Mielenterveys Jos jo viiden minuutin puhelu oli noin vaikea niin miten selviän oikeasta tapaamisesta maaliskuussa?

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,019
Reaktioarvo
2,899
Ei saatana

Tän ois kyllä voinu laittaa kehoonkin koska se pahin juttuhan tässä on mun vatsakivut jne.

En tiiä miten selviin niiden kanssa kun pitää poistua kotoa. Toki muutenkin vaikeeta mut ehkä suurin syy nyt kuitenkin on tuo vatsaongelma.

Tsiisus jos melkein itkin kivusta jo tossa Ton puhelun takia niin kokonainen tapaaminen, mahdollisesti jopa yli tunnin mittainen... Ei jumalauta. No käyn sit varmaan 20 kertaa vessassa sen tapaamisen aikana mutta eihän siinä. Itsepähän halusivat :D ibs-potilaan kanssa on aika vaikea tämmösiä suunnitella. Tai "ibs-potilaan" koska eipä mulla kai mitään virallista diagnoosia ole. Nyt taas mietin et voisko tää sittenkin olla keliakia koska oon ottanu verikokeet muutama vuosi sitten viimeks et pitäskö ottaa uudestaan. Tai jotain. Muutenki, mutsilla ja mutsin siskolla on keliakia niin alttiutta on. Aiemmin ei oo vaan verikokeista löytyny mitään. Voi se toki olla se ibs:kin. Mutta kai mun täytyy nyt taas uudestaan käydä sit verikokeetkin ottamassa vai mitähän helvettiä

Tosiaan ei kai tässä mitään, täytyy vaan sitten varautua käymään vessassa helvetin monta kertaa sillon. Tuskin ehditään edes mistään siinä puhua ":D" mutta toivon tietty et se ois normaalia parempi päivä mutta todennäköisesti ei. Todennäköisesti järkyttävät turvotukset ja kivut iskee päälle jo hyvissä ajoin ennen sitä muutenkin.

Tosin tosta puhelusta selvisin lopulta tosi hyvin, ei siin ollut mut ongelmaa, ennen sitä vaan sattu aivan vittuna. Mut sit se rauhottu kun keskityin puhumaan sen kanssa. Ainahan se yleensä ennen on pahempi kuin sen aikana. Todennäköisesti sillon ku on se tapaaminen niin ennen sitä on yhtä vitun helvettiä mut ehkä sen aikana ei enää niin paha?

Mut silti, kiitos tästäkin
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Kannattaa kyllä käydä verikokeissa tsekkaamassa onko vasta-aineet koholla. Sitä ennen pitää kyllä muistaakseni vetää gluteenia tietty aika
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,019
Reaktioarvo
2,899
Kannattaa kyllä käydä verikokeissa tsekkaamassa onko vasta-aineet koholla. Sitä ennen pitää kyllä muistaakseni vetää gluteenia tietty aika
Nosiis mä syön koko ajan ihan normisti gluteenii eten silleen noudata mitään erityisempää ruokavaliota. Et syön kyl esim leipää mis on gluteenii ja kaikkee. Ja joo niihä se varmaa pitäis. Ärsyttää vaan ku tuntuu että pitää jatkuvasti rampata siellä, vaikka tosiaan onhan siitä jo vuosia aikaa kun kävin. Mut silti huvittaa koska basically samoista syistä sillon sinne menin tarkistaa onko verikokeissa mitään mikä vois nää asiat selittää, mut ei ollu sillon must mitää keliakiaa tai laktoosi-intoleranssia tai mitään, nii nytkö pitää oikeest taas uudestaa käydä tarkistamassa. Toki verikokeita kannattais varmaan muutenki ottaa aina sillon tällön (jos oon ymmärtänyt oikein?) Mutta kun ei yhtään huvittais, juuri sen takia että ne on yleensä helvetillisiä mulle koska meinaan joka kerta pyörtyä. Se olo jatkuu viel aika pitkään ni jes. + Vielä lisäks se että se tietenkin sattuu aika paljon (mua sattuu vaikka kuulemma monia ei satu). Siis nyt pelkästään asian ajattelu saa mut pyörryttävään oloon ja ööh joo, enkä muista oliko siitä emlasta sillon mitään apua, ehkä vähän. Mutta pyörryttää silti
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Nosiis mä syön koko ajan ihan normisti gluteenii eten silleen noudata mitään erityisempää ruokavaliota. Et syön kyl esim leipää mis on gluteenii ja kaikkee. Ja joo niihä se varmaa pitäis. Ärsyttää vaan ku tuntuu että pitää jatkuvasti rampata siellä, vaikka tosiaan onhan siitä jo vuosia aikaa kun kävin. Mut silti huvittaa koska basically samoista syistä sillon sinne menin tarkistaa onko verikokeissa mitään mikä vois nää asiat selittää, mut ei ollu sillon must mitää keliakiaa tai laktoosi-intoleranssia tai mitään, nii nytkö pitää oikeest taas uudestaa käydä tarkistamassa. Toki verikokeita kannattais varmaan muutenki ottaa aina sillon tällön (jos oon ymmärtänyt oikein?) Mutta kun ei yhtään huvittais, juuri sen takia että ne on yleensä helvetillisiä mulle koska meinaan joka kerta pyörtyä. Se olo jatkuu viel aika pitkään ni jes. + Vielä lisäks se että se tietenkin sattuu aika paljon (mua sattuu vaikka kuulemma monia ei satu). Siis nyt pelkästään asian ajattelu saa mut pyörryttävään oloon ja ööh joo, enkä muista oliko siitä emlasta sillon mitään apua, ehkä vähän. Mutta pyörryttää silti
Aa okei hmm no joo se on sitten vähän mutkikkaampi juttu kyllä
 
Ylös Pohja