten tuo kyseinen poika saa mut näin ihastuneeksi, mutta tuntuu että siinä ois vaan ihan kaikki niin hyvin <3 Meidän koulussa on yläkoulu ja lukio ns.samassa, muuten tuskin edes tietäisin tätä poikaa mistään.

Meillä on ollu paljon katsekontakteja ja sellaista ihastumista molemmin puolin ja tuntuu että toi poika enemmänkin vie hommaa eteenpäin. Mua vaan jotenkin häiritsee, että oonko ihan hirveä ihminen, kun tykkään tästä pojasta? Oon itse todella paljon nuoremman näköinen ja muutenkin tällä hetkellä selkeesti kiinnostun vähän nuoremmista, joten en periaatteessa ihmettele mun tunteita. Tää poika on sen sijaan jotenkin vanhemman oloinen, mua paljon pidempi ja muutenkaan ei mikään lapsellinen todellakaan. En vaan näe ketään muita kuin tämän pojan. Muutenkin aina ylianalysoin niin ette arvaakkaan paljon oon miettinyt tätä asiaa!! Tiedän, että on muitakin joilla on vastaavanlaista, mutta tuntuu vähän kummalliselta kun jotkut mun luokkalaisista sanoo et ei vois olla edes 05-syntyneen kanssa yhdessä. Kiva sit kun on minä, joka haaveilee tällä tavalla :) En vaan voi huijata itteäni etten olis ihastunut, kun sitä se nyt sitten on. Mua ei itseäni henkilökohtaisesti oikeastaan kiinnosta muiden suhteiden ikäerot, enkä kyllä koe meidänkään juttua mitenkään mahdottomaksi. Miksi jättää hyvä tilaisuus kokematta vaan iän takia? Tää poika on muutenkin hyvinkin olla 05 syntyny, jolloin ei ois mitään " ongelmaa ". Mä en kyllä yhtään tiedä minkälainen olisin parisuhteessa, kun en oo ikinä seurustellut, siks on vaikee sanoa onks tää ihan kummallista. :)
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Nuorena pieniki ikäero korostuu aika paljon ja varsinki jos toinen on selkeesti alaikänen ja toinen täysi-ikäistyny siinä on myös kyseenalaisia piirteitä.
Muuten riippuu ihmisestä, toiselle jo 2 vuotta on ongelma ja toiselle 20 vuotta ihan ok.

Varsinaista mielipidettä en anna koska oon ite ikäerosuhteessa ja olis sen takia tekopyhää mennä neuvomaan.
 

gooodtimes

Kokenut
Liittynyt
20.2.2021
Viestejä
102
Reaktioarvo
69
Nuorena pieniki ikäero korostuu aika paljon ja varsinki jos toinen on selkeesti alaikänen ja toinen täysi-ikäistyny siinä on myös kyseenalaisia piirteitä.
Muuten riippuu ihmisestä, toiselle jo 2 vuotta on ongelma ja toiselle 20 vuotta ihan ok.

Varsinaista mielipidettä en anna koska oon ite ikäerosuhteessa ja olis sen takia tekopyhää mennä neuvomaan.
Okei, kiitos vastauksesta! Noinhan se kyllä menee :) Tähän on varmaan vaikea vastata kans, kun ei tunne kumpaakaan osapuolta ja ei pysty kommentoimaan esim. että miltä näytettäis yhdessä ja kun kumminkin tietyssä ikäluokassa voi olla paljonkin eroa kehityksessä.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tää on kyllä semmonen kysymys, johon en itsekään osaa vastata. Ja on kyllä hankala tilanne. Onhan toi ikäero aika suuri, mutta toisaalta mäkin tulen hyvin toimeen mua kolme vuotta vamhempien ja kolme vuotta nuorempien kanssa vaikka en kyllä niitten kanssa seurustelisit. Toivottavasti joku osaa sua neuvoa, tai keksit ratkaisun itse. D:
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Jos ikäerosuhteessa kommunikaatio toimii hyvin ja molempien tunteet ja ajatukset tulee kuulluksi, niin en näkisi siinä ongelmaa. Tietenkin niin, että ikäero ei oo tuon enempää ja molemmat on sellaisessa iässä, että seurustelu on ihan normaalia. Eli en näe, että kommunikaatio vois toimia hyvin esim. 18- ja 12-vuotiaiden suhteessa.
 

gooodtimes

Kokenut
Liittynyt
20.2.2021
Viestejä
102
Reaktioarvo
69
Tää on kyllä semmonen kysymys, johon en itsekään osaa vastata. Ja on kyllä hankala tilanne. Onhan toi ikäero aika suuri, mutta toisaalta mäkin tulen hyvin toimeen mua kolme vuotta vamhempien ja kolme vuotta nuorempien kanssa vaikka en kyllä niitten kanssa seurustelisit. Toivottavasti joku osaa sua neuvoa, tai keksit ratkaisun itse. D:
Niinpä, mutta siis et tiedäkään paljon mua auttoi että sain vielä lisää vastauksia tähän :)
 

gooodtimes

Kokenut
Liittynyt
20.2.2021
Viestejä
102
Reaktioarvo
69
Jos ikäerosuhteessa kommunikaatio toimii hyvin ja molempien tunteet ja ajatukset tulee kuulluksi, niin en näkisi siinä ongelmaa. Tietenkin niin, että ikäero ei oo tuon enempää ja molemmat on sellaisessa iässä, että seurustelu on ihan normaalia. Eli en näe, että kommunikaatio vois toimia hyvin esim. 18- ja 12-vuotiaiden suhteessa.
Kiitos! Jep, siis mullahan on just niin, että tää mun ihastus on sellainen " poikkeus " et en vois seurustella muiden hänen ikäisten tai nuorempien kanssa. :) Mua vaan jossain kohtaa epäilytti, että oonko ihan kummallinen, kun muut ei ainakaan julkisesti oo myöntäneet kiinnostuvansa nuoremmista. Kiva, että vastailette näihin, tulee niin hyvä mieli <3
 
Ylös Pohja