Työ Kaikki työssä käyvät/käyneet!!

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Teen keikkatyötä, välillä on vapaata. Enimmäkseen pätkätöitä on tarjolla. Niin monet päiväkodit ovat nyt juhannuksen jälkeen olleet kiinni niin sopivaa keikkaa ei oo ollut tarjolla kun busseja täältä missä asun kulkee vaan kahdesti päivässä eikä ne mene oikein yksi yhteen työaikojen kanssa ja ei täällä asuinpaikassani ole tarjolla ollenkaan keikkaa, joten oon ollut vapaalla. Teen siis monipalvelutyöntekijän hommia pääsiassa päiväkodeissa eli siis tiskailen, lämmitän ruokaa jotka tulee suurtalouskeittiöltä ja siivoan osastot ruokailun jälkeen. Työkuva vaihtelee aika paljon riippuen kohteesta, joskus on vaan pelkkää tiskaamista ja työkaveri siivoaa ja huolehtii ruuat tai sit toisinpäin. Palkka on aika pieni ja vaihtelee, riippuu niin paljon keikkojen pituudesta. Viimeksi tienasin 131 €.
Tulispa töitä, rutiiniton elämä on aika tylsää.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Teen keikkatyötä, välillä on vapaata. Enimmäkseen pätkätöitä on tarjolla. Niin monet päiväkodit ovat nyt juhannuksen jälkeen olleet kiinni niin sopivaa keikkaa ei oo ollut tarjolla kun busseja täältä missä asun kulkee vaan kahdesti päivässä eikä ne mene oikein yksi yhteen työaikojen kanssa ja ei täällä asuinpaikassani ole tarjolla ollenkaan keikkaa, joten oon ollut vapaalla. Teen siis monipalvelutyöntekijän hommia pääsiassa päiväkodeissa eli siis tiskailen, lämmitän ruokaa jotka tulee suurtalouskeittiöltä ja siivoan osastot ruokailun jälkeen. Työkuva vaihtelee aika paljon riippuen kohteesta, joskus on vaan pelkkää tiskaamista ja työkaveri siivoaa ja huolehtii ruuat tai sit toisinpäin. Palkka on aika pieni ja vaihtelee, riippuu niin paljon keikkojen pituudesta. Viimeksi tienasin 131 €.
Tulispa töitä, rutiiniton elämä on aika tylsää.
Ja työ ilmeisesti jatkuu syksyllä ja saan jatkaa uudella asuinpaikallani. Ilmeisesti viikonlopputyötä tulee olemaan kun muulloin ei tule olemaan opiskelujen takia aikaa.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Olen kesätöissä yhdessä sairaalassa, ihan täyttä päivää teen kolmen kuukauden ajan. Palkka on suunnilleen 2300€ kuussa, nimikkeellä röntgenhoitajaopiskelija.
Siistii :D Varmaan aika rento duuniin. Olisinpa ite tajunnu hakee
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Siistii :D Varmaan aika rento duuniin. Olisinpa ite tajunnu hakee
En nyt rennoksi sanoisi, mutta todella kivaa ja monipuolista työtä kyllä. Päädyin opiskelemaan tätä alaa ihan vahingossa ja täytyy kyllä sanoa, että oli paras vahinko ikinä.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Sain kesätöitä höyläämöltä ja kyllä tuntuu todellakin omalta jutulta!! Ei unelma-ammatti, mutta voisin kesätöinä tehdä tätä useampanakin kesänä.
Palkka on muutaman tuhannen koko kesältä. :))
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,008
Reaktioarvo
8,484
Sain kesätöitä höyläämöltä ja kyllä tuntuu todellakin omalta jutulta!! Ei unelma-ammatti, mutta voisin kesätöinä tehdä tätä useampanakin kesänä.
Palkka on muutaman tuhannen koko kesältä. :))
Höyläämön voiskin ilmoittaa Jarlalle.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Lukioaikana pääsin kahtena peräkkäisenä kesänä taimitarhalle. Palkka oli kahdelta viikolta 500€, josta 300€ oli kunnan kesätyösetelin arvo. Viime kesänä en päässyt mihinkään (en kyllä hakenutkaan kauhean aktiivisesti), mutta nyt pääsin siivousfirmalle kesä- ja heinäkuun ajaksi. Tuntipalkka on noin 10€, päivässä on töitä yleensä kolmesta kuuteen tuntiin, joinakin päivänä sovittu aika saattaa venyä. Helppoja päiviä on kuitenkin sen verran tiuhaan, ettei tarvitse huolehtia että työsopparin viikon maksimityöaika ylittyisi.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Olen ehkä joskus kysynyt tätä, mutta mitä röntgenhoitaja tekee?
Röntgenhoitaja suorittaa lääketieteellistä kuvantamista, eli ottaa röntgen-, tietokonetomografia-, magneetti-ja isotooppi/PET-kuvia potilaista. Diagnostiikkapuolen lisäksi röntgenhoitaja voi työskennellä myös sädehoidon ja kuvantaohjattujen toimenpiteiden parissa. Kyseessä on säteilytyö, eli työnkuvaan kuuluu olennaisena osana säteilyn turvallisesta käytöstä huolehtiminen sairaalan sisällä.

Sinällään vähän hölmöä että tämäkin ala on tuolla "hoitaja"-päätteellä, koska emme tee lähes ollenkaan varsinaista hoitotyötä vaan olemme enemmänkin vastuussa teknologian käyttämisestä.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
En oo tällä hetkellä töissä, mutta oon ollut seurakunnalla kerhonohjaajana ja sitä kautta kesätöissä päiväleirillä. Ei tarvinut hakea, ilmoitti vaan haluavansa töihin. Sitten piti käydä kerhonohjaajakoulutus. Palkka oli ensin noin 8€/tunti, ja kun kävi vuoden päästä koulutuksen kakkososan, se oli n. 10€/tunti. Kerho oli 1.5h kerran viikossa, eli ei sillä oikein päässyt rikastumaan, mutta ainakin oli jotain.

Nyt yritän taas löytää jonkun työn, ongelmana on vaan että ei oo oikein sopivaa koulutusta (lukio ja eka vuosi amk:ssa), ja allergiat/iho-ongelmat rajoittaa myös
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Kun tulin takas hollannista niin menin työkkärin kahvila kurssille jonka jälkeen hain sen verukkeella lentokentän kahvilaan ja sain paikan. Se oli kyllä super raskasta vuorotyötä ilman mitään säännöllistä rytmiä että työskentelin yhden kesän täysipäiväisesti ja sitten lähdin opiskelemaan matkailualaa. Palveluharjoitteluun menin Fazerin kahvilaan johon siis vain lähetin sähköpostin. Sille tielle jäin aika moneksi vuodeksi kun mut palkattiin harjoittelun päätteeksi. Kävin jeesaamassa muutamia kahviloita joihin pääsin suihteilla niin ei kamalasti kokemuksia ollut työhaastatteluista ennen kuin muutin Englantiin. Englannissa mä tosiaan vain luin indeed sivun hakemuksia ja vastasin niihin, sain kutsun haastatteluun ja sain paikan. Täällä siis työskentelin eka kahvilassa, sitten mt-hoidon assistenttina vuokrafirmalla, sitten ihan vakkarina dementia hoito laitoksessa ja nyt kunnallisen terveydenhuollon psykiatrisessa sairaalassa.

Ennen Hollantia mä tein vain jotain puhelinmyyntiä johon he ottavat kaikki, ja Hollannissa mä ryöskentelin pub crawlille hankalien turisteja mukaan illan viettoon, sielläkin he käytännössä palkkasi kaikki.

Mä en ollut koskaan hyvä haastatteluissa mutta aina hyvä duunissa, ja mulle iso osa on ollut se että pääsen näyttämään mun taidot. Siksi suosittelen tekemään kunnon duunia harjoittelussa. Myös työkkärin kurssit ja sitä kautta työkokeilut ovat todella hyvä tapa työllistyä vaikka aina vähän nihkeää tehdä aluksi töitä päivärahalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.6.2021
Viestejä
15
Reaktioarvo
8
Olen töissä päiväkodissa osa-aikaisena, aluksi puol vuotta, olen siis ollut kohta 3kk siellä. Mukavaa ja mahtavaa on ollut ja tykkään työstäni paljon :)
 
Ylös Pohja