Aihe vapaa Joudun yksinäni Helsinkii

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
En ookkaan hetkeen valittanu tääl ongelmistani, mut voi perse taas tätä hommaa

Varasin tatuointiajan perjantaille 3.3. ja kysyin sitä ennen frendiltä 4 kertaa, pääseekö hän varmasti mun seuraks sinne. Hän vastas joka kerta, että pääsee. Kun kysyin junalippui ottaessani eli viime keskiviikkona, että otanko hällekki, nii hän sit peru koko homman. Syy? Pari päivää tän mun jutun jälkeen hän menee tärkeelle keikalle Hesaan yhen toisen kaverin kaa (semmone kaveri, joka petti mun luottamuksen ja jolle oon vihanen) eikä hänellä yllättäen ookkaa rahaa, koska junaliput on 10€ liian kalliit. Jep. Tajuun ettei hän tehny tätä tahaltee ja juteltii asiast, mutta luotin tosi vahvasti siihe et hän pääsee mukaan ja nyt on edellee paska fiilis. Mielenterveysongelmat ja pms ei helpota tätä tilannetta

No, se itse ongelma on tässä se, etten ikinä oo ollu yksin Helsingis. Osaan mennä sinne junalla ja tiiän mis esim. kauppakeskukset on, mutta mun tatuointipaikka on Katajanokalla. Nyt en sit tiiä, miten helvetis mä menisin sinne ratikalla, koska oon matkustanu semmotteel viimeks vuonna 2015 eikä oo mitää muistikuvaa. Toinen vaihtoehto on sit se, että mä kävelen sen matkan

Tosi moni mun ikänen on tehny kaikenlaista yksinää ja tää ei todellakaa oo isoin juttu, mitä voisin tehä. Jotenki vaa kaikki tommotteet julkiset kulkuvälineet pelottaa, koska ei mun omas pikkukyläs edes liiku sellasii, enkä yhtää tiiä, miten esim. lipun kaa toimitaa ratikas

Että oisko mitää hyvii selviytymisvinkkei :D
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Joo mulla oli ihan sama tilanne, että oon ihan pikkukylästä jossa ei oo muuta kuin pari bussia :D mä sit opettelin yläasteella ihan kantapään kautta liikkuu yksin helsingissä niin yritän antaa sulle nyt hyviä neuvoja (joita oisin itse kaivannut silloin)
1. Lataa hsl sovellus
2. Ilmaiset ja siistit vessat löytyy kampin 5. kerroksen ravintolamaailmasta ja Pasilan triplan kolmoskerroksesta.


Päärautsikalta pääsee 5 ratikalla katajanokalle, jää Kauppiaankadulla, ettet joudu terminaaliin asti. Helsingissä sun pitää huitoo ratikalle ja ennen pysäkkii painaa stoppinappii. Todennäkösesti siellä on muitakin, että sun ei edes tarvii niitä painaa. Sitä lippuu sun ei tarvii näyttää kellekkään paitsi tarkistajalle, jos semmonen sattuu tulee vastaan. Hsl sovelluksesta pitää ostaa AB-lippu ja siinähän se sitten onkin.
Jos tarviit vielä jotain lisävinkkejä niin autan kyllä mielelläni!!
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Ite oon ollu kerran helsingissä ku olin jotain 8v, ei muistikuvia.

Mutta itekki meen yksin helsinkiin. Taisiis luokan kaa mutta ilman kavereita✌️✌️
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Reittiopas on kaveri, en tosin tiedä miten nyt ku on lakko eikä julkiset kaikki toimi (ainakaan bussit ja muut). Täällä moni asuu Helsingissä, kysy täältä kaveria jos muuten tuntuu vaikealta.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Joo mulla oli ihan sama tilanne, että oon ihan pikkukylästä jossa ei oo muuta kuin pari bussia :D mä sit opettelin yläasteella ihan kantapään kautta liikkuu yksin helsingissä niin yritän antaa sulle nyt hyviä neuvoja (joita oisin itse kaivannut silloin)
1. Lataa hsl sovellus
2. Ilmaiset ja siistit vessat löytyy kampin 5. kerroksen ravintolamaailmasta ja Pasilan triplan kolmoskerroksesta.


Päärautsikalta pääsee 5 ratikalla katajanokalle, jää Kauppiaankadulla, ettet joudu terminaaliin asti. Helsingissä sun pitää huitoo ratikalle ja ennen pysäkkii painaa stoppinappii. Todennäkösesti siellä on muitakin, että sun ei edes tarvii niitä painaa. Sitä lippuu sun ei tarvii näyttää kellekkään paitsi tarkistajalle, jos semmonen sattuu tulee vastaan. Hsl sovelluksesta pitää ostaa AB-lippu ja siinähän se sitten onkin.
Jos tarviit vielä jotain lisävinkkejä niin autan kyllä mielelläni!!
Kiitti tosi paljon, nää on just sopivat step-by-step ohjeet joita tarviin! Ehkä mä pärjään
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Ite oon ollu kerran helsingissä ku olin jotain 8v, ei muistikuvia.

Mutta itekki meen yksin helsinkiin. Taisiis luokan kaa mutta ilman kavereita✌️✌️
Tsemppii sullekki, toivottavasti siel samal luokal on edes iha siedettävii tyyppei
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Reittiopas on kaveri, en tosin tiedä miten nyt ku on lakko eikä julkiset kaikki toimi (ainakaan bussit ja muut). Täällä moni asuu Helsingissä, kysy täältä kaveria jos muuten tuntuu vaikealta.
Joo, siis lakko ei todellakaa helpota tätä koko pakettii. Voi olla iha mahollista et paniikis kirjotan tänne jonku tosi sekavan kaverihakuviestin sillon, jos homma alkaa kunnol kusta
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
miten pärjäsit? =)
Tosi hyvin, kiitti kysymäst! Mä en eksyny tai kuollu, tatuoinnin ottaminen suju hyvin ja löysin jopa pari vaatetta, joita oon ettiny

Ratikka tosin feidas mut (ekasta myöhästyin noin 10 sekunttii, seuraava ei ikinä tullu) ja siks myöhästyin about 10min mun tatuointiajasta. Jostain syystä vituttaa suunnattomasti se 3,10€, jonka HSL:le uhrasin :D
 
Ylös Pohja