Syvälliset Inhottaa kun en välillä jaksa vastata varaanien laittamiin viesteihin (ja muuta avautumista)

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
En tiedä mikä siinä on niin työlästä, mutta välillä kun teen tänne kesun ja joku vastaa jotakin, niin vaikka mie haluisin vastata, en vaan kertakaikkiaan jaksa tai pysty D: Ennen kirjottelin aika paljonki kun olin Demissä ja esim. jos jollain oli paha olla niin kirjotin pitkän tsemppaamisviestin, muutenkin olin yleensä aktiivinen ja vastailin aina. Mutta oikeestaan heti kun alko olla enemmän uupumusta ja mt-ongelmat paheni, niin viesteihin vastaaminen sekä täällä että ihan tutuillekin tuottaa ongelmia. Muutenkin tuntuu etten saa yhtään mitään aikaseks D: Pitäs karsii vaatekaapista pois vaikka ja mitä (ja ostaa uusia tilalle / vähän kartottaa mitä vaatteita tarviin ja haluan), pitäs alkaa käydä ratsastustunneilla, pitäs alkaa muuttamaan elintapoja vähän terveellisemmiks ja alkaa taas uudestaan käydä uimahallissa, pitäs muuttaa miun huoneen ulkomuotoa, pitäs viedä rikkinäiset kuulokkeet takas (kun niissä on vielä vakuutus), pitäs viedä puhelin huoltoon, pitäs tehä enemmän kotitöitä, pitäs koittaa löytää lisää ilon aiheita elämään kun sitä iloa ei tällä hetkellä kauheesti näiden mt-ongelmien takia ole... lista on loputon mutta mitään ei vaan jostain syystä tapahdu enkä edes tiedä miksi, mikä mua oikein lamaannuttaa ja estää D:
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ei aina tarvitsekaan jaksaa. Mielestäni yksi nykymaailman ahdistavimpia asioita on se, että sinun oletetaan olevan aina saatavilla, jos joku haluaa jutella/valittaa/tms. Pitäisi normalisoida se, että aina ei saa sitä vastausta heti, ja silloin tällöin ei ollenkaan.
Oot oikeessa ja oon kyllä samaa mieltä D: Tulee jotenkin sellanen huono omatunto itelle kun toinen kirjottaa viestin enkä vastaa, vaikka onhan se ihan ymmärrettävää, että kun on voimat vähissä niin on pakko keskittyy itteensä. Ja miulla on liian kova tarve miellyttää muita ja tehdä aina kaikki prikulleen, joten täytyy yrittää päästä siitä taipumuksesta eroon ja muistaa ettei kaikkeen tarviikaan pystyä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,470
Oot oikeessa ja oon kyllä samaa mieltä D: Tulee jotenkin sellanen huono omatunto itelle kun toinen kirjottaa viestin enkä vastaa, vaikka onhan se ihan ymmärrettävää, että kun on voimat vähissä niin on pakko keskittyy itteensä. Ja miulla on liian kova tarve miellyttää muita ja tehdä aina kaikki prikulleen, joten täytyy yrittää päästä siitä taipumuksesta eroon ja muistaa ettei kaikkeen tarviikaan pystyä.
Samaistun ihan täysin! Syyllistän itseäni tosi kovin siitä, jos vastaan myöhään tai jätän kokonaan vastaamatta, koska tiedän että itseäni alkaisi toisen osapuolen roolissa heti mietityttämään, että "miksi se ei vastaa? vihaako se minua??". Mutta silloin kun on henkisesti loppu, pitäisi vaan antaa itselleen lupa joustaa näissä asioissa ja jos joku alkaa ihmettelemään, miksei viesteihin tule vastausta, voi ihan rehellisesti selittää tilanteen. Vaikka eihän se niin helppoa ole...
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,665
Reaktioarvo
2,896
Miks ihmeessä oikein kasaat itelles asioita mitä sun muka pitäis tehdä. Joo, siis tietty mäkin stressaavina hetkinä ajattelen että pitäs tehä kaikki asiat nyt ja heti mutta oikeasti nuo ei edes kuulosta miltään välttämättömiltä.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Miks ihmeessä oikein kasaat itelles asioita mitä sun muka pitäis tehdä. Joo, siis tietty mäkin stressaavina hetkinä ajattelen että pitäs tehä kaikki asiat nyt ja heti mutta oikeasti nuo ei edes kuulosta miltään välttämättömiltä.
Kiitos, oot järjen ääni D: Tiiän itekin ettei siinä oo mitään järkeä, mutta miulla on pakonomanen tarve pyrkiä täydellisyyteen ja jotenkin saada kaikki suoritettua. Miulla on siis yleistyny ahdistuneisuushäiriö ja äidin suvusta aika moni on sellanen kunnon hössöttäjä, joten sieltä tää taipumus varmasti aika pitkälti tulee. On tää kyllä todella raskasta kun tästä ei vaan meinaa päästä eroon D: Ja välillä on vaikee erottaa sitä et mitä mie oikeesti haluun tehä ja mikä on vaan sellasta pakonomasta mitä asetan itelleni väkisin tehtäväks.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,665
Reaktioarvo
2,896
Kiitos, oot järjen ääni D: Tiiän itekin ettei siinä oo mitään järkeä, mutta miulla on pakonomanen tarve pyrkiä täydellisyyteen ja jotenkin saada kaikki suoritettua. Miulla on siis yleistyny ahdistuneisuushäiriö ja äidin suvusta aika moni on sellanen kunnon hössöttäjä, joten sieltä tää taipumus varmasti aika pitkälti tulee. On tää kyllä todella raskasta kun tästä ei vaan meinaa päästä eroon D: Ja välillä on vaikee erottaa sitä et mitä mie oikeesti haluun tehä ja mikä on vaan sellasta pakonomasta mitä asetan itelleni väkisin tehtäväks.
Ah, ymmärrän D: onpa hassua muuten olla kerrankin järjen ääni..... Ehkä osaan olla sitten toisille sellainen mutta jos mun pitäs omia ongelmiani ajatella järkevästi niin eih.. :D tai ehkä sekin joskus onnistuu
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Samaistun ihan täysin! Syyllistän itseäni tosi kovin siitä, jos vastaan myöhään tai jätän kokonaan vastaamatta, koska tiedän että itseäni alkaisi toisen osapuolen roolissa heti mietityttämään, että "miksi se ei vastaa? vihaako se minua??". Mutta silloin kun on henkisesti loppu, pitäisi vaan antaa itselleen lupa joustaa näissä asioissa ja jos joku alkaa ihmettelemään, miksei viesteihin tule vastausta, voi ihan rehellisesti selittää tilanteen. Vaikka eihän se niin helppoa ole...
Aika tuttu tunne kyllä mullekin...
 
Ylös Pohja