Musiikki Keikka keskustelu

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Nyt kun maailma taas aukenee ja livemusiikki on taas täällä, keskustellaan keikoista!

Mikä on ollut paras konsertti/festivaali ikinä mille olet osallistunut? Kerro siitä!​

Mille keikalle haluaisit ihan super paljon?​

Odotatko jotain keikkaa tai festarit tällä hetkellä? Hypetetään yhdessä!​
Mikä olisi sun unelmien keikka? (Otetaan jopa edesmenneet muusikot laskuun)​
Käytkö paljon keikoilla?​
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
Paras konsertti oli U2:n kaksipäiväiset keikat Helsingin Olympiastadionilla 2010. Perjantaina olimme eturivissä, ihan The Edgen edessä. Lauantaina sitten satoi vettä katsomossa, mutta tunnelma oli mahtava. Perjantaille jonotettiin yö puistossa, jotta saatiin ne paikat ja ennen lämmittelijän alkua nukuin siinä lavan edessä väsymystä pois, mutta eturivi oli ehkä huono valinta koska emme nähneet screeniä juuri ollenkaan, koska se oli suoraan päämme yläpuolella ja Bono heilui enemmän ulkorenkaalla.
Muihin en jaxa nyt vastailla..
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
vähän ehkä aiheen vierestä, mutta oon menossa yhteen tapahtumaan mun kaverin kans! enkä yhtään tiiä minkälaista musiikkia siellä on :D
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,384
Paras on varmaan Crashdietin keikka 2007 kun se oli tavallaan ensimmäinen jonne pääsin ihan täysi-ikäisenä ilman valvontaa ja se tunnelma oli niin intensiivinen. Muutenkin keikat sellaisilla pienillä savuisilla klubeilla on jotenkin kotoisia..:p
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Paras konsertti oli U2:n kaksipäiväiset keikat Helsingin Olympiastadionilla 2010. Perjantaina olimme eturivissä, ihan The Edgen edessä. Lauantaina sitten satoi vettä katsomossa, mutta tunnelma oli mahtava. Perjantaille jonotettiin yö puistossa, jotta saatiin ne paikat ja ennen lämmittelijän alkua nukuin siinä lavan edessä väsymystä pois, mutta eturivi oli ehkä huono valinta koska emme nähneet screeniä juuri ollenkaan, koska se oli suoraan päämme yläpuolella ja Bono heilui enemmän ulkorenkaalla.
Muihin en jaxa nyt vastailla..
Voi hitsi että eturivi ei ehkä osoittautunut parhaaksi. Mulla on käynyt joskus samanlailla että jonittanut eturiviin ja sit se ei ollutkaan se paras paikka koska artistille oli sika Maher valo ja varjo show jotai ei nähnyt kokonaisuudessa edestä, kun näin konsertin nauhoituksen jälkikäteen niin olihan se tosi huikea. Onneksi pääsit kahdesti niin seuraavalla kerralla näkyi screenit!
Oliko jonottaessa hyvä meininki? Oliko paljon porukkaa?

Me oltiin kerran yli yön Mikan konserttiin Amsterdamissa 2008 ja Mika sai kuulla siitä niin se maksoi vieressä olevalle kahvilalle (ei semmoinen amsterdamilainen hassu kahvila) että me yön yli jonottaneet saatiin ilmaista aamupalaa!
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Paras on varmaan Crashdietin keikka 2007 kun se oli tavallaan ensimmäinen jonne pääsin ihan täysi-ikäisenä ilman valvontaa ja se tunnelma oli niin intensiivinen. Muutenkin keikat sellaisilla pienillä savuisilla klubeilla on jotenkin kotoisia..:p
Oi vitsi mäkin muistan ekan kunnon keikan ilman valvojaa! Joo noissa pienissä klubikeikoissa on ihan oma intiimi tunnelma! Ei aina paras äänen toisto mut on ne kyl ihan eri kun isommat keilat tai varsinkaan areenat.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,985
Reaktioarvo
8,477
Voi hitsi että eturivi ei ehkä osoittautunut parhaaksi. Mulla on käynyt joskus samanlailla että jonittanut eturiviin ja sit se ei ollutkaan se paras paikka koska artistille oli sika Maher valo ja varjo show jotai ei nähnyt kokonaisuudessa edestä, kun näin konsertin nauhoituksen jälkikäteen niin olihan se tosi huikea. Onneksi pääsit kahdesti niin seuraavalla kerralla näkyi screenit!
Oliko jonottaessa hyvä meininki? Oliko paljon porukkaa?

Me oltiin kerran yli yön Mikan konserttiin Amsterdamissa 2008 ja Mika sai kuulla siitä niin se maksoi vieressä olevalle kahvilalle (ei semmoinen amsterdamilainen hassu kahvila) että me yön yli jonottaneet saatiin ilmaista aamupalaa!
Jonottaessa oli ehkä pari sataa ihmistä, oltiin Laurin kanssa 33 ja 34, tai sitten 32 ja 33, en muista tarkkaan kummin päin.

Tuosta näkee sen näytön koon hyvin.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Tässä keikkulit joita odotan, ja ne tulee olee kahden viikon sisään toisistaan. Eka Belgian Graspop ja sinne menen sunnuntaiksi, sitten Hollannin jera on Air perjantaina ja Ranskan rock in Evreux sunnuntaina ja sitten viikon päästä siitä Mika Lontoossa. Hyvä loppukevennys!

IMG_20220516_201619.jpg
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Olen ollut vain yhdellä keikalla joskus. Eli paras on Jussi Raittinen. :D

Piti mennä muutama vuosi sitten Matchboxia katsomaan, mutta ei onnistunut. Menen sitten seuraavalla kerralla, ehkä tänä vuonna tulee taas Suomeen? En ole vielä tutkinut. Ehkä CCR:n tai siis John Fogertyn keikalle myös voisi mennä.

Unelmien keikka? :unsure: Willie Nelson olisi kiva nähdä, mutta se tekee keikkaa enää Yhdysvalloissa. Joskus on kyllä Suomessakin käynyt, mutta Willie on jo 89-vuotias. Mitä maailma menettääkään kun joskus Willie on vielä poissa, vai pitäisikö ajatella että mitä on jättänyt maailmalle. Yksi viimeisistä suurimmista ja ikonisimmista tähdistä, amerikkalaiseksi ikoniksikin kutsuttu. Suurin osa isoimmista kuuluisuuksista on heittänyt veivinsä ennen aikojaan, mutta Willie Nelson ei. Se on poikkeuksellista. Tosin esim. Chuck Berrykin eli vanhaksi...

Jo kuolleista olisi mielenkiintoista käydä Buddy Hollyn tai Elvis Presleyn keikoilla.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,690
Reaktioarvo
1,625
Jaa, emmää tiiä... Käyn keikoilla/festareilla oikeestaan hyvin harvoin. 😅 Lähinnä oon ollut Maata Näkyvissä -festareilla muutaman kerran, siellä oli kyllä ihan mukavaa.

Muutama viikko sitten yhdellä mun kaverilla/tutulla oli keikka eräässä baarissa, ja kävin kattomassa. Oli kyllä mukavaa - sekä itse keikka, että ennen kaikkea se, että pääsin taas juttelemaan ko. henkilön kanssa. c: Nykyään me tavataan sen kanssa vaan hyvin harvoin, mikä on kyllä harmi.

En tiedä, kenen keikalle haluisin, tai mikä olis mun unelmien keikka. Heinäkuussa oon menossa Sunrise Avenuen keikalle Helsinkiin, sitä ootan kyllä! En oo koskaan ollut niitten keikalla.
 
Ylös Pohja