Aihe vapaa Jaksaisikohan joku pistää pystyyn Varasijan ihka ensimmäisen Nälkäpelin?

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Mä en edes tiedä, mistä näissä nälkäpeleissä on kyse (ei ole kokemusta enkä seurannut Demissä), mutta kannatan toki kaikkea Varasijan aktiivisuutta lisäävää toimintaa! Toivottavasti tämä "joku" pistää pelin pystyyn. :unsure:
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Mä en edes tiedä, mistä näissä nälkäpeleissä on kyse (ei ole kokemusta enkä seurannut Demissä), mutta kannatan toki kaikkea Varasijan aktiivisuutta lisäävää toimintaa! Toivottavasti tämä "joku" pistää pelin pystyyn. :unsure:
En ole itse koskaan pistänyt Nälkäpeliä pystyyn, joten tarkemmista yksityiskohdista en osaa sanoa mitään, mutta netistä löytyy tätä varten tehty simulaattori, johon syötetään osallistujien nimimerkit ja simulaattori sitten arpoo tapahtumia, kuten kuka kuolee/liittoutuu/haavoittuu/löytää ruokaa jne.

Käsittääkseni kyseinen simulaattori on englanniksi, joten Nälkäpelin järjestäjä joutuu kääntämään tapahtumat suomeksi itse. Muutoin järjestäjän tai pelaajien ei itse tarvitse nähdä vaivaa pelin eteen, koska kaikki tapahtumat etenevät simulaattorin antamien tapahtumien mukaan. On siis arpapeliä, kuka jää viimeisenä henkiin, mutta pelin etenemistä on jännittävää seurata. :D

Oli Demissä muunnoksiakin tästä, joissa järjestäjä antoi pelaajille mahdollisuuden vaikuttaa jossain määrin pelin tapahtumiin. En tiedä, miten tuo tarkalleen toimi.
 
Viimeksi muokattu:

Riisitassu

Jokapaikanhöylä
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
808
Reaktioarvo
1,256
En ole (vielä ainakaan) lukenut nälkäpelejä mutta aina halusin demissä niihin mukaan, en ehtinyt :( Jos joku tekee niin voi lisätä minut ehdottomasti osallistujalistaan!
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Harmi, kun demin aiempia pelejä ei pääse enää katselemaan. Voisin nimittäin muuten periaatteessa olla järkkäämässä nälkäpeliä (jos kerran kukaan muu ei halua), mutta en tosiaan ymmärrä aiheesta juuri mitään, eikä googlekaan oikein auta. Tuollaista simulaattoria kävin testaamassa, muttei se auttanut hiffaamaan, mistä pelissä on kyse.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
Tässä muutamia aloituksia googlen välimuistista
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Periaatteessa voisin kyllä toimia järjestäjänä, mutta aiempi kokemukseni on pelkästään osallistujana olemista, joten en osaisi kyllä mitään twistejä (sponsoreita yms.) tähän vielä laittaa. Tietysti porukka voisi itse toivoa minkä vyöhykkeen tribuutteja haluavat olla, mutta siihen tyssää mun customointitaidot. :D

Simulaattoria osaan käyttää ja englannista suomeksi kääntäminen ei ole ongelma, joten jos porukalle käy tämmöinen täysin vanilla toteutus niin olen vapaaehtoinen ottamaan homman käsiini.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Periaatteessa voisin kyllä toimia järjestäjänä, mutta aiempi kokemukseni on pelkästään osallistujana olemista, joten en osaisi kyllä mitään twistejä (sponsoreita yms.) tähän vielä laittaa. Tietysti porukka voisi itse toivoa minkä vyöhykkeen tribuutteja haluavat olla, mutta siihen tyssää mun customointitaidot. :D

Simulaattoria osaan käyttää ja englannista suomeksi kääntäminen ei ole ongelma, joten jos porukalle käy tämmöinen täysin vanilla toteutus niin olen vapaaehtoinen ottamaan homman käsiini.
Kiva, jos sä viitsisit järkätä! 🙏 Uskon, että noilla spekseillä saa hyvän pelin pystyyn. Olet tuossa hommassa ainakin varmasti parempi kuin minä. XD
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Noniin, laitoin homman aluille. Täältä ketjusta halukkaat käykää ilmoittamassa itsenne tähän "viralliseen" ketjuun myös niin pysyn vähän paremmin kärryillä osallistujalistan kanssa. :D
 

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
Tekisi mieli osallistua, mutta en oikein tiedä mistä on kyse ja miten sitä pelataan. D: voisiko joku kertoa tarkemmin/neuvoa?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Tekisi mieli osallistua, mutta en oikein tiedä mistä on kyse ja miten sitä pelataan. D: voisiko joku kertoa tarkemmin/neuvoa?
Ehkä vähän hankala selittää, mutta jos olet nähnyt nälkäpeli-elokuvat niin tää pohjautuu täysin siihen. Eli 24 tribuuttia (tai tässä tapauksessa varaania) laitetaan kuvitteelliselle areenalle, jossa he joutuvat selviytymään keskenään ja viimeinen eloon jäänyt voittaa.

Pelin kulku pohjautuu nälkäpeli-simulaattoriin, joka generoi satunnaisesti kunkin päivän tapahtumat. Osallistujana sun ei tarvitse tehdä siis yhtään mitään, saat vain seurailla omaa etenemistäsi pelissä ja tietokonealgoritmit hoitavat loput! :D
 

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
Ehkä vähän hankala selittää, mutta jos olet nähnyt nälkäpeli-elokuvat niin tää pohjautuu täysin siihen. Eli 24 tribuuttia (tai tässä tapauksessa varaania) laitetaan kuvitteelliselle areenalle, jossa he joutuvat selviytymään keskenään ja viimeinen eloon jäänyt voittaa.

Pelin kulku pohjautuu nälkäpeli-simulaattoriin, joka generoi satunnaisesti kunkin päivän tapahtumat. Osallistujana sun ei tarvitse tehdä siis yhtään mitään, saat vain seurailla omaa etenemistäsi pelissä ja tietokonealgoritmit hoitavat loput! :D
Kiitos kun autoit, en ole niitä elokuvia katsonut mutta voisin silti osallistua! :D
 
Ylös Pohja