Muoti Ikäviä tai epämiellyttäviä kampaamokokemuksia

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Onko kenelläkään ikäviä kokemuksia kampaajalla käynneistä? Hiukset leikattu liian lyhyiksi tai värjäys mennyt pieleen?

Itselläni ei ole mitään painajaismaisia kokemuksia, muutama liian lyhyeksi leikattu kuontalo tietysti, mutta ankeimpia kokemuksia oli erään latinomaan kampaamoissa, joissa ei ymmärretty pohjoismaalaista ohutta hiuslaatua ollenkaan. Hiuksia pestessä ja kammatessa revittiin hiuksia melkein tuppoina ja voivoteltiin, että "sultapa lähtee paljon hiuksia, kannattaa hoitaa ne jotenkin" jne. vaikka minusta oli ihan normaalia, että hiuksia nyt lähtee jonkin verran pestessä ja kammatessa. Eli jatkuvaa marinaa hiuksistani, vaikka itse leikkaus olikin yleensä ihan ok. Tietysti suurin osa asiakkaista oli tietysti tumma- ja paksuhiuksisia, mutta se voivottelu omista hiuksista otti päähän.

Nykyään tasoitan hiukset itse enkä astu yhteenkään kampaamoon.
 
Viimeksi muokattu:

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Apua, näin herkkäpäänahkaisena tuollainen hiusten repiminen saa karvani nousemaan pystyyn! :S

Itselläni ei ole sen pahempaa kuin hiuslakan (meinasin ensin kirjoittaa "hiuskalan") suihkuttaminen kysymättä tai varoittamatta etukäteen. Inhoan yli kaiken hiuslakan hajua ja vielä kamalampaa oli se ällö tunne hiuksissa, koska minä nyt vain olen todella aistiyliherkkä ihminen.

Pystyn kyllä olemaan kampaamossa etäällä jos jonkun toisen hiuksiin laitetetaan lakkaa (vaikka onhan se todella epämiellyttävää silti).

Mainittakoon, että kyseinen kampaaja ei sitä taatusti tehnyt kiusallaan ja ymmärrän sen, mutta suututti silti, että ilman lupaa aletaan suihkuttaa hiuksiin jotain mönjää. Hyi olkoon!
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,567
No kerran kävi niin että menin kampaajalle ottamaan värjäyksen ja no näytti kivalta mutta tukka meni ihan pilalle niistä aineista ja jouduin menemään toiselle kampaajalle tekemään hiushoidon ja leikkauttamaan samalla tukkaa. Siis se mun tukka oli ihan takussa ja kuivaa kökkärettä
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Tuli mieleen kerran Portugalissa kampaamossa, jossa olin pyytänyt vain yksinkertaisen latvojen tasauksen.

Kovasti he yrittivät myydä mulle kaikenlaista ekstraa ja kieltäydyin kaikesta, halusin köyhänä opiskelijana vaan latvoista vähän pois. Kampaaja kyseli (ilmeisesti) omistajalta, että "mitä mä teen tälle tukalle?" Ja omistaja jakeli jotenkin ylidramaattisesti neuvoja siitä, mitä siihen halvimpaan hiustenleikkuuseen sisältyy. Jotenkin tuli semmoinen halpisolo, vaikka leikkaus olikin ihan ok. Mutta se neuvottelu ja kysely... ilmeisesti olivat tottuneet vähän varakkaampiin asiakkaisiin eikä tällaiseen, joka ei suostunut ylimääräisiin hoitoihin ja föönauksiin.

Tuli sen verran kiusallinen olo, etten enää palanut siihen kampaamoon.
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Joo, kävin kerran Hiusten Ykkösessä leikkauttamassa ananaksen takasin ja työhön kului n. 10 minuuttia. Noh, se parturi sit kehtas kiskoa multa 30 saatanan euroa. Ja kotona huomasin, että ei ollut edes leikannut täydellisesti, vaan siellä täällä muutamia pitkiä hiuksia ja raja epätasainen :D En tietystikään ujona ihmisenä uskaltanut alkaa änkäämään vastaan :Ddddd

Enpä taida enää sinne puljuun mennä, kun kotikylän parturi pyysi viimeksi leikkauksesta 5€ ja kun ei kolikoita ollut tarpeeksi, niin kelpasi 3,50€ :-D Ajattelin, että H1:ssä ois ollu ammattimaista tasoa, ja oisin kerranki halunnu isompaan parturiin, mutta ei sit näköjään ainakaan tuolla kyseisessä liikkeessä :-)
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Mulla ei onneksi oo mitään kovin painajaismaisia kokemuksia. Lapsena/nuorena tosin ärsytti, kun silloinen kampaaja ei suostunut tekemään mitä halusin, koska olin lapsi:/
Haaveilin kovasti esimerkiksi sellaisesta pixie tyylisestä lyhyestä mallista, mutta ei kuulemma sovi lapselle (olin 12v.)joten hän leikkaus mulle tasasen polkkatukan.. Halusin myös 15vuotiaana hiuksiini yhden sinisen raidan... Ei sopinut tämäkään kampaajani mielestä lapselle, mutta äiti sai onneksi hänet suostuteltua:D

Nykyään on onneksi hyvä ja osaava luottokampaaja(joka toki sattuu myös oleen mun hyvä ystävä) <3
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Viime kesänä tarkoitus oli leikata hieman pitkähkö pixie (tutulla kampaajalla, joka oli leikannut saman mulle ennenkin), mutta se leikkas mulle siilin ja sivulle jäi vieläpä kalju läntti D: Siis aivan järkyttävän näköinenhän siitä tuli ja tein demiin muistaakseni kaksi keskustelua jossa vaan valitin asiasta. No kyllä mä sitten rauhotuin, takaisinhan ne hiukset kasvoi eikä ole toista kertaa käynyt samalla lailla. Taisi vaan olla huono päivä kampaajalla.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Aina epämiellyttävää, koska ei pätkääkään kiinnosta jutella sen kampaajan kanssa turhanpäiväisyyksistä. Jo pitkään olen leikannut itse tai sitten äiti leikkaa.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
Tämä.

Aattelin kyl kesän lopussa mennä kampaajalle värjäämään vaaleammaksi ja leikkaamaan joku 30cm (tai yli) pois
Hui miten pystyt niin paljon leikkauttamaan D::: Ite oon aina vetänyt rajan kymmeneen senttiin ku en tykkää lyhyestä tukasta itellä
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
Se totta puhuen kerran oikeesti leikkas vahingossa mun veljen toisesta korvalehdestä pienen palasen, kun sen piti saksilla siistiä hiuksia sen korvien ympäriltä. (Toki siihen vaikutti sekin, että mun veli taisi heiluttaa sen päätä aika paljon. Mutta kumminkin.)
Autss
Meillä äiti käyttää aina hiustenleikkuukonetta ku se leikkaa iskältä ja veljeltä, että ei oo vaaraa siitä et saksilla nipsittäis korvat xD (Toki se terä siinä koneessa on terävä et siinäkin on vaaransa)
 
Liittynyt
12.5.2021
Viestejä
97
Reaktioarvo
91
Viimeks ku kävin kampaajalla nii se kampaaja rikko mun otsista silleen et se näytti silt et joku 5-vuotias ois löytäny sakset ja vähän salaa leikelly hiuksiaan.. Sen lisäks se ei leikannu mun hiuksii takaata niinku pyysin ja muutenki ne kerrokset mitä se leikkas oli tosi sohittuja (et toinen kampaaja joutu sit lopulta korjaamaan noi sen virheet). Ja mikä tos oli musta pahinta/epäammattitaitosinta oli se et sen kampaamokäynnin lopussa se ei ees näyttäny mulle peilillä sielt takaata niit hiuksia et oisin ees voinu huomauttaa asiasta. Enkä sit jotenki ite tajunnu myöskään kysyä koska sosiaalinen ahistus jne.
 
Ylös Pohja