Keho Jos Suomessa kertoo lääkärille/sairaanhoitajalle et käyttää huumeita, mitä tapahtuu?

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Rupesin vaan miettii ku katoin steveioe:n youtubevideoo mis se vastailee kaikkii ensiapuun liittyviin kysymyksiin ja se sano siin et ne ei soita poliisille vaik joku sanois et on käyttäny huumeita, nii mietin et miten Suomes on? :D Ja entä jos kertoo et on ottanu vaik reseptilääkkeit huumaustarkotuksessa (ja on sen takii siel päivystykses ku jotain on menny vikaan), nii ottaaks ne sit sen reseptin pois vai eiks niit vaan kiinnosta siel ensiavussa muu ku hoitaa sut kuntoon?

Uteliaisuudesta vaan. Ite en käytä muita päihteitä ku alkoholia ja tupakkaa sillon ku juon... Minkä haluisin kyl saada lopetettuu mut hitto ku kännis tekee aina mieli ja koska kännis nii ei osaa ajatella järkevästi tai ei välitä. D:
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Rupesin vaan miettii ku katoin steveioe:n youtubevideoo mis se vastailee kaikkii ensiapuun liittyviin kysymyksiin ja se sano siin et ne ei soita poliisille vaik joku sanois et on käyttäny huumeita, nii mietin et miten Suomes on? :D Ja entä jos kertoo et on ottanu vaik reseptilääkkeit huumaustarkotuksessa (ja on sen takii siel päivystykses ku jotain on menny vikaan), nii ottaaks ne sit sen reseptin pois vai eiks niit vaan kiinnosta siel ensiavussa muu ku hoitaa sut kuntoon?

Uteliaisuudesta vaan. Ite en käytä muita päihteitä ku alkoholia ja tupakkaa sillon ku juon... Minkä haluisin kyl saada lopetettuu mut hitto ku kännis tekee aina mieli ja koska kännis nii ei osaa ajatella järkevästi tai ei välitä. D:
Ei kerro poliisille. Jos on alaikäinen niin saattaa kertoa vanhemmille. Samaa reseptilääkettä tuskin enää saa. Voi suositella vieroitusta.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Hah, nyt kerroin psykiatrille (tekstaril se näkee sen vast huomen aikasintaa) et käytin mun unilääkkeit enemmän ku oli määrätty (koska ahistus ja tarve saada taju kankaalle) et voisko se uusii sen reseptin et voisin hakee sitä lisää ku en muuten varmaa pärjää seuraavii KAHTA JA PUOLTA viikkoo ilman unilääkkeitä... (mul on määrätty max 4 yös ja 2 päiväl mut otan usein 6 yöl vaa ja nyt oon ottanu 8 [25mg])... Saas nähä et miten se reagoin. Lupasin kyl siin viestis et oon jatkos tarkempi etten käytä niit enemmän ku on määrätty...

Ei nyt varsinaisesti liity aiheesee mut oli pakko jakaa haha. Onneks mul on varmaa maailman paras psykiatri et en usko et se sättii siitä tai mitää. Siis voitteko uskoo. Soitin vissii toissapäivänä tonne mielialatyöryhmän sihteerille ku sitä kaut yleensä pyydetään kaikki reseptin uusinnat (et se tekee sen lähetteen sinne) ja ku pyysin opamoxiin (rauhottavaan sitä ku mul oli vaa vissii 3 päiväks sitä?) ja se oli ihan et sorry et saadaan laittaa uusinnat silleen et aikasintaan viikon päästä ne voidaan uusii.. Ja kysyin silt et voinks vaa tekstaa sille psykiatrille ja se oli eka ihan et et voi. Sit ku selitin et oon ennenki siis hoitanu asioita silleen et se psykiatri on sanonuki et sitä kaut saa yhteyt nii sit se oli sillee et ok no kokeile sitä ja jos se ei toimi nii soita tänne uusiks.

NOHHH. Laitoin sille psykiatrille viestii tilanteesta ja se oli ihan et wtf se sihteeri on selittäny et ei niit uusimisii tarvi laittaa sillee et aikasintaa viikon pääst voi saada sen.. Ja sit 10min siit ku laitoin sille viestii asiasta nii asia oli jo hoidettu (aka mun resepti oli uusittu). Toivon ettei toi psykiatri ikinä vaihu multa. <3

Se on kans joskus sanonu mulle ku ihmettelin ku en ollu saanu vie laskuu siit b-lausunnon kirjottamisesta (minkä tarttesin kelahakemust varten) ja stressasin sitä ku halusin voida budjetoida ja näin ku näil tuilla on välil vähän silleen tiukkaa. Ja ku kysyin silt et hei koska luulet et se tulee ku en oo vieläkää saanu sitä laskuu ja ois kiva saada se pois alta nii se sano et se ei velota sen asiakkailta lääkärinpalkkiota b-lausunnoista ku se tietää et sen asiakkail on muutenki hankalaa ja et niil on usein taloudellisii vaikeuksii et hän ei haluu aiheuttaa ihmisille lisää stressii jne sillä...

Paras psykiatri mikä mul on koskaan ollu tänä aikana ku oon ollu kohta 10v saikulla...
 
Ylös Pohja