AMK Kannattaako hakea ammattikorkeakouluun

AMK, ammattikorkeakoulu.

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Amiksesta semmoselle alalle missä ei oo yhtään hyvä? Nimittäin olin aatellu että menisin amk mutta tajusin just että mähän oon aika surkee siinä mitä menisin opiskelee joten en tiä. Ehkä sitä vois koittaa? Mut.. äh. En tiä. Voisin myös tehä semmosta helppoa mutta tylsää ja alkukantasta työtä ni sit ei ainakaan tarttis stressata ja aatella että on ihan liian huono siihen
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Joo jos oot kiinnostunut. Se on aina plussaa jos tiiät etukäteen jotain ja osaat sanoa pidätkö siitä alasta oikeesti.

Sun ei tarvi olla hyvä siinä alassa vielä. Sen takii sitä opiskellaan, et siihen tultais hyväks. Meillä AMKissa ollaan opetettu kaikki aika perusteista lähtien, että kaikki pääsis kärryille, vaikka ei siitä ei ole minkäänlaista tietoa etukäteen.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
ite hain alunperin yliopistoon sellaiselle alalle, jossa tiesin olevani hyvä. en halunnut sinne, mut en uskaltanut hakea unelma-alalleni koska aattelin et se on liian haastava mulle. no, yliopistossa motiivi ihan 0, ei mitään haastetta missään ja kurssit olivat aivan jäätävän tylsiä. kolme vuotta heitin hukkaan siellä. hain viime syksynä tälle unelma-alalleni amk, ja oon rakastanut jokaista päivää siellä. opintojen haastavuus on yksi asia josta siellä pidän, koska oman kehityksensä huomaa ja omista saavutuksistaan saa olla oikeasti ylpeä.

hae sinne!
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Kiitos! Kai mä sit voisin hakea.. kyl mä vähän osaan mut ois kiva kehittyä
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Kannattaa. Kyllähän siellä oppii sitten. Kannattaa mieluummin miettiä mitä haluu, eikä mitä osaa, koska aina voi opetella jotain uutta, mutta omien unelmien hylkääminen ei oo järkevää

T. Se, joka valitsi ihan väärän alan amk:ssa koska pelkäs että ei osaa sitä mitä haluais ja se oli iso virhe
 
Ylös Pohja